Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende leaseauto wordt wel/geen Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Het vorige draadje is gesloten dus een nieuw draadje.

Mijn leasecontract verloopt volgend jaar en ik kan binnenkort gaan kiezen
Werkgever stimuleert EV door undershoot uit te keren. Rij nu een MS75D.
Opties:
1. Verlengen lease MS. Voor 180 euro per maand klaar
2. M3 LR. 295 per maand
3. De Y is nog niet in zicht en zal ook te duur worden
4. Beetje fatsoenlijke plug-in. 350 per maand.
5. Volledig benzine onhaalbaar want uitstoot mag max. 80 gram zijn. Zou ook wel een beetje aso zijn in deze tijden.

Werkgever vergoedt elektriciteit buitenland wel, benzine niet (onbegrijpelijk maar niet eens verrekening met bijtelling)

6 keer per jaar naar Toscane waarvan minstens 1 keer ook nog richting Napels

Zou ik in hoofdzaak in Nederland rijden dan was er geen issue.
Maar vaak naar het zuiden, vanwege corona is het nu nog rustig aan de SuC maar straks? M3 moet sneller laden maar ik lees vaak dat je bij menige SuC niet boven de 120 komt.
En nu overnachten we vaak rond Bazel, dat is ook snel 140 euro per keer.

Kortom, graag jullie gewaardeerde mening. En ja, een luxeprobleem
 
Als je blij bent met je MS, gewoon blijven rijden.

Wil je iets moderner en zuiniger zitten en langer blijven rijden en wat sneller laden, maar wat kleiner, de 3. Echt geen slechte auto hoor.

Ik verwacht dat de Y in H1 van 2021 in Europa zal opduiken, maar denk dat de leveringen echt pas vanaf Q2 gaan lopen.
 
Als je blij bent met je MS, gewoon blijven rijden.

Wil je iets moderner en zuiniger zitten en langer blijven rijden en wat sneller laden, maar wat kleiner, de 3. Echt geen slechte auto hoor.

Ik verwacht dat de Y in H1 van 2021 in Europa zal opduiken, maar denk dat de leveringen echt pas vanaf Q2 gaan lopen.
Thnx. Ja, beter dan de M3 wordt het niet maar het bereik loopt terug, geen CCS en toch redelijk onzuinig. In mijn hoofd heb ik er al afscheid van genomen.
 
Ik heb een X uit 2017, sinds vorig jaar de CCS adapter en binnenkort nieuwe autopilot en nieuwe MCU. Maar heb ook al even gedacht aan of een Raven niet beter zou zijn nu ik al 140000km op de klok heb, maar ben er nog heel tevreden mee.
 
Ik heb een X uit 2017, sinds vorig jaar de CCS adapter en binnenkort nieuwe autopilot en nieuwe MCU. Maar heb ook al even gedacht aan of een Raven niet beter zou zijn nu ik al 140000km op de klok heb, maar ben er nog heel tevreden mee.
Als leaserijder met een aflopend contract is CCS geen optie. Daarnaast krijg ik er alleen meer oplaadpunten bij maar op dit moment is dat nog geen probleem.
 
M3 moet sneller laden maar ik lees vaak dat je bij menige SuC niet boven de 120 komt.

Laden bij Martigny :

M.png


Laden bij Fano :

F.png


Ik heb een rondreis (NL -> CH -> Napels -> AU -> NL) gedaan van 4.400km met de Model 3. Mijn reis manier : om de 2u a 2,5u stoppen voor toiletbezoek en koffie/lunch. Gehele reis alleen maar SUC's gebruikt en geen andere openbare laadpalen (wel UMC gebruikt tijdens overnachting daar waar het kon) en meestal was de auto sneller gereed dan ik terug was bij de auto.

En nu overnachten we vaak rond Bazel, dat is ook snel 140 euro per keer.

In Mulhouse genoeg keuze om ook voor lager bedrag te overnachten en dan meteen vertrekken met volle accu.
 
Laden bij Martigny :

View attachment 594906

Laden bij Fano :

View attachment 594907

Ik heb een rondreis (NL -> CH -> Napels -> AU -> NL) gedaan van 4.400km met de Model 3. Mijn reis manier : om de 2u a 2,5u stoppen voor toiletbezoek en koffie/lunch. Gehele reis alleen maar SUC's gebruikt en geen andere openbare laadpalen (wel UMC gebruikt tijdens overnachting daar waar het kon) en meestal was de auto sneller gereed dan ik terug was bij de auto.



In Mulhouse genoeg keuze om ook voor lager bedrag te overnachten en dan meteen vertrekken met volle accu.
Dat zijn snelheden waarvan je als MS-berijder alleen maar kan dromen.
Maar nog een minpunt is het afknijpen van de laadsnelheid bij veelvuldig snelladen.
 
Last edited:
Ik las anders hier dat een hele vloot MS'en wordt afgeknepen en dat dat ook geldt voor de M3.
Afgeknepen MS'en waren 90D's en kleinere batterijen. Ik heb geen weet van een 100D die is afgeknepen. De afgeknepen Model X van Bjorn Nyland was een 90D.

Zelf zit Bjorn met zijn Model 3 nog maar aan 60000km dus nog geen afgeknepen supercharger-snelheden gemeten.

 
Last edited:
Voor mij niet. En dat meen ik echt, het is bijna zielig hoe primitief een verbrandingsmotor of een bijtellings special hybride eigenlijk is vergeleken met een EV. En dan hoeft het geeneens een Tesla te zijn, wat mij aangaat.
12 keer 12 uur of 16/17 uur naar het zuiden, zonder stress of je überhaupt kunt laden. Zoals gezegd, EV-rijden in Nederland zou geen issue zijn
 
Status
Not open for further replies.