Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Mobiele EV-oplader op oproep! De eerste keer opladen is slechts 1 euro

This site may earn commission on affiliate links.
Kom op mensen.
Iemand komt met een initiatief; laten we het nu eens positief benaderen.
Ik kan mij situaties voorstellen waar dit best goed uitkomt.
En ja, het is net zo gemakkelijk om situaties te benoemen waar het nou net niet uitkomt.
Mijn mening: alles wat de transitie naar EV bevordert: prima.
Ik wens ze alle succes toe.
Ondernemerschap: niet aan de zijlijn toekijken, maar het echt zelf oppakken. Prima!
Ja fair punt hoor, ik ben ook iemand die liever iets toejuicht dan afzeikt, want ondernemen vergt lef en dat is commendable.

De andere kant is dat je op een EV forum een oplossing aanbiedt waar je gehele target groep eigenlijk zegt: “wanneer heb je dit nodig?”

Zoals eerder genoemd, is dit soort “oplossingen” koren op de molen van de mensen die de transitie willen tegenhouden. Dus ik denk dat het terecht is om te vragen: wat is de usecase die ze voor ogen hebben hiermee?
 
  • Like
Reactions: Gumball
Ja fair punt hoor, ik ben ook iemand die liever iets toejuicht dan afzeikt, want ondernemen vergt lef en dat is commendable.

De andere kant is dat je op een EV forum een oplossing aanbiedt waar je gehele target groep eigenlijk zegt: “wanneer heb je dit nodig?”

Zoals eerder genoemd, is dit soort “oplossingen” koren op de molen van de mensen die de transitie willen tegenhouden. Dus ik denk dat het terecht is om te vragen: wat is de usecase die ze voor ogen hebben hiermee?
Ik dacht ook hoe hier geld mee te verdienen is. Stel ik laad 60 kWh in een half uur. Ik denk dat dat boven het gemiidelde is. dan zijn de inkomsten €33,-
Ik zie dat niet als een goed uitgangspunt om iemands salaris te betalen en dan heb ik het nog niet over de kosten en de niet nuttige tijd van het rijden naar de volgende laadklant.

Mijn X staat vaak 1 dag in de week in Amsterdam, mits ik hen niet nodig ben. Maar dat is op een bedrijfsparkkeerplek. Er moet toestemming gevraagd worden als er een andere auto op mag etc. Je kunt bij een Tesla de laadklep van afstand openen maar anders moet je naar je auto om het laden te kunnen starten en weer afsluiten. Ik zie als klant ook weinig voordeel voor mezelf.

Er is misschien een markt voor maar of het winstgevend kan worden?
 
Dit is hopelijk toch een vroege 1 april grap. Een busje wat op diesel rijd met een generator achterop welke op LNG draait. Ik kan me serieus niet voorstellen dat er 1 EV rijder van welke generatie dan ook is welke dit serieus gaat overwegen. Zeker met zoveel snelladers in NL en met enorm veel 11kw laders in onze hoofdstad. Hier is toch helemaal geen vraag na.
Bedankt voor het commentaar en uw mening!
Onze bestelwagen rijdt op LNG, niet op diesel. De mobiele laadgenerator loopt zowel op LNG als op waterstof, of een mix daarvan.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: djlorenz and Enzo63
Ik dacht ook hoe hier geld mee te verdienen is. Stel ik laad 60 kWh in een half uur. Ik denk dat dat boven het gemiidelde is. dan zijn de inkomsten €33,-
Ik zie dat niet als een goed uitgangspunt om iemands salaris te betalen en dan heb ik het nog niet over de kosten en de niet nuttige tijd van het rijden naar de volgende laadklant.

Mijn X staat vaak 1 dag in de week in Amsterdam, mits ik hen niet nodig ben. Maar dat is op een bedrijfsparkkeerplek. Er moet toestemming gevraagd worden als er een andere auto op mag etc. Je kunt bij een Tesla de laadklep van afstand openen maar anders moet je naar je auto om het laden te kunnen starten en weer afsluiten. Ik zie als klant ook weinig voordeel voor mezelf.

Er is misschien een markt voor maar of het winstgevend kan worden?
De timing is denk ik goed gekozen. Opladen op straat met 11kW in Amsterdam kost tegenwoordig 68 ct/kwh
 
Bedankt voor het commentaar en uw mening!
Onze bestelwagen rijdt op LNG, niet op diesel. De mobiele laadgenerator loopt zowel op LNG als op waterstof, of een mix daarvan.
Maar daarmee wordt het niet duurzamer. Wanneer je een auto oplaadt met elektriciteit vanuit waterstof, ben je dermate vervuilend bezig dat je veel beter met een diesel/benzine auto kan gaan rondrijden.
 
Maar daarmee wordt het niet duurzamer. Wanneer je een auto oplaadt met elektriciteit vanuit waterstof, ben je dermate vervuilend bezig dat je veel beter met een diesel/benzine auto kan gaan rondrijden.
Goed punt! Maar dan kies ik toch voor de vrije markt die het blijkbaar mogelijk maakt dat niet alleen windmolens op subsidie kunnen draaien.
Voor je het weet staan wij samen te dringen voor een laatste zitpplaats in het openbaar vervoer o_O
 
Goed punt! Maar dan kies ik toch voor de vrije markt die het blijkbaar mogelijk maakt dat niet alleen windmolens op subsidie kunnen draaien.
Voor je het weet staan wij samen te dringen voor een laatste zitpplaats in het openbaar vervoer o_O
Ik snap niet hoe mijn antwoord matcht met vrije markt... Punt is namelijk dat vervuiling nauwelijks wordt belast. Zo ook met bedrijven als Shell. Dat noemen we vrije markt en marktwerking, maar er is helaas weinig vrij aan.
 
when I saw it promoted in Italy I laughed, but then said myself "hey there are so few charging stations that this might make sense sometimes", but in NL, really?

1678717112113.png
 
Prima service van Ivan & Yevgeni van L-charge.
Bij mij voor de deur op het afgesproken tijdstip werd de hpc-kabel aangesloten en een half uur later was mijn auto opgeladen van 4% naar 80%.
In het vrachtwagentje zit een snellaadsysteem dat bestaat uit een 55kWh batterij met een 6-cylinder Mann aggregaat dat op lpg draait. In de toekomst zal het aggregaat op waterstof gaan draaien. Het aggregaat en de batterij in deze unit samen zijn goed voor maximaal 120kW laadstroom. Tussen 2 laadbeurten wordt de 55kWh batterij weer volgeladen voor de volgende klant.

De batterij van mijn Tesla was niet warm ondanks dat ik onderweg wel een preconditioning melding kreeg voor de SuC Badhoevendorp die ik had ingesteld. In de Tesla app ging tijdens het laden de batterijverwarming ook nog aan. Met een warme batterij verwacht ik dat de laadtijd die L-charge opgeeft in de praktijk ook wel haalbaar is.

0CC9E91D-5725-4EB7-9AF5-11FBFB3EF2EC.jpeg
F9A8C12C-6A56-4F7B-97DB-B13076AB24F5.jpeg
04F8069A-6AE9-4D1C-B6F7-9A43D98F6977.jpeg
EAB54AC8-2203-451C-8D83-D2E7FFC3C3AB.png
31672944-7C7E-47E8-BE9B-A37D0F959672.png
 
Last edited:
Prima service van Ivan & Yevgeni van L-charge.
Bij mij voor de deur op het afgesproken tijdstip werd de hpc-kabel aangesloten en een half uur later was mijn auto opgeladen van 4% naar 80%.
In het vrachtwagentje zit een snellaadsysteem dat bestaat uit een 55kWh batterij met een 6-cylinder Mann aggregaat dat op lpg draait. In de toekomst zal het aggregaat op waterstof gaan draaien. Het aggregaat en de batterij in deze unit samen zijn goed voor maximaal 120kW laadstroom. Tussen 2 laadbeurten wordt de 55kWh batterij weer volgeladen voor de volgende klant.

De batterij van mijn Tesla was niet warm ondanks dat ik onderweg wel een preconditioning melding kreeg voor de SuC Badhoevendorp die ik had ingesteld. In de Tesla app ging tijdens het laden de batterijverwarming ook nog aan. Met een warme batterij verwacht ik dat de laadtijd die L-charge opgeeft in de praktijk ook wel haalbaar is.

View attachment 917149View attachment 917150View attachment 917151View attachment 917155View attachment 917159
Toch blijft het een raar idee. Is er ooit een tankwagen van Shell bij je langs gekomen om je ICE af te tanken?

Wat mij betreft alleen in noodgevallen als iemand is gestrand en zou alleen door de hulpdiensten als ANWB moeten kunnen worden ingeschakeld.
 
  • Like
Reactions: djlorenz
Toch blijft het een raar idee. Is er ooit een tankwagen van Shell bij je langs gekomen om je ICE af te tanken?

Wat mij betreft alleen in noodgevallen als iemand is gestrand en zou alleen door de hulpdiensten als ANWB moeten kunnen worden ingeschakeld.
Geloof het of niet, maar Shell had zo iets als proef een paar jaar geleden waar ze je auto thuis kwamen aftanken.