Zomaar ineens zonder reden? Wanneer was je originele afspraak?Om maar mee te delen in delivery hell: ik kreeg vandaag een mail met een nieuwe afleverdatum, ruim 3 weken later. Ik mag nu half april op visite in tilburg.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zomaar ineens zonder reden? Wanneer was je originele afspraak?Om maar mee te delen in delivery hell: ik kreeg vandaag een mail met een nieuwe afleverdatum, ruim 3 weken later. Ik mag nu half april op visite in tilburg.
Tja hij heft pech. Bij mij valt het dan nog mee. Ik zou vandaag om 14:00 uur op hebben moeten draven, maar wordt nu aanstaande woensdag 14:30 uur. De reden .....de auto zou nog in Zeebrugge staan.Zomaar ineens zonder reden? Wanneer was je originele afspraak?
Hm hmmmm niet grappig nee. Ik heb een afspraak voor komende dinsdag, staat in m account ook en ik kreeg er gisteren nog een bevestiging per mail van. Mijn auto stond ook nog niet in Tilburg (en dus in Zeebrugge neem ik aan) toen de afspraak werd gemaakt.Tja hij heft pech. Bij mij valt het dan nog mee. Ik zou vandaag om 14:00 uur op hebben moeten draven, maar wordt nu aanstaande woensdag 14:30 uur. De reden .....de auto zou nog in Zeebrugge staan.
Ik hoop niet dat het nu beleid is om zoveel mogelijk eindbetalingen in Q1 te cashen door lukraak afspraken in te plannen in maart terwijl ze stiekem weten dat ze ze toch nooit allemaal kunnen doen en de afspraken dan weer te verzetten tot in april wanneer de afspraak nadert, soms wel tot aan een uur van tevoren.
Het heeft dan wel geen winst op het resultaat, maar toch wel op de gerapporteerde cashpositie van het bedrijf?Misschien een beetje te technisch hier maar volgens IFRS15 mag je geen gerealiseerde omzet boeken voordat je een prestatie hebt verricht (auto geleverd). Dus ook al krijgen ze de betaling binnen on Q1. Dat doet niets met het resultaat voor Q1 als de auto niet geleverd krijgen.
@Jaimevisser heb jij nog foto's van jouw schade?@Grammer Precies de plaats waar mijn 3 ook beschadigd is. Gaan ze oplossen (de hele auto moet langs de detailer, lak is schandalig). Gisteren bij SEC Eindhoven nog wel een laadkabel kunnen scoren dus het grootste probleem is opgelost. Verder nog wat kleine beschadigingen (stuurwiel, trim) en het lampje in de dwarsbalk achter zit er niet helemaal goed in. Auto rijd echter ontzettend lekker dus als ze alles nog netjes oplossen vind ik het prima. SEC Eindhoven werd ik ook een stuk beter en vriendelijker geholpen dan aan de telefoon, even bij een SEC langsgaan is een aanrader!
weinig, vrees ik.De Viking adventure is aangekomen in Zeebrugge! Eens kijken wat ze nog voor eind maart er doorheen geduwd krijgen...
Zomaar ineens zonder reden? Wanneer was je originele afspraak?
Nu dag erna bij daglicht de geleverde auto nog eens bekeken, en toch nog ergens 1 klein krasje gevonden, oh well, prima.
Daarna zag ik echter pas dat een afdekstuk aan de passagierszijde ontbreekt. Hopenlijk ergens op voorraad, morgen maar eens bellen.
View attachment 389761
Hoe kan dit in hemelsnaam door de interne controles heen komen?
Ik kreeg deze gepersonaliseerde advertentie onder het forumEnige antwoord kan zijn dat er geen (goede) controle is. In tijden van haast is dat vaak het eerste dat er aan moet geloven.
We hebben onze M3 nu ruim 5 weken nadat we eerst twee maal op uitnodiging van Tesla voor niets naar Tilburg waren gereisd. De derde keer dan toch maar een auto met lakschade geaccepteerd. Zou snel worden opgelost, zo zei men. We wachten echter nog steeds op een afspraak. Inmiddels meer gebreken gevonden; condens in achterlichten en een losse ankerplaat. Ook dit is doorgegeven aan Tesla. Volgende week gaan we maar weer eens proberen, maar telefonisch is er werkelijk geen doorkomen aan. Zorg dat je in geval van problemen een email adres van een Tesla medewerker krijgt, dan heb je tenminste nog een direct lijntje. Althans, we hopen dat dat contact nog enig effect gaat sorteren.
Mooi kut, maar de focus ligt nu op delivery, niet op fixen. Praat het niet goed, en mag hopen dat het in Q2 wordt opgelost, maar kan het me wel voorstellen vanuit het perspectief van de jaarcijfers.
Ik mag waarschijnlijk dinsdag avond ophalen, wat ik heel leuk vind. Stiekem baal ik er echter ook van. Als er issues zijn wordt het voor mij ook een afweging: accepteren in de wetenschap dat issues even kunnen blijven, of toch maar uitstellen naar ergens in Q2...
Succes en geniet van de aflevering, maar wat ik wil aangeven; pas op bij levering en loop de auto helemaal na op schade, verwacht niet dat eventuele gebreken snel opgelost worden, en als je toch met een auto met gebreken besluit weg te rijden, zorg dat je een email adres van een medewerker hebt.Mooi kut, maar de focus ligt nu op delivery, niet op fixen. Praat het niet goed, en mag hopen dat het in Q2 wordt opgelost, maar kan het me wel voorstellen vanuit het perspectief van de jaarcijfers.
Ik mag waarschijnlijk dinsdag avond ophalen, wat ik heel leuk vind. Stiekem baal ik er echter ook van. Als er issues zijn wordt het voor mij ook een afweging: accepteren in de wetenschap dat issues even kunnen blijven, of toch maar uitstellen naar ergens in Q2...