Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Mister Green kent wel jouw reserveringsnummer. Maar ik kan je uit eigen ervaring melden dat je in het gunstigste geval niet veel verder zult komen dan “hij staat of gaat op bootje x”. Wat ik geruststellend vind is dat i.t.t. bij andere leasemaatschappijen MG al vrij vroeg administratief alles op orde lijkt te hebben met Tesla. Ik zou net als ik onder een steen kruipen en zachtjes snikkend wachten op het verlossende mailtje of SMSje.
Haha... Goed advies.. ik ga maar Carnaval vieren dan.. :)
 
Ik betrapte me ook erop dat ik de C5 vol gooide en bedacht dat ik die tank waarschijnlijk niet meer leeg ga rijden.
Hoezo ‘disagree’ @FreddieV ? Snap ik niet. Hoe kan jij het er niet mee eens zijn dat ik dit dacht?
Haha... Goed advies.. ik ga maar Carnaval vieren dan.. :)
Oh help, nee, Carnaval ‘vieren’! Moet er niet aan denken. Dan wacht ik veel liever nog máánden!

Kortom: Het is maar hoe je perspectief is.
 
@EurekaUltd Het is vrij normaal dat die schatting een dagje te optimistisch is, hebben we bij alle voorgaande boten ook gezien. Zodra een boot dichterbij komt word de schatting vanzelf beter.

@Michel3 Dat dacht ik ook van mijn huidige tank, helaas gisteren nog met een rotvaart naar het ziekenhuis gemoeten (Oma gevallen) en dus is de tank nu zo ver leeg dat ik voor vrijdag wel weer bij de pomp sta. Overigens heeft mijn oom (Leaseplan medewerker) verplicht een Leaf gekregen als voorloper naar een andere EV (hij twijfelt tussen de Koreanen) omdat iedereen daar aan de EV moet. Leaf was bij het ziekenhuis zo goed als leeg en ze hebben daar slechts een tweetal 3,7kW paaltjes. Dat word snelladen onderweg naar huis (hij heeft ook geen laadpaal voor de deur dus de leaf is voor hem een marteling).
 
Ik mag a.s. zaterdag ook mijn 3 ophalen.
Weet iemand of/ hoe de auto van het tesla account van mijn collega (waarop de auto is besteld) naar mijn eigen Tesla account verplaatst kan worden? Kan ik dit gewoon aangeven bij het ophalen of kan ik dit beter op een andere manier regelen ?
 
ik mag 'm vrijdag ophalen, joepie! en gisteren voor het eerst mijn kleur (wit) zien staan bij Tesla in Zevenaar. heel mooi.
 

Attachments

  • IMG_4152.jpg
    IMG_4152.jpg
    470.3 KB · Views: 57
Zojuist gebeld door Tesla Tilburg om een kopie van de betaalbewijs te sturen. Factuur hebben wij vanmorgen voldaan en gelijk een bewijs gestuurd. Mailtje teruggevonden door de medewerker en alles in het systeem gekoppeld, zodat de auto daadwerkelijk kan worden geleverd. Contante betaling moet dus echt voldaan zijn een paar dagen van te voren tegenwoordig ;)
De auto’s staan nog in Zeebrugge en komen 2-3 dagen voor de afspraak naar Tilburg. Een afspraak wil dus niet zeggen dat de auto al in Tilburg is.
En de 3’s worden volgeladen geleverd, aldus de medewerker.
 
  • Like
Reactions: Ruhl and Michel3
Ik mag a.s. zaterdag ook mijn 3 ophalen.
Weet iemand of/ hoe de auto van het tesla account van mijn collega (waarop de auto is besteld) naar mijn eigen Tesla account verplaatst kan worden? Kan ik dit gewoon aangeven bij het ophalen of kan ik dit beter op een andere manier regelen ?

Ik heb hetzelfde gehad.
Even Tesla bellen; ze sturen dan een machtigingsformulier op. Invullen - terugsturen (wel nabellen of alles 100% OK is) en klaar.
 
...En de 3’s worden volgeladen geleverd, aldus de medewerker....
447km oftewel 89% schat ik in, zo was het bij ons. En waarom dat limietschuifje na laden niet op 90% uitkomt is mij onduidelijk, net zoals helemaal vol 98% SoC (= 490km) blijkt te zijn. En niet gewoon 100%. Wie het weet ...??? Veel plezier met je bolide, het is een beest van een auto! :cool:
 
Last edited:
447km oftewel 89% schat ik in, zo was het bij ons. En waarom dat limietschuifje na laden niet op 90% uitkomt is mij onduidelijk, net zoals helemaal vol 98% SoC (= 490km) blijkt te zijn. En niet gewoon 100%. Wie het weet ...??? Veel plezier met je bolide, het is een beest van een auto! :cool:

Iig ik kan naar huis rijden zonder bij te moeten laden, des te meer rijplezier ;)
 
  • Like
Reactions: Jopie
Vandaag ook trotse eigenaar!
8:45 vertrokken op de racefiets vanuit amsterdam. 12:45 stond ik voor de deur voor mijn afspraak. Ze stonden maar raar te kijken naar die gast die met zn racefiets bezweet binnen liep. (heerlijk wat een weer was het!).
Was blij met het invalide toilet daar; ff opfrissen :D

Afleveren ging vrij vlot. Er stonden zo'n 5 a 6 m3's te wachten op afhalen toen ik er was. Ze kregen het zeer druk de komende weken volgens een van de medewerkers. (zal wel einde Q1 push worden).

Mijn auto was maar voor 70% vol toen ik hem daar weg reed. Wel een beetje jammer.....
Fiets past er prima in gelukkig (voorwiel dr even uit)
Auto pilot was 100% gekalibreerd zo net onder Utrecht (vanaf tilburg). Werkt prima.

Mijn laadklepje zit niet helemaal lekker. Daarvoor ga ik binnenkort wel naar Amsterdam (om de hoek). hoop dat ze dat snel fixen.
Auto is goed afgewerkt op andere punten.

Voor de rest: wat een auto..., zalig!
 
Vandaag ook trotse eigenaar!
8:45 vertrokken op de racefiets vanuit amsterdam. 12:45 stond ik voor de deur voor mijn afspraak. Ze stonden maar raar te kijken naar die gast die met zn racefiets bezweet binnen liep. (heerlijk wat een weer was het!).
Was blij met het invalide toilet daar; ff opfrissen :D

Afleveren ging vrij vlot. Er stonden zo'n 5 a 6 m3's te wachten op afhalen toen ik er was. Ze kregen het zeer druk de komende weken volgens een van de medewerkers. (zal wel einde Q1 push worden).

Mijn auto was maar voor 70% vol toen ik hem daar weg reed. Wel een beetje jammer.....
Fiets past er prima in gelukkig (voorwiel dr even uit)
Auto pilot was 100% gekalibreerd zo net onder Utrecht (vanaf tilburg). Werkt prima.

Mijn laadklepje zit niet helemaal lekker. Daarvoor ga ik binnenkort wel naar Amsterdam (om de hoek). hoop dat ze dat snel fixen.
Auto is goed afgewerkt op andere punten.

Voor de rest: wat een auto..., zalig!

Doe je netjes op het ijzeren (waarschijnlijk alu/carbon) ros! En dus retourtje Tilburg klimaat neutraal!

Als je de achterbank omlaag doet past de fiets er ook in z'n geheel in. M'n MTB moest ik wel even van z'n 29" voorwiel verlossen.
Mijn laadklepje zit ook niet goed (steekt wat uit, en er zat een soort schram op de zijkant), misschien met transport op zee gebeurd?
 
Vanaf afgelopen vrijdag ook trots eigenaar van een Model 3 LR, kleur zwart.

Back to the future:
wGMjLJdNxhoqyBdw8


Wat een beest van een auto!
We reden al in een Nissan Leaf uit 2015 en die was al lekker rap maar de Tesla gaat wel erg makkelijk van zijn plek ;)

In Tilburg wel helaas wat paint defects ontdekt maar daar is een werkorder voor aangemaakt. Hopelijk corrigeert Tesla dat voordat ik de auto laat wrappen, anders laat ik het misschien wel zitten.

Wat mij gisteren verbaasde was dat de kentekenplaathouder op de achterklep is vastgezet met te lange schroeven.
Resultaat: 2 deukjes mét lakschade onder de kentekenplaathouder, erg amateuristisch :mad:
 
  • Informative
Reactions: Michel3