Hoe kan dit in hemelsnaam door de interne controles heen komen?
Jeeeej! Het is weer einde kwartaal rush bij Tesla. Dan gaan alle controles overboord puur om de cijfertjes op te hemelen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoe kan dit in hemelsnaam door de interne controles heen komen?
Misschien een beetje te technisch hier maar volgens IFRS15 mag je geen gerealiseerde omzet boeken voordat je een prestatie hebt verricht (auto geleverd). Dus ook al krijgen ze de betaling binnen on Q1. Dat doet niets met het resultaat voor Q1 als de auto niet geleverd krijgen.
Vergeet ook niet de onderkant te checken! Bij mij lag de hele onderkant los! Volgende dag geretourneerd en na wat druk binnen twee weken geld terug. Wacht nu op credit factuur.Succes en geniet van de aflevering, maar wat ik wil aangeven; pas op bij levering en loop de auto helemaal na op schade, verwacht niet dat eventuele gebreken snel opgelost worden, en als je toch met een auto met gebreken besluit weg te rijden, zorg dat je een email adres van een medewerker hebt.
Vergeet ook niet de onderkant te checken! Bij mij lag de hele onderkant los! Volgende dag geretourneerd en na wat druk binnen twee weken geld terug. Wacht nu op credit factuur.
in mijn beleving : beetje drastisch, voor een paar vijzen van een niet-essentieel deel.Vergeet ook niet de onderkant te checken! Bij mij lag de hele onderkant los! Volgende dag geretourneerd en na wat druk binnen twee weken geld terug. Wacht nu op credit factuur.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn model 3 rood non-p in ontvangst mogen nemen. Bij aankomst was ik verbaasd over het aantal M3 die er stonden. De hele parkeerplaats stond vol. Ik moest zelf goed zoeken naar een plekje. Ook stonden er een stuk of 3 4 trailers vol met M3s. Binnen was het ook raak. Overal model 3. Er stonden ongeveer 20 model 3 klaar om afgeleverd te worden.Tja, zoals ik net al zei: Met een Tesla heb je altijd bijzonder zware en moeilijke bevallingen. Het is pittig en bijzonder boos om te worden, maar wat doe je.................eraan. Hopelijk als de levering eindelijk achter de rug is, dat er dan niets meer gebeurt en dat we met zijn allen vol plezier kunnen genieten. Als ik de 3 heb zwaai ik naar jullie allemaal ter teken van: "ik weet wat jullie hebben mee gemaakt en plezier met de auto".
Gefeliciteerd. Hebben ze je meer info over de kabel gegeven? En heb je de auto in Tilburg opgehaald?Afgelopen vrijdag heb ik mijn model 3 rood non-p in ontvangst mogen nemen. Bij aankomst was ik verbaasd over het aantal M3 die er stonden. De hele parkeerplaats stond vol. Ik moest zelf goed zoeken naar een plekje. Ook stonden er een stuk of 3 4 trailers vol met M3s. Binnen was het ook raak. Overal model 3. Er stonden ongeveer 20 model 3 klaar om afgeleverd te worden.
Het lijkt erop dat ik redelijk geluk heb gehad met de lak (weinig krasjes/swirls). Maar zoals te verwachten hadden ze geen laadkabels meer Alsof je een telefoon koopt zonder oplaadkabel.
Meneer van delivery wist zelf niets over de auto of de gemaakte afspraken. Hij was er puur om de auto af te leveren. Wel vriendelijk overigens. Bij het noemen van AP gaf hij aan dat het bij de update zat die al aan het wachten was (niet dus). Heeft er iemand al AP geactiveerd gekregen van bestellingen voor de prijsdaling?
Afgezien van het ontbreken van AP is het een geweldige auto.
Ik had vrijdag mijn levering van mijn M3. Ik werd de avond ervoor om 18.41 nog gebeld om de levering te bevestigen en om eventuele vragen te beantwoorden. Lijkt erop dat ze niet echt een standaard afleverproces hebben. Of het is zo lek als een mandje.Nou, ik stond dus wel voor niks in Tilburg. Sorry meneer we zien maar 1 vin in het systeem, en dit is uw geannuleerde order. We zien de nieuwe bestelling van Leaseplan nog niet in de computer. Wij weten ook niet waarom u gisteren gebeld bent. Bel maandag maar.
Ja ik heb mijn auto in Tilburg afgehaald. Mooie lokatie overigens. Toen ik kwam waren ze druk bezig om de Tesla vrijwilligers op te leiden tot delivery "experts".Gefeliciteerd. Hebben ze je meer info over de kabel gegeven? En heb je de auto in Tilburg opgehaald?
Zijn de nederlandse Model 3's software matig afgeknepen? Op mijn kentekenbewijs staat een vermogen van 65kW. Mijn Astra 1.6 van 15 jaar geleden had nog meer vermogenEen vraagje voor anderen die een LR AWD model 3 ontvangen hebben in België.
Ik merk dat op mijn kentekenbewijs 150 kW staat vermeld als vermogen. Maar dit is in werkelijkheid 258 kW (verschillende bronnen wijken zelfs nog een beetje af van elkaar).
Op mijn verzekeringsdocumenten is ook de 150 kW overgenomen.
Is dit bij jullie ook het geval?
Vergeet ook niet de onderkant te checken! Bij mij lag de hele onderkant los! Volgende dag geretourneerd en na wat druk binnen twee weken geld terug. Wacht nu op credit factuur.
Bij het noemen van AP gaf hij aan dat het bij de update zat die al aan het wachten was (niet dus). Heeft er iemand al AP geactiveerd gekregen van bestellingen voor de prijsdaling?.
Hebben ze je meer info over de kabel gegeven? En heb je de auto in Tilburg opgehaald?
Bij mij wisten ze ook eigenlijk nergens van, meisje wat erbij was deed voor de eerste keer uitleg, en AP "zal dan wel snel komen".
Ik houd het forum hier maar in de gaten om te zien of het al bij anderen verschijnt.
Ook in Tilburg opgehaald, zonder kabel die "nog komt", maar geen enkele info/idee over hoe/wat/waar.
Kan zelf thuis laden, dus niet direct een probleem en leen wel een kabel indien nodig over een maandje in de mei-vakantie, maar, het is wel echt niet goed geregeld; niemand die iets weet. Beetje traditioneel zo einde kwartaal bij Tesla lijkt het: focus op deliveries, daarna fixen ze het wel weer.
En Leaseplan stopt ook hun hoofd in het zand.Hier hetzelfde probleem. Gelukkig wel een kabel kunnen lenen inmiddels. Wat mij verbaast is dat ze bij Tesla dan zeggen "los het zelf maar even op en bel zus of zo ...". Waarom niet: "wij maken er een notitie van en zullen u zo snel mogelijk de kabel naleveren". Ik begrijp hier echt niets van, die achteloze nonchalance en dat gebrek aan verantwoordelijkheid.
Daar kan een Nederlander ook wel antwoord op geven, denk ik. Ik heb al wel eerder in draadjes op dit forum soortgelijke vragen gezien.Een vraagje voor anderen die een LR AWD model 3 ontvangen hebben in België.
Ik merk dat op mijn kentekenbewijs 150 kW staat vermeld als vermogen. Maar dit is in werkelijkheid 258 kW (verschillende bronnen wijken zelfs nog een beetje af van elkaar).
Op mijn verzekeringsdocumenten is ook de 150 kW overgenomen.
Is dit bij jullie ook het geval?
in mijn beleving : beetje drastisch, voor een paar vijzen van een niet-essentieel deel.
maar waarschijnlijk beter zo, de auto zou je waarschijnlijk teveel stress bezorgen.
alvast happy driving gewenst .