Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Minder sjieke tesla eigenaren door verkoop succes model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Wat me wel opvalt (zonder hierover een oordeel te hebben) is het grote aantal S-en en X-en bij de SuC’s. Heeft dit te maken met gratie superchargen of maken deze modellen zoveel meer kilometers?
Ach ik merk het zovaak bij S en X rijders dat ze de M3 gewoon een pleps mobiel vinden. Ik erger me meer aan het feit dat je die S en X tot 100% gaat laden omdat het gratis is en gewoon maling hebt aan de rest. Daarbij heb ik ook meer S en X incidenten meegemaakt (hard wegrijden, niet in de rij willen staan en recent in Apeldoorn via de achterkant alvast stekker aansluiten) dan dat 3 rijders zich misdragen. Terwijl dat laatste aantal er nu toch veel meer zijn.
 
Ach ik merk het zovaak bij S en X rijders dat ze de M3 gewoon een pleps mobiel vinden. Ik erger me meer aan het feit dat je die S en X tot 100% gaat laden omdat het gratis is en gewoon maling hebt aan de rest. Daarbij heb ik ook meer S en X incidenten meegemaakt (hard wegrijden, niet in de rij willen staan en recent in Apeldoorn via de achterkant alvast stekker aansluiten) dan dat 3 rijders zich misdragen. Terwijl dat laatste aantal er nu toch veel meer zijn.

Laten we wel wezen, als we allemaal genoeg geld hadden gehad, lieten we ons niet verleiden door een beetje bijtelling toch... Komen we alleen in de nogal subjectieve definitie van genoeg.

Geldt in ieder geval ook voor mij! Maar ik hoef mij gelukkig niet beter voor te doen in mijn pleps Model 3 :cool:
 
Volgens mij gaan mensen zich in het algemeen anders gedragen als het drukker wordt en er zijn nu eenmaal meer Tesla rijders de laatste tijd.
Als het niet zo druk is houden mensen bijvoorbeeld de deur voor elkaar open en als het druk is gaat iedereen ineens voordringen. Dit gedrag zie je nu ook bij de SuCs.
 
Laten we wel wezen, als we allemaal genoeg geld hadden gehad, lieten we ons niet verleiden door een beetje bijtelling toch... Komen we alleen in de nogal subjectieve definitie van genoeg.

Geldt in ieder geval ook voor mij! Maar ik hoef mij gelukkig niet beter voor te doen in mijn pleps Model 3 :cool:

Toch Gek. In B kies je bewust voor een Model 3, is qua VAA (Belgische 'bijtelling') niet goedkoper dan een plug-in hybride voor werknemers.
 
Laten we wel wezen, als we allemaal genoeg geld hadden gehad, lieten we ons niet verleiden door een beetje bijtelling toch... Komen we alleen in de nogal subjectieve definitie van genoeg.

Geldt in ieder geval ook voor mij! Maar ik hoef mij gelukkig niet beter voor te doen in mijn pleps Model 3 :cool:
Ik heb heel bewust de M3P gekocht omdat ik deze waanzinnig vind. De S kon mij qua rij-eigenschappen minder bekoren. Na 12000 km heb ik nog maar 3x een suc bezocht. Weet dus maar net hoe de aansluiting werkt. Nog niets van drukte en aso-gedrag gezien.
Het lijkt mij geen sinecure om een BEV te hebben als je niet thuis kan laden. Was vh weekend weer eens in Zoetermeer en zie dan toch wel erg weinig mogelijkheden tot laden bij huis. Arme suc’s daar in de buurt..
Over 40 graden in Italie nog even: ik mag toch hopen dat drdanny wel iéts aanhad. (En niet het hollands obligate blote bovenlijf of een tanktop)Arme italianen doen toch altijd zo hun best er gesoigneerd(fare una bella figura)uit te zien. Heb je er een prachtige Trattoria en dan zet zo’n luidruchtige Hollands tokkie in z’n tanktop en voetbalbroek zich daar neer.
Dan zal de M3 zeer snel de opel kadett van haar generatie worden;)
 
Ik heb heel bewust de M3P gekocht omdat ik deze waanzinnig vind. De S kon mij qua rij-eigenschappen minder bekoren. Na 12000 km heb ik nog maar 3x een suc bezocht. Weet dus maar net hoe de aansluiting werkt. Nog niets van drukte en aso-gedrag gezien.
Het lijkt mij geen sinecure om een BEV te hebben als je niet thuis kan laden. Was vh weekend weer eens in Zoetermeer en zie dan toch wel erg weinig mogelijkheden tot laden bij huis. Arme suc’s daar in de buurt..
Over 40 graden in Italie nog even: ik mag toch hopen dat drdanny wel iéts aanhad. (En niet het hollands obligate blote bovenlijf of een tanktop)Arme italianen doen toch altijd zo hun best er gesoigneerd(fare una bella figura)uit te zien. Heb je er een prachtige Trattoria en dan zet zo’n luidruchtige Hollands tokkie in z’n tanktop en voetbalbroek zich daar neer.
Dan zal de M3 zeer snel de opel kadett van haar generatie worden;)

Tja het is toch allemaal zo zwart wit hé?
Mensen trekken OF een tanktop aan OF een overhemd met 40 graden toch?!

Kijk op de zaak draag ik in Nederland ook gewoon een overhemd als het warm is, maar op vakantie?! Dat kan nooit prettig zijn.
Wat is er mis met een Polo of een T-Shirt?

Dat overdreven gedoe altijd voor de buren. Vergeet niet dat er veel voormalige 3 serie rijders en A4 rijders destijds zijn overgestapt naar een Model S, omdat de kosten gelijk waren.

Net zoals je nu veel Mondeo en Passat rijders hebt die een Model 3 kiezen! En zelfs Focus en Golf rijders. Ik betaal de bijtelling voor mijn 3, die bij een Polo hoort...

Als ik écht moest kiezen met 40 graden op vakantie, tussen overhemd en een tokkie tanktop, dan zou het zeker die tanktop worden!
 
  • Funny
Reactions: Danny n and Tuhhje
Wat me wel opvalt (zonder hierover een oordeel te hebben) is het grote aantal S-en en X-en bij de SuC’s. Heeft dit te maken met gratie superchargen of maken deze modellen zoveel meer kilometers?

Ik denk en dan redeneer ik even vanuit mijn situatie, dat er voornamelijk ondernemers in een model-s en model-x rijden.
Zelf heb ik er dagen tussen waarbij ik letterlijk van hot naar her rijd en dus niet genoeg heb aan de 250km actieradius. Meestal plan ik op zo'n dag daarom vaak altijd wel een tussenstopje bij een SUC voor een overleg.

Ik heb ook een collega die bewust einde dag zijn laatste telefoontjes bij de SUC doet, zodat zodra hij thuis komt zijn vrouw de auto mee kan nemen voor haar nightshift. Scheelt parkeergeld en ze hebben verder alleen een elektrische bakfiets...
 
  • Like
Reactions: TM3LR