Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand enig idee hoe lang het duurt, na levering, totdat de EAP trial wordt geactiveerd? Heb nog niks kunnen vinden erover in het Tesla account of in de auto zelf (levering was op 9 feb). Kan uberhaupt de optie niet vinden om het aan te schaffen voor de volle mep (7.400) overigens.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Iemand enig idee hoe lang het duurt, na levering, totdat de EAP trial wordt geactiveerd? Heb nog niks kunnen vinden erover in het Tesla account of in de auto zelf (levering was op 9 feb). Kan uberhaupt de optie niet vinden om het aan te schaffen voor de volle mep (7.400) overigens.

Wat ik in het nieuws heb kunnen vinden is dat ze nog wachten op goedkeuring van RDW. Die komt naar verwachting binnen een week en dan gaat alles na update via het scherm.

Edit: hier een van de vele linkjes Tesla Autopilot (nog) uitgeschakeld op Europese Model 3-auto's
 
Vandaag voor onderhoud rondgehangen in een Tesla Store. Buiten stond een Pool een lading Model 3's te leveren. De mijne stond nog niet 'in voorraad', alles wat er vandaag geleverd wordt met de vrachtwagen, is om morgen uit te leveren.
 
Iemand enig idee hoe lang het duurt, na levering, totdat de EAP trial wordt geactiveerd? Heb nog niks kunnen vinden erover in het Tesla account of in de auto zelf (levering was op 9 feb). Kan uberhaupt de optie niet vinden om het aan te schaffen voor de volle mep (7.400) overigens.

Daarnet model 3 in ontvangst genomen. Er staat een SW update klaar voor vanavond. Als de trial erin zit, laat ik iets weten.
 
net update uitgevoerd.
Was versie 2018.51.10.1 fdd
NU versie 2018.51.15 bac
Geen merkbare verschillen met de vorige versie...
Bij mij ook. Volgens mij ging het alarm wel even af (?!)
toen ging ik er snel naartoe en er in zitten, het enige wat ik toen merkte was dat ze allemaal geluidjes maakte en lichten aan en uit gingen.

Ik wacht ook nog op die autopilot trial aanbieding. De auto is super leuk om te rijden maar ben ook wel benieuwd geworden nu.
 
Met Tableau kun je in ieder geval makkelijk koppelen met oData en de string omzetten naar datum.
Ik heb een visualisatie gemaakt waarbij de filters standaard ingesteld staan voor de Model 3, maar je kunt alle EV's vanaf 2009 selecteren:

Aantal EV's per merk en model vanaf 2009

View attachment 376190



(Ik denk trouwens niet dat de data automatisch ververst worden, omdat bij het ophalen van de oData het alleen mogelijk was o.b.v. een extract te werken en niet met een live koppeling. Extract refresh kon ik nergens instellen.)

Merijn - kan je het filter op datum breder zetten zodat ook de aantallen EV's die de afgelopen 5 jaar op kenteken zijn gezet kunnen worden opgezocht?
Eind vorig jaar was er de nodige ophef over Tesla's die veel meer bekeuringen reden dan andere merken ("wegpiraten"). Heb de detaildata bij het CBS inmiddels opgevraagd, maar mis nog het aantal auto's dat in een betreffend jaar op kenteken werd gezet.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: shoot72 and PascalH
Merijn - kan je het filter op datum breder zetten zodat ook de aantallen EV's die de afgelopen 5 jaar op kenteken zijn gezet kunnen worden opgezocht?
Eind vorig jaar was er de nodige ophef over Tesla's die veel meer bekeuringen reden dan andere merken ("wegpiraten"). Heb de detaildata bij het CBS inmiddels opgevraagd, maar mis nog het aantal auto's dat in een betreffend jaar op kenteken werd gezet.

Volgens mij kan dat al, nadat je eerst merken/modellen hebt gekozen. (Het datumfilter laat alleen de datums zien die binnen de selectie van merken en modellen vallen.)
Met de plus en min linksonder de grafiek kun je ook uitzoomen naar maanden bijvoorbeeld. Dat is over een grotere periode beter leesbaar.
 
  • Informative
Reactions: PascalH
Merijn - kan je het filter op datum breder zetten zodat ook de aantallen EV's die de afgelopen 5 jaar op kenteken zijn gezet kunnen worden opgezocht?
Eind vorig jaar was er de nodige ophef over Tesla's die veel meer bekeuringen reden dan andere merken ("wegpiraten"). Heb de detaildata bij het CBS inmiddels opgevraagd, maar mis nog het aantal auto's dat in een betreffend jaar op kenteken werd gezet.

Dan vind je dit vast ook een leuk artikel: Zijn "groene" automobilisten aso's? - Sargasso
Blijkbaar is de uitspraak dat elektrische auto's veel bekeuringen krijgen niet terecht op basis van algemene gegevens.
 
Het valt me op dat de Model 3's geen kentekenplaten met opgelegde letters hebben, iets wat (de laatste jaren iig) standaard is bij de S en de X. Weet iemand waarom dat is? Persoonlijk vind ik de platen zonder de opgelegde letters wel wat 'goedkoper' ogen, maar dat is misschien smaak..