Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je daar ergens een wettekst van? Er is een hotel in Italië die ons 16,5€ aangerekend heeft om de DeC te gebruiken. Zonder vooraf te verwittigen.
Ik heb gegoogled op mijn beste Italiaans maar niks gevonden. Zal ergens in een wet moeten staan. In Nederland mag je ook niet zonder vergunning leveren aan kleinverbruikers, er zijn wel een paar uitzonderingen, dus ik vraag me af hoe Tesla dat heeft ingeregeld want zij hebben in Nederland ook geen vergunning maar leveren wel elektriciteit.
 
Dit is het verbruik van onze volledige trip.

IMG-20200727-WA0027.jpg
 
Afgelopen week ben ik ook niet boven de 112 kW gekomen (90D) in Duitsland en Tsjechie. Fijn te lezen dat dat bij iedereen zo was.

Maar dan resteert wel de vraag? Waarom knijpt Tesla de laadsnelheid op zo'n grote schaal?
Ja, los van de vraag of dit wel mag, waarom is dit en waarom worden we niet geïnformeerd?? En voor degenen die geknepen worden tot 51, is dat nog steeds zo of gaat het bij jullie ook weer tot 112??
 
Met z’n tweeën onderweg? Ik denk dat als ik de afweging moest maken tussen met z’n vieren in een M3 of langzamer laden ik toch voor de MS zou kiezen..
2koppels en 2xM3
We hebben dagtrips gemaakt van 400km door de bergen, op zeer smalle wegen. Dit zou toch regelmatig met geknepen billen geweest zijn met de MS.
Zowel op vlak van zijn afmeting als op range.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings