Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Hi,

Praktische vraag:

Is de Interparking Markthal in Rotterdam goed doenbaar met een Tesla Model S?

In laatste instantie is er iets tussen gekomen met de reservering in de Weena Tower en moet ik een alternatief zoeken.
Ik zou van hieruit een plaats ( met laadpaal? ) reserveren.

Xavier
Parking is prima te doen met de tesla, ruim opgezet. Laadplekken zitten meteen rechts in de eerste rij. Ik heb daar echter niet vaak vrije laadplekken gezien, meestal bezet door phev etc. Begreep dat deze ook maar op 3,7 kw laden.
 
  • Informative
Reactions: Firebird
Je kunt in Rotterdam ook prima bij een paal aan de straat parkeren. Er zijn er zat te vinden met ChargeMap die vrij zijn en wel 11kW geven.

IMG_1161.PNG
 
  • Helpful
Reactions: CO2CLEAN
Andere optie is via Oosterhout supercharger rijden en volladen. Dan via A59 en A16 naar Rotterdam. Hier de auto gewoon normaal parkeren (als je hem toch niet ga gebruiken) en dan kan je makkelijk terug rijden eventueel via Oosterhout SC. Zorg er wel voor dat als je ga laden in Rotterdam dat je een pasje heb wat werkt in Nederland. Overigens kan ik je nog tippen voor 22kW oplaadpalen. In de parkeergarage onder het WorldPortCentre (naast Hotel New York) vind je op de eerste verdieping heel veel laadpalen (een stuk of 30) waarvan de ECOTAP palen die vooraan staan (3x rechts na binnenkomst) voorzien zijn van 22kW. Door de weeks staan hier de Tesla's en BMW i3 aan welke van werknemers zijn. Maar in het weekend zijn deze palen meestal wel vrij. De witte laadboxen die daarna komen zijn allemaal 3,7 kW. Het adres is Wilhelminakade 909. Ook in deze garage geldt dat je een laadpasje moet hebben die in Nederland werkt.
 
Garage des Menuires | Les Menuires

Ik heb ze toen gebeld, in mijn beste frans toen de afspraak gemaakt dat ik daar kon laden indien nodig. De garage zit bij het inrijden van het dorp aan je rechterhand bij een supermarkt. Ik heb het uiteindelijk niet nodig gehad, kon vanuit het raam van het appartement met een verlengsnoer laden. Ik zag bij de skipas verkoop ook wat normale stopcontacten (volgens mij voor elektrische fietsen in de zomer) overdag kan je daar niet parkeren wegens drukte maar 's ochtends vroeg zou daar weleens een plekje kunnen zijn, bij inleveren van de sleutels op vertrekdag was het daar tenminste rustig.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
In Juni gaan we een paar dagen naar Wales. Hebben de boot geboekt naar Harwich en via Birmingham naar SnowDonia. De gehele route is te doen op SuC. Maar heeft iemand toevallig al een deel of gehele route gedaan ? en misschien nog wat idee of tips waar ik op moet letten of bezoeken.
 
In Juni gaan we een paar dagen naar Wales. Hebben de boot geboekt naar Harwich en via Birmingham naar SnowDonia. De gehele route is te doen op SuC. Maar heeft iemand toevallig al een deel of gehele route gedaan ? en misschien nog wat idee of tips waar ik op moet letten of bezoeken.

@CJA Hulskamp ik ben een rondje wezen doen in 2014 zonder superchargers door GB en Ierland. Meer te vinden op www.tesla2uk.reislogger.nl. Hier staat niet specifiek informatie over Wales, maar wellicht toch leuk om te lezen en mocht je een laadpas nodig hebben voor laden op normale laadpalen, dan kan ik je helpen aan kaarten van Electric Highway/Ecotricity, ChargeyourCar en Source London (voor Londen). Betaling achteraf aan mij als ik de factuur van de provider krijg. Laat maar horen of het je helpt.
 
Had sinds de RRR deze zomer eigenlijk niet meer op supercharge.info gekeken.
Katowitce is nu ook open dus Oekraine is nu makkelijk te bereiken (zonder Chademo laden in Krakow).

Opmerkelijk vind ik dat de 'permit' die een jaar in Kroatie richting Servie stond (Velika Kopanica) weer helemaal van de kaart verdwenen is.
Er komt nog weinig terecht van de corridoor naar Istanbul.

In de ambitie voor 2017 op de Tesla website staat hij wel weer. Overigens wel weer heel ambitieus met uitbreidingen in 2017 (en lijikt verdraaid veel op een plaatje dat ons ooit voor 2016 beloofd was...)
 
@Gerard60 nee niet echt. Er zijn weinig laadpalen en zo wie zo niet echt toegankelijk, dus probeer het met de superchargers te doen is mijn tip. En als je spaans spreek, dan lukt het je altijd wel denk ik. Ik heb vooral de tolwegen gevolgd en dat is een duur grapje naar Valencia, was heen en weer in Frankrijk en Spanje bij elkaar 320 euro kwijt (gelukkig hoef je niet te tanken).

Veel plezier want de trip is wel mooi qua landschappen.