Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Heel vervelend voor je... slecht moment om dit te krijgen..

Maar kan niet laten te constateren dat we het hier hebben over een vier jaar oude auto, niettemin: "Tesla neemt de kosten van repatriëring en huurauto op zich". Noem mij een ander merk dat dit doet !
Je hebt volkomen gelijk. Vandaar dat ik ook melde dat ik de service ongekend vind en dat het me vertrouwen geeft om weer een nieuwe aan te schaffen.
 
Vanochtend is de S opgepikt. Had nogal wat voeten in aarde: hij was helemaal 'dood'; zwarte schermen, deuren gingen wel open maar ik kon hem niet in de jackmodus zetten en de parkeerrem stond er op. Kreeg telefonsich het advies van Tesla om een jumpstarter op de 12 volt accu te zetten. Samen met de Spanjaard gegoogeld waar de 12 volt accu zit. Plastic kappen etc. Weggehaald om er toegang toe te krijgen. Zien we op het laatste moment de extra 12V aansluiting achter de nosecone.. maar ja toen lag alles er al af. Heeft Tesla toch goed over nagedacht :rolleyes:Had van te voren nog het Tesla 'roadside assistence' pdfje gedownload om me in te lezen.
20170809_092552.jpg
20170809_095734.jpg
 

Attachments

  • model_s_roadside_assistance_numbers_dutch_1.0.pdf
    1.4 MB · Views: 54
  • Informative
Reactions: eelcodb
Ik rij zelf altijd via Nürnberg en dan de A6 -> A61, is over het algemeen wat rustiger rijden.
A6 heb ik vorige week nog gereden heeft wel een aantal wegwerkzaamheden maar zijn goed te doen.
A8 - A5 vind ik een drama omdat je ook veel verkeer vanuit Zwitserland daar krijgt.
Qua SuC maakt het niet uit, zijn goed verdeeld en je kunt er zelfs enkele overslaan.
goede reis terug.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Ik ben toch wel blij met mijn S85 hoor. Dat is 78 kWh effectief. De nieuwe S85 die gaat komen heeft wss 83 kWh effectief, dus dat wordt de mijne in 2019.

Zeker met vakantie gebruik ik alle range en eigenlijk ook op mijn werk tripjes naar Frankfurt.

Maar ook gewoon afgelopen weekend. Op 1 dag en dat is niet een hoge uitzondering: Vanaf Zeist even de kinderen naar mijn ouders (Flevopolder) brengen (160 km retour), nieuw tv kastje Kopen in Arnhem (100 km retour) en s avonds uit eten in Utrecht (20 km retour). S nachts aan de lader om de dag erna de kinderen weer op te halen.

Met de S60 zou ik op een weekenddag tussendoor moeten laden, dat zou ik wel een dissatisfier vinden

Volgens mij wordt de 85 toch niet meer gemaakt?
 
Welkom op het forum Flitspaal....intrigerende nickname, bijzondere ervaringen met flitspalen sinds de Tesla, of was dat al van daarvoor ?

Betreffende laden bij vakantiehuizen: veel eigenaren of verhuurders hebben nog geen of weinig ervaring met elektrische auto's die ter plekke laden. En dus ook geen idee hoeveel stroom zoiets opneemt en wat de bijbehorende kosten zijn.
Dit geeft nog wel eens paniekreacties ("Nee dat kan absoluut niet!"), of irreele bedragen die ze willen berekenen (zie de laatste posts).
Om vervelende reacties te voorkomen en ook een positieve houding tov toekomstige EV's te bevorderen bied ik uit mezelf altijd aan om iets voor de stroom te betalen. En meestal is de reactie dan dat ze er niets voor hoeven te hebben.
En als ze wel wat willen berekenen dan kan je evt in de auto laten zien en hoeveel stroom hij verbruikt en samen uitrekenen hoeveel dat kost. Tien euro is dan vaak wel voldoende.

Kun je vanuit de auto zien hoeveel je geladen hebt? Om dit vervolgens met de huiseigenaar af te stemmen?
 
Als we dan toch heel eerlijk gaan zijn; het laadverlies is maar 9% ;)
(we blijven wel Hollanders hè?)

Door tegen de persoon die het laadpunt ter beschikkings stelt te zeggen dat het wat minder is dan 10%, maar dat je het graag naar boven afrondt:
- Maak je het sommetje een stuk eenoudiger;
- Kweek je goodwill voor alle Tesla rijders, waardoor een ander in de toekomst weer een keer kan aankloppen.

Vooral door dat laatste zeg ik: hou 10% aan en zeg het vooral erbij.
 
  • Like
Reactions: FVO
Door tegen de persoon die het laadpunt ter beschikkings stelt te zeggen dat het wat minder is dan 10%, maar dat je het graag naar boven afrondt:
- Maak je het sommetje een stuk eenoudiger;
- Kweek je goodwill voor alle Tesla rijders, waardoor een ander in de toekomst weer een keer kan aankloppen.
Vooral door dat laatste zeg ik: hou 10% aan en zeg het vooral erbij.

Ik zou willen dat de discussies / gesprekken op dit soort detail niveau zouden komen Maarten.
Maar dat zou het voor veel mensen wel ingewikkeld (te?) maken.
De enige keer dat ik voor laden op lokatie heb betaald was bij een dame die zelf niet eigenaar was van het verblijf maar slechts manager en die echt nog nooit een electrische auto had gezien. Veel verder dan "hoe doe je dat dan onderweg" kwam het niet. Laat staan dat ze een idee had hoeveel stroom er in gaat, wat een kilowattuur is en wat dat kost.
Alle andere keren heb ik nooit wat hoeven betalen, ondanks dat ik het altijd aanbied.
En heb er geen probleem mee om iets extra voor de service te betalen.