Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Tja hij heft pech. Bij mij valt het dan nog mee. Ik zou vandaag om 14:00 uur op hebben moeten draven, maar wordt nu aanstaande woensdag 14:30 uur. De reden .....de auto zou nog in Zeebrugge staan.
Hm hmmmm niet grappig nee. Ik heb een afspraak voor komende dinsdag, staat in m account ook en ik kreeg er gisteren nog een bevestiging per mail van. Mijn auto stond ook nog niet in Tilburg (en dus in Zeebrugge neem ik aan) toen de afspraak werd gemaakt.

Ik hoop ze mijn afspraak niet ook ineens drie weken gaan verplaatsen.
 
Ik hoop niet dat het nu beleid is om zoveel mogelijk eindbetalingen in Q1 te cashen door lukraak afspraken in te plannen in maart terwijl ze stiekem weten dat ze ze toch nooit allemaal kunnen doen en de afspraken dan weer te verzetten tot in april wanneer de afspraak nadert, soms wel tot aan een uur van tevoren.
 
Ik hoop niet dat het nu beleid is om zoveel mogelijk eindbetalingen in Q1 te cashen door lukraak afspraken in te plannen in maart terwijl ze stiekem weten dat ze ze toch nooit allemaal kunnen doen en de afspraken dan weer te verzetten tot in april wanneer de afspraak nadert, soms wel tot aan een uur van tevoren.

Misschien een beetje te technisch hier maar volgens IFRS15 mag je geen gerealiseerde omzet boeken voordat je een prestatie hebt verricht (auto geleverd). Dus ook al krijgen ze de betaling binnen on Q1. Dat doet niets met het resultaat voor Q1 als de auto niet geleverd krijgen.
 
Heb de mijne begin maar besteld
Gisteren mail ontvangen of ik hem dinsdag om 18:30 wil op halen.

Erg snel allemaal

Helaas moet ik de afspraak verzetten na woensdag als me dat lukt.

Hopelijk zijn er weer kabels want geen suc in de buurt en geen eigen laadpaal .

Gaat om een m3 p zwart zwart
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy
Misschien een beetje te technisch hier maar volgens IFRS15 mag je geen gerealiseerde omzet boeken voordat je een prestatie hebt verricht (auto geleverd). Dus ook al krijgen ze de betaling binnen on Q1. Dat doet niets met het resultaat voor Q1 als de auto niet geleverd krijgen.
Het heeft dan wel geen winst op het resultaat, maar toch wel op de gerapporteerde cashpositie van het bedrijf?

Mijn auto staat al sinds 6 maart in Zeebrugge, heb een sms dat hij geleverd zou worden voor 15 maart en dat ik moest betalen, wat ik netjes gedaan heb. Op de factuur staat leveringsdatum 14 maart. Inmiddels krijg ik al 1.5 week te horen dat het “toch zeker wel eind volgende week gaat worden”. Vrijdag zou hij dan op “in transit vanuit Zeebrugge ” gestaan hebben in systeem, maar nog steeds geen definitieve afleverdatum bevestigd gekregen. Maandag gaan ze me weer bellen, we wachten af...
 
  • Informative
Reactions: schonelucht
@Grammer Precies de plaats waar mijn 3 ook beschadigd is. Gaan ze oplossen (de hele auto moet langs de detailer, lak is schandalig). Gisteren bij SEC Eindhoven nog wel een laadkabel kunnen scoren dus het grootste probleem is opgelost. Verder nog wat kleine beschadigingen (stuurwiel, trim) en het lampje in de dwarsbalk achter zit er niet helemaal goed in. Auto rijd echter ontzettend lekker dus als ze alles nog netjes oplossen vind ik het prima. SEC Eindhoven werd ik ook een stuk beter en vriendelijker geholpen dan aan de telefoon, even bij een SEC langsgaan is een aanrader!
@Jaimevisser heb jij nog foto's van jouw schade?
 
De Viking adventure is aangekomen in Zeebrugge! Eens kijken wat ze nog voor eind maart er doorheen geduwd krijgen...
weinig, vrees ik.
stel 3000 auto's op de boot, voor de lage landen en omgeving. (verder heeft geen zin want er is niet genoeg tijd meer tot einde q1).
stel 7 auto's per trailer (ik heb er verschillende gezien, tussen 5 min. en 7 max.)
dat zijn dus 430 vrachtwagens.
85 per dag.

die vinden ze nooit. Chaos wordt dus nog groter.

enige mogelijkheid was geweest :
popup-sec en uitleveringen in Zeebrugge.


just my 2ct.
come and see next week.
 
Nu dag erna bij daglicht de geleverde auto nog eens bekeken, en toch nog ergens 1 klein krasje gevonden, oh well, prima.

Daarna zag ik echter pas dat een afdekstuk aan de passagierszijde ontbreekt. Hopenlijk ergens op voorraad, morgen maar eens bellen.
12445E0A-CE65-4CFE-B6A5-8A7FDD72B678.jpeg
 
Zomaar ineens zonder reden? Wanneer was je originele afspraak?

Komende woensdag was de eerste afspraak. Inderdaad zonder reden een nieuwe mail met nieuwe datum. Die staat nu ook in mijn account. Ik bel maandag nog wel maar vermoed dat hier weinig tegen te beginnen is; zie ook de post van S-19910

Nu dag erna bij daglicht de geleverde auto nog eens bekeken, en toch nog ergens 1 klein krasje gevonden, oh well, prima.

Daarna zag ik echter pas dat een afdekstuk aan de passagierszijde ontbreekt. Hopenlijk ergens op voorraad, morgen maar eens bellen.
View attachment 389761

Hoe kan dit in hemelsnaam door de interne controles heen komen?
 
Volgende week hebben wij ook een afspraak staan. ik ben benieuwd. Ik hoop dat de lak en alles netjes in orde is. Eigenlijk te triest dat je daarna nog naar de Sec zou moeten om 'm pas 'show' klaar te krijgen (idem voor laadkabel). Op wat voor termijn kunnen ze je helpen bij de Sec bij lakproblemen?
 
We hebben onze M3 nu ruim 5 weken nadat we eerst twee maal op uitnodiging van Tesla voor niets naar Tilburg waren gereisd. De derde keer dan toch maar een auto met lakschade geaccepteerd. Zou snel worden opgelost, zo zei men. We wachten echter nog steeds op een afspraak. Inmiddels meer gebreken gevonden; condens in achterlichten en een losse ankerplaat. Ook dit is doorgegeven aan Tesla. Volgende week gaan we maar weer eens proberen, maar telefonisch is er werkelijk geen doorkomen aan. Zorg dat je in geval van problemen een email adres van een Tesla medewerker krijgt, dan heb je tenminste nog een direct lijntje. Althans, we hopen dat dat contact nog enig effect gaat sorteren.
 
We hebben onze M3 nu ruim 5 weken nadat we eerst twee maal op uitnodiging van Tesla voor niets naar Tilburg waren gereisd. De derde keer dan toch maar een auto met lakschade geaccepteerd. Zou snel worden opgelost, zo zei men. We wachten echter nog steeds op een afspraak. Inmiddels meer gebreken gevonden; condens in achterlichten en een losse ankerplaat. Ook dit is doorgegeven aan Tesla. Volgende week gaan we maar weer eens proberen, maar telefonisch is er werkelijk geen doorkomen aan. Zorg dat je in geval van problemen een email adres van een Tesla medewerker krijgt, dan heb je tenminste nog een direct lijntje. Althans, we hopen dat dat contact nog enig effect gaat sorteren.

Mooi kut, maar de focus ligt nu op delivery, niet op fixen. Praat het niet goed, en mag hopen dat het in Q2 wordt opgelost, maar kan het me wel voorstellen vanuit het perspectief van de jaarcijfers.

Ik mag waarschijnlijk dinsdag avond ophalen, wat ik heel leuk vind. Stiekem baal ik er echter ook van. Als er issues zijn wordt het voor mij ook een afweging: accepteren in de wetenschap dat issues even kunnen blijven, of toch maar uitstellen naar ergens in Q2...
 
Mooi kut, maar de focus ligt nu op delivery, niet op fixen. Praat het niet goed, en mag hopen dat het in Q2 wordt opgelost, maar kan het me wel voorstellen vanuit het perspectief van de jaarcijfers.

Ik mag waarschijnlijk dinsdag avond ophalen, wat ik heel leuk vind. Stiekem baal ik er echter ook van. Als er issues zijn wordt het voor mij ook een afweging: accepteren in de wetenschap dat issues even kunnen blijven, of toch maar uitstellen naar ergens in Q2...
Mooi kut, maar de focus ligt nu op delivery, niet op fixen. Praat het niet goed, en mag hopen dat het in Q2 wordt opgelost, maar kan het me wel voorstellen vanuit het perspectief van de jaarcijfers.

Ik mag waarschijnlijk dinsdag avond ophalen, wat ik heel leuk vind. Stiekem baal ik er echter ook van. Als er issues zijn wordt het voor mij ook een afweging: accepteren in de wetenschap dat issues even kunnen blijven, of toch maar uitstellen naar ergens in Q2...
Succes en geniet van de aflevering, maar wat ik wil aangeven; pas op bij levering en loop de auto helemaal na op schade, verwacht niet dat eventuele gebreken snel opgelost worden, en als je toch met een auto met gebreken besluit weg te rijden, zorg dat je een email adres van een medewerker hebt.