Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende auto: geen Tesla meer....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Mijn auto had wat aflever issues maar alles wat betreft service is tot op heden altijd perfect opgevolgd. Ja, ik heb een keer voor niks bij Tesla gestaan om meteen weer huiswaarts te keren omdat de onderdelen er nog niet waren dus communicatie kan beter als ook het combineren van meerdere service afspraken.

Nu ook weer, service in gepland via de app. Wat verzoekjes en perfect.

Maar... gelukkig heb ik geen grote issues. Ik heb *gelukkig* nog geen grote degradatie. Wel een beperking wat betreft laadsnelheid. In het begin was het gemiddelde vermogen op een sessie gewoon hoger ook al piekt deze nu in het begin op 143kW. Echter, het boeit me weinig want dat is enkel op die paar lange ritten per jaar dat ik een SuC nodig heb. Hier ook weer, communicatie en verwachtingen. Laadsnelheid reductie over de looptijd heen die nergens vermeld staan.

Toch blijft dit de beste auto die ik ooit heb gereden en ik zie mijzelf niet zo snel naar een ander merk gaan tenzij deze OTA updates, NOA, e.d. allemaal op de rit hebben maar dat alternatief is er helaas niet. Daarnaast, aan de huidige beurskoers te zien gaat Tesla zeker een aandeel verkopen om te investeren. Het is bizar hoeveel kapitaal Tesla indirect kan gaan aanspreken. Zoals Elon Musk al een hele tijd geleden zei:


Game, Set, and Match

Succes andere merken :)

Idd ik heb redelijk grote issues gehad in het begin en dat is allemaal opgelost, soms duurde dat veel langer dan dat ik graag zou willen maar nooit heeft men issues ontkent of er over gelogen.
Het liegen over issues is iets dat ik bij andere merken wel gehad heb.
Of het nu Duits, Frans, Japans of Koreaans was.
 
Mijn Kona rijdt consistent stukken verder dan die 300 km. 380 km in de winter, op dit moment bjina 500 in de zomer (rij te vaak 130 km/h, anders zou hij de 500 km aantikken). Er is meer op aarde dan alleen Tesla ten aanzien van fatsoenlijk bereik. ;) De GoM is daarbij nog eens akelig accuraat in tegenstelling tot de meeste EV's. Het kan dus echt wel.

Wil dat dan zeggen dat je in 2 laadbeurten naar het zuiden van frankrijk zou kunnen rijden? Want ja, in enkel stadsverkeer doe ik denk ik meer dan 600km met m'n awd lr. langere afstanden doe je meestal over de snelweg zonder regen en aan hogere snelheid.
 
Wil dat dan zeggen dat je in 2 laadbeurten naar het zuiden van frankrijk zou kunnen rijden? Want ja, in enkel stadsverkeer doe ik denk ik meer dan 600km met m'n awd lr. langere afstanden doe je meestal over de snelweg zonder regen en aan hogere snelheid.
Ben bang van niet, want de laadinfra in met name Frankrijk is baggerslecht volgens zeggen. Maar op grote ritten neem ik het vliegtuig^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H de trein wel. :p

Niet vergeten dat Nederland tegenwoordig 100 km/h is (overdag). Ik zie menig Belg dat vergeten als ze me voorbij racen. Dat gaat nog een keer terecht nare verrassingen opleveren. ;)

Volgens sommige bronnen is zonder regen zuiniger dan met, en in de Kona kun je helemaal kiezen wat je wilt. De Kona reed in de winter, voordat de 100 km/h kwam rond de 350 km op een 100% lading bij 130 km/h. En nee, 100% laden wordt niet afgeraden bij Hyundai/Kia. ;)
 
Ik denk dat ik met 100km/u ook veel verder zou geraken in mijn X :)

Op heenweg naar Oostenrijk enkele dagen geleden viel me op dat aan 150 km/u de navigatie erg pessimistisch was en de verwachte percentages bij bestemming netjes stegen van 8% naar 15%. Op terugweg was het omgekeerde waar. Bleek dat het traject op heenweg meer wegenwerken hadden waar je braaf aan 80 of zelfs 60 moest rijden, en ik denk dat de interne navigatie rekent op maximumsnelheid om een schatting te maken, en in Duitsland neemt de TACC 130 km/u als snelheid voor de onbeperkte stukken.
 
Ben bang van niet, want de laadinfra in met name Frankrijk is baggerslecht volgens zeggen. Maar op grote ritten neem ik het vliegtuig^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H de trein wel. :p

Niet vergeten dat Nederland tegenwoordig 100 km/h is (overdag). Ik zie menig Belg dat vergeten als ze me voorbij racen. Dat gaat nog een keer terecht nare verrassingen opleveren. ;)

Inderdaad 100km/h :oops: ...

Trouwens, niet verder vertellen maar:

<lynching mode on> zelfs ik neem de hpev naar het zuiden om de vrede te bewaren <lynching mode off>
 
  • Funny
Reactions: horta
Ja da's knap van Hyundai. Maar buiten de correcte GOM en de range is er niks dat me in een Kona lokt. Liever 300km in mijn X dan 500km in een Kona, sorry. Maar ik raad 'm wel aan voor budgetbewustere mensen die aan de EV willen, hoewel ik de Kia e-Niro dan hoger plaats.
De Niro was nog niet beschikbaar toen ik de Kona bestelde, de Model 3 ook niet.

En een X? Die kostte me 17.400 bruto per jaar, tegen 720 euro bruto voor de Kona. Niet echt een reële afweging, het is maar een auto, nog los van het (voor mij voor de toekomst) te beperkte bereik van een X en ik een X gewoon nog veel lelijker vind dan een Kona. ;)
 
maar bij mij lijken er twee issues:
- Hogere degradatie dan gemiddeld
- Hogere drain dan gemiddeld
Om die drain kwijt te raken zou ik toch alle third-party apps verwijderen en het wachtwoord van je Tesla account aanpassen (dan weet je zeker dat back-end services ook niet meer je auto wakker kunnen maken). Dan een keer de auto resetten en kijken wat er dan gebeurd.

Sinds een paar weken valt mij geluid continu even uit. Ik hoor een korte *plop* en dan mis ik 2 minuten geluid, ook van de knipperlichten bijvoorbeeld. Daarna is het weer terug. Erg vaag...
Dat lijkt vooral een probleem te zijn in de MMI software. Ik heb ook wel eens een brakke firmware-versie gehad. Dat ploppen hoor je als de MMI opnieuw opstart. Ik heb wel eens gelezen dat zware pagina's in de browser, veel afspeellijsten in Spotify, ... dit soort problemen kunnen geven. Maar ik heb er eigenlijk al tijden geen last meer van. Zou anders de auto eens terugzetten naar fabrieksinstellingen en kijken wat er dan gebeurt.

Sowieso een cabrio dus een EV wordt het niet meer voorlopig. Ik rij ook niet zoveel meer moet ik eerlijk bekennen..
Cabrio is zoveel fijner. Drie weken geleden naar Normandië geweest en in plaats van de Tesla met de oude Audi cabriolet geweest. Met lekker weer zo enorm genieten. Wel een verbruik van 1:10 (oude 2.8 V6 lust een slokje), maar als je met name kilometers maakt voor de lol dan is een cabriolet echt genieten.
 
  • Like
Reactions: horta
Sowieso een cabrio dus een EV wordt het niet meer voorlopig. Ik rij ook niet zoveel meer moet ik eerlijk bekennen..

Ik zou dan wel even goed gaan proefrijden.

Ik zou nooit meer anders kunnen rijden dan een EV zonder het gevoel te hebben in een flintstone auto te zitten waarbij je zelf moet mee trappen en wat een takkenherrie maakt zo'n ICE.
 
  • Funny
Reactions: horta
Sowieso een cabrio dus een EV wordt het niet meer voorlopig. Ik rij ook niet zoveel meer moet ik eerlijk bekennen..

...... dan heb ik hier een leuk alternatief voor je.
Zowel cabrio als EV:D
Kijk eens aan, een Tesla Model 3 Cabriolet
02F51AF7-10C6-4A7E-B1A1-1CAFD5A26C86.jpeg
En als je toch wat minder rijd wordt de kans op problemen ook kleiner:rolleyes:
Niet omdat het moet, maar omdat het kan:)
 
Ik heb 5 cabrio's gehad en bij Tesla moest er een dakje op.

Ik mis het eigenlijk niet.

Ik ben eerder verbaasd dat mijn gehoor niet helemaal naar de filistijnen is na al die jaren cabrio rijden.

Met m'n dochter werd het cabrio rijden sowieso niet meer mogelijk; zij vond het maar niks dat ze op de achterbank alle wind kreeg, dus het dakje van onze voorlaatste bleef vaker toe dan open. Enkel in mijn roadster stond het dak nog open, maar daar kon je niet met het gezin ergens naartoe want was maar een tweezitter.
 
Ik zou dan wel even goed gaan proefrijden.

Ik zou nooit meer anders kunnen rijden dan een EV zonder het gevoel te hebben in een flintstone auto te zitten waarbij je zelf moet mee trappen en wat een takkenherrie maakt zo'n ICE.

We hebben nog twee benzine auto’s die minder fijn rijden maar je moet het ook niet overdrijven. De Renault Scenic van mijn vrouw is stiller dan de Model S.
 
We hebben nog twee benzine auto’s die minder fijn rijden maar je moet het ook niet overdrijven. De Renault Scenic van mijn vrouw is stiller dan de Model S.

Dan is er iets mis met je model S of met je gehoor.
Scenic is een rampen rammelbak pur sang dus als dat al stiller is dan is er echt iets mis.
Wanneer je dit dan ook serieus meent ga ik je niet meer serieus nemen.
 
  • Funny
Reactions: Gtech
Je hoeft me ook niet serieus te nemen maar het is toch echt zo. Windgeruis en banden maken veel meer herrie in de S...

Rij je wel met je ramen dicht dan?
Bij een Scenic hoor je immers het verschil niet tussen open of dicht door de herrie van de ICE.

Heb je wel eens in een nieuwere S gereden?
Ik heb genoeg met oude loaners gereden die idd net zo luidruchtig zijn als een model 3.
Al zit daar ook al een groot verschil tussen de eerste en de latere modellen.
 
Ben bang van niet, want de laadinfra in met name Frankrijk is baggerslecht volgens zeggen. Maar op grote ritten neem ik het vliegtuig^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H^H de trein wel. :p

Niet vergeten dat Nederland tegenwoordig 100 km/h is (overdag). Ik zie menig Belg dat vergeten als ze me voorbij racen. Dat gaat nog een keer terecht nare verrassingen opleveren. ;)

Volgens sommige bronnen is zonder regen zuiniger dan met, en in de Kona kun je helemaal kiezen wat je wilt. De Kona reed in de winter, voordat de 100 km/h kwam rond de 350 km op een 100% lading bij 130 km/h. En nee, 100% laden wordt niet afgeraden bij Hyundai/Kia. ;)
In de winter bij 130 km/h 350 km op één lading ..... Jij moet voor mijn gevoel wel een heel bijzondere Kona hebben ....

upload_2020-7-15_17-35-41.png
 
Status
Not open for further replies.