Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn Tesla camper

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had me in pre-coronatijd een luchtmatras gekocht die in een zeszitter past waarbij je de zetels er niet moet uit monteren. Het plan was om dat te gebruiken bij motortrips, maar met corona is daar niks van gekomen.
 
Iemand deze zomer nog ervaring opgedaan met speciaal voor de Tesla ontworpen matrassen?

Op Youtube kom ik diverse reviews tegen. Zeker voor de Model 3 lijkt er m.i. een spanningsveld tussen een comfortabele dikke matras (slapen zo als thuis ) en het verlies aan ruimte...

Een paar reviews, onder andere van Bjørn Nyland




 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik heb het een tijd geleden eens wat proberen uit te zoeken en op basis van forumposts leek de exped megamat duo de meest comfortabele matras, die ook nog eens heel compact kan worden opgeborgen. Ondertussen hebben ze blijkbaar ook een specifieke matras voor Model X en Y: Introducing the new MegaMat TXY for Tesla Model X and Model Y.

Voor de Model 3 merk je aan de afmetingen dat er sowieso maar een heel smalle en niet al te lange matras in kan. Ik ben er maar eens zonder matras in gekropen en merkte direct dat ik daar nooit zou kunnen slapen (ben wel 1m93), een zeker niet met twee. Daarna niet meer verder bekeken. Mijn tip is dus om je eens in de auto te leggen voordat je een matras koopt.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Samen met mijn vrouw en een self-inflatable mat in de Model S geslapen. Was gewoon heerlijk en je bespaard ruimte door de mat daarna eenvoudig op te rollen (Hoeft niet heel strak). Enig nadeel is het hoogte verschil tussen de rugleuning en het laadvlak. Daarvoor had ik een platte kussen/ foam gebruikt.
Nu zijn wij niet zo groot (1m75) als @Stijntje .... misschien gewoon Stijn noemen dan ;).
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Klaas and Krisja
Ik heb het een tijd geleden eens wat proberen uit te zoeken en op basis van forumposts leek de exped megamat duo de meest comfortabele matras, die ook nog eens heel compact kan worden opgeborgen. Ondertussen hebben ze blijkbaar ook een specifieke matras voor Model X en Y: Introducing the new MegaMat TXY for Tesla Model X and Model Y.

Voor de Model 3 merk je aan de afmetingen dat er sowieso maar een heel smalle en niet al te lange matras in kan. Ik ben er maar eens zonder matras in gekropen en merkte direct dat ik daar nooit zou kunnen slapen (ben wel 1m93), een zeker niet met twee. Daarna niet meer verder bekeken. Mijn tip is dus om je eens in de auto te leggen voordat je een matras koopt.
Goede tip. Ik kom ook veel positieve reviews over dit merk MegaMat tegen o.a. op Reddit
Onder andere hier te koop voor €339,95


Overigens zie ik ook veel Tesla bezitters de goedkopere rechthoekige standaard Megamat (ook voor tenten ) gebruiken zoals het stel in de onderstaande video.

 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Omdat wij op reis niets op voorhand plannen en altijd very last minute boeken, hadden wij, voor het geval het boeken eens verkeerd zou lopen, een dun matrasje van een sofabed uit ikea in de auto gelegd (ik denk niet dat ze het nog verkopen). Het is zo dun (4cm) dat het aan de wielkasten gewoon omhoog plooit. De bagage er gewoon bovenop. Op terugweg waren wij aan een heel lang traject bezig en bij onze laatste laadstop in Wittlich zou een powernap wel welkom zijn. De lader was verlaten (op even een Nederlandse wagen na). Valiezen op de voorzetels en ons in het bed gelegd. Volop in het licht van de SuC en met al het lawaai dat een SuC laadbeurt met zich meebrengt (ventilators, kleppen, gekraak) dachten wij nog: “Dit wordt niets”.
Goed dat ik mijn wekker gezet had op 1 uur later. De powernap was een diepe slaap geworden.
Ligt echt goed. De heupen gaan net over de rand van de achterzetels. Met wat verduistering zou het de ideale kampeerwagen zijn. Misschien een doek over gans het dak en vensters en aan de wielen bevestigen.
C2C8116C-E164-41E9-99F0-B0C5A87E6945.jpeg
64753665-0344-479C-9180-805A77552F19.jpeg
 
Omdat wij op reis niets op voorhand plannen en altijd very last minute boeken, hadden wij, voor het geval het boeken eens verkeerd zou lopen, een dun matrasje van een sofabed uit ikea in de auto gelegd (ik denk niet dat ze het nog verkopen). Het is zo dun (4cm) dat het aan de wielkasten gewoon omhoog plooit. De bagage er gewoon bovenop. Op terugweg waren wij aan een heel lang traject bezig en bij onze laatste laadstop in Wittlich zou een powernap wel welkom zijn. De lader was verlaten (op even een Nederlandse wagen na). Valiezen op de voorzetels en ons in het bed gelegd. Volop in het licht van de SuC en met al het lawaai dat een SuC laadbeurt met zich meebrengt (ventilators, kleppen, gekraak) dachten wij nog: “Dit wordt niets”.
Goed dat ik mijn wekker gezet had op 1 uur later. De powernap was een diepe slaap geworden.
Ligt echt goed. De heupen gaan net over de rand van de achterzetels. Met wat verduistering zou het de ideale kampeerwagen zijn. Misschien een doek over gans het dak en vensters en aan de wielen bevestigen.View attachment 705153View attachment 705154
Heel herkenbaar. Inderdaad een fijne kampeerwagen en met wat verduistering nog beter.

Volgens Bjorn is deze goed: Sunshades for Tesla Model S
 
Wat houdt je tegen? €100 en de annulering is kosteloos... 🤣

@SpeedyEddy (...) maar dit is al met al voordeliger (...)
De prijzen van die zeepkisten gezien? Get CyberLandr™
Ja, weet je wat een (energieverslindende stinkende, niet-autonome) Camper kost? Cybertruck + Cyberlandr is goedkoper en als je niet op vakantie bent kan die landr eraf. Alleen parkeert het erg rottig als je 'm als alledaags voertuig wilt gebruiken. (dus de 3 maar houden ;-) en dan tijdens de vakantie als robotaxi laten rondrijden, Betaalt die jouw vakantie....)
 
  • Like
Reactions: jpvdheijn and Klaas