Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien een beetje te technisch hier maar volgens IFRS15 mag je geen gerealiseerde omzet boeken voordat je een prestatie hebt verricht (auto geleverd). Dus ook al krijgen ze de betaling binnen on Q1. Dat doet niets met het resultaat voor Q1 als de auto niet geleverd krijgen.

Gaat wel op de cash balans en dat is voor Tesla van cruciaal belang in de strijd met de shorts die beweren det het bedrijf constant krap bij kas zit.
 
Succes en geniet van de aflevering, maar wat ik wil aangeven; pas op bij levering en loop de auto helemaal na op schade, verwacht niet dat eventuele gebreken snel opgelost worden, en als je toch met een auto met gebreken besluit weg te rijden, zorg dat je een email adres van een medewerker hebt.
Vergeet ook niet de onderkant te checken! Bij mij lag de hele onderkant los! Volgende dag geretourneerd en na wat druk binnen twee weken geld terug. Wacht nu op credit factuur.
 
Een vraagje voor anderen die een LR AWD model 3 ontvangen hebben in België.

Ik merk dat op mijn kentekenbewijs 150 kW staat vermeld als vermogen. Maar dit is in werkelijkheid 258 kW (verschillende bronnen wijken zelfs nog een beetje af van elkaar).
Op mijn verzekeringsdocumenten is ook de 150 kW overgenomen.
Is dit bij jullie ook het geval?
 
Vergeet ook niet de onderkant te checken! Bij mij lag de hele onderkant los! Volgende dag geretourneerd en na wat druk binnen twee weken geld terug. Wacht nu op credit factuur.
in mijn beleving : beetje drastisch, voor een paar vijzen van een niet-essentieel deel.
maar waarschijnlijk beter zo, de auto zou je waarschijnlijk teveel stress bezorgen.
alvast happy driving gewenst .
 
Tja, zoals ik net al zei: Met een Tesla heb je altijd bijzonder zware en moeilijke bevallingen. Het is pittig en bijzonder boos om te worden, maar wat doe je.................eraan. Hopelijk als de levering eindelijk achter de rug is, dat er dan niets meer gebeurt en dat we met zijn allen vol plezier kunnen genieten. Als ik de 3 heb zwaai ik naar jullie allemaal ter teken van: "ik weet wat jullie hebben mee gemaakt en plezier met de auto".
Afgelopen vrijdag heb ik mijn model 3 rood non-p in ontvangst mogen nemen. Bij aankomst was ik verbaasd over het aantal M3 die er stonden. De hele parkeerplaats stond vol. Ik moest zelf goed zoeken naar een plekje. Ook stonden er een stuk of 3 4 trailers vol met M3s. Binnen was het ook raak. Overal model 3. Er stonden ongeveer 20 model 3 klaar om afgeleverd te worden.

Het lijkt erop dat ik redelijk geluk heb gehad met de lak (weinig krasjes/swirls). Maar zoals te verwachten hadden ze geen laadkabels meer :( Alsof je een telefoon koopt zonder oplaadkabel.

Meneer van delivery wist zelf niets over de auto of de gemaakte afspraken. Hij was er puur om de auto af te leveren. Wel vriendelijk overigens. Bij het noemen van AP gaf hij aan dat het bij de update zat die al aan het wachten was (niet dus). Heeft er iemand al AP geactiveerd gekregen van bestellingen voor de prijsdaling?

Afgezien van het ontbreken van AP is het een geweldige auto.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Afgelopen vrijdag heb ik mijn model 3 rood non-p in ontvangst mogen nemen. Bij aankomst was ik verbaasd over het aantal M3 die er stonden. De hele parkeerplaats stond vol. Ik moest zelf goed zoeken naar een plekje. Ook stonden er een stuk of 3 4 trailers vol met M3s. Binnen was het ook raak. Overal model 3. Er stonden ongeveer 20 model 3 klaar om afgeleverd te worden.

Het lijkt erop dat ik redelijk geluk heb gehad met de lak (weinig krasjes/swirls). Maar zoals te verwachten hadden ze geen laadkabels meer :( Alsof je een telefoon koopt zonder oplaadkabel.

Meneer van delivery wist zelf niets over de auto of de gemaakte afspraken. Hij was er puur om de auto af te leveren. Wel vriendelijk overigens. Bij het noemen van AP gaf hij aan dat het bij de update zat die al aan het wachten was (niet dus). Heeft er iemand al AP geactiveerd gekregen van bestellingen voor de prijsdaling?

Afgezien van het ontbreken van AP is het een geweldige auto.
Gefeliciteerd. Hebben ze je meer info over de kabel gegeven? En heb je de auto in Tilburg opgehaald?
 
Nou, ik stond dus wel voor niks in Tilburg. Sorry meneer we zien maar 1 vin in het systeem, en dit is uw geannuleerde order. We zien de nieuwe bestelling van Leaseplan nog niet in de computer. Wij weten ook niet waarom u gisteren gebeld bent. :( Bel maandag maar.
Ik had vrijdag mijn levering van mijn M3. Ik werd de avond ervoor om 18.41 nog gebeld om de levering te bevestigen en om eventuele vragen te beantwoorden. Lijkt erop dat ze niet echt een standaard afleverproces hebben. Of het is zo lek als een mandje.
 
Gefeliciteerd. Hebben ze je meer info over de kabel gegeven? En heb je de auto in Tilburg opgehaald?
Ja ik heb mijn auto in Tilburg afgehaald. Mooie lokatie overigens. Toen ik kwam waren ze druk bezig om de Tesla vrijwilligers op te leiden tot delivery "experts".

Ze hebben niet echt veel informatie kunnen geven over de laadkabel. Het verhaal wat ik krijg is dat Tesla een hoop laadkabels heeft besteld bij Mennekes, maar dat zij niet kunne leveren. Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen andere leveranciers zijn. Ze maken hun probleem nu mijn probleem. Ik kan thuis niet laden met een TWC en moet dus gebruik maken van openbare laadpalen. Dat gaat dus niet zonder laadkabel.

Wel gaven ze aan dat ik maar een SEC moet bellen of zij een laadkabel hebben (nog niet kunnen doen). Waarom doen ze dat zelf niet. Ze maken hun probleem dus weer mijn probleem.

Morgen maar eens bellen om te klagen. Als zo vaak met ze aan de lijn gehangen :( Wordt denk ik ook nog eens lang wachten als alle Telsa vrijwilligers nu delivery doen.
 
Een vraagje voor anderen die een LR AWD model 3 ontvangen hebben in België.

Ik merk dat op mijn kentekenbewijs 150 kW staat vermeld als vermogen. Maar dit is in werkelijkheid 258 kW (verschillende bronnen wijken zelfs nog een beetje af van elkaar).
Op mijn verzekeringsdocumenten is ook de 150 kW overgenomen.
Is dit bij jullie ook het geval?
Zijn de nederlandse Model 3's software matig afgeknepen? Op mijn kentekenbewijs staat een vermogen van 65kW. Mijn Astra 1.6 van 15 jaar geleden had nog meer vermogen :p

Gelukkig heb ik gevoel dat er toch wat meer vermogen in zit :D
 
Vergeet ook niet de onderkant te checken! Bij mij lag de hele onderkant los! Volgende dag geretourneerd en na wat druk binnen twee weken geld terug. Wacht nu op credit factuur.

Ik heb de mijne op 2 maart opgehaald en teruggebracht op 5 maart. Dit ivm enerzijds de € 3000 prijsverlaging per 1 maart en geen enkele officiële toezegging over AP. Maar, nog belangrijker, in USA ging opeens de LR RWD weer in productie. Die wilde ik altijd vanwege de maximale range maar was er in december opeens niet meer. Moest ik naar AWD omdat de LR RWD er nooit meer zou komen, dus wel.
Als de LR RWD naar Europa komt acht ik in dat ie samen met de prijsverlaging wel € 7000 goedkoper is. Scheelt ook nog eens vet in bijtelling. Maar, punt is vooral dit ik mij een beetje gepiepeld voel en dat is de hoofdreden voor het terugbrengen. Als ik dit draadje lees dan wordt ik steeds meer gesterkt in mijn keuze.
Geweldige auto trouwens maar het moet ook goed voelen in de onderbuik. Als ik zo omging met mijn klanten als Tesla dan had ik er nooit een kunnen kopen zeg maar.
Binnen 10 dagen geld terug, netjes. Nog geen creditfactuur trouwens.
 
Bij het noemen van AP gaf hij aan dat het bij de update zat die al aan het wachten was (niet dus). Heeft er iemand al AP geactiveerd gekregen van bestellingen voor de prijsdaling?.

Bij mij wisten ze ook eigenlijk nergens van, meisje wat erbij was deed voor de eerste keer uitleg, en AP "zal dan wel snel komen".
Ik houd het forum hier maar in de gaten om te zien of het al bij anderen verschijnt.

Hebben ze je meer info over de kabel gegeven? En heb je de auto in Tilburg opgehaald?

Ook in Tilburg opgehaald, zonder kabel die "nog komt", maar geen enkele info/idee over hoe/wat/waar.
Kan zelf thuis laden, dus niet direct een probleem en leen wel een kabel indien nodig over een maandje in de mei-vakantie, maar, het is wel echt niet goed geregeld; niemand die iets weet. Beetje traditioneel zo einde kwartaal bij Tesla lijkt het: focus op deliveries, daarna fixen ze het wel weer.
 
Bij mij wisten ze ook eigenlijk nergens van, meisje wat erbij was deed voor de eerste keer uitleg, en AP "zal dan wel snel komen".
Ik houd het forum hier maar in de gaten om te zien of het al bij anderen verschijnt.



Ook in Tilburg opgehaald, zonder kabel die "nog komt", maar geen enkele info/idee over hoe/wat/waar.
Kan zelf thuis laden, dus niet direct een probleem en leen wel een kabel indien nodig over een maandje in de mei-vakantie, maar, het is wel echt niet goed geregeld; niemand die iets weet. Beetje traditioneel zo einde kwartaal bij Tesla lijkt het: focus op deliveries, daarna fixen ze het wel weer.

Ah, dit is dus echt niet handig.. ik heb geen enkele oplaadmogelijkheid in dat geval, behalve super chargers die totaal uit de richting liggen.

Thanks voor de info.
 
Hier hetzelfde probleem. Gelukkig wel een kabel kunnen lenen inmiddels. Wat mij verbaast is dat ze bij Tesla dan zeggen "los het zelf maar even op en bel zus of zo ...". Waarom niet: "wij maken er een notitie van en zullen u zo snel mogelijk de kabel naleveren". Ik begrijp hier echt niets van, die achteloze nonchalance en dat gebrek aan verantwoordelijkheid.
 
Hier hetzelfde probleem. Gelukkig wel een kabel kunnen lenen inmiddels. Wat mij verbaast is dat ze bij Tesla dan zeggen "los het zelf maar even op en bel zus of zo ...". Waarom niet: "wij maken er een notitie van en zullen u zo snel mogelijk de kabel naleveren". Ik begrijp hier echt niets van, die achteloze nonchalance en dat gebrek aan verantwoordelijkheid.
En Leaseplan stopt ook hun hoofd in het zand.
Wij weten van niets hoor, zeker een gerucht, zal echt wel goed komen... Zucht
Waar zijn toch die mensen met een hart en met ballen!
 
Een vraagje voor anderen die een LR AWD model 3 ontvangen hebben in België.

Ik merk dat op mijn kentekenbewijs 150 kW staat vermeld als vermogen. Maar dit is in werkelijkheid 258 kW (verschillende bronnen wijken zelfs nog een beetje af van elkaar).
Op mijn verzekeringsdocumenten is ook de 150 kW overgenomen.
Is dit bij jullie ook het geval?
Daar kan een Nederlander ook wel antwoord op geven, denk ik. Ik heb al wel eerder in draadjes op dit forum soortgelijke vragen gezien.
Hogere kW's zijn piekmomenten welk de auto aankan. 150 is een constante waarde welk de auto constant aan kan. Bij Model S kan het zelfs zijn dat 65 of 68kw op de papieren staat, omdat de S dus dat constant aan kan.
 
in mijn beleving : beetje drastisch, voor een paar vijzen van een niet-essentieel deel.
maar waarschijnlijk beter zo, de auto zou je waarschijnlijk teveel stress bezorgen.
alvast happy driving gewenst .

Volgens Elon mag de auto terug als is het maar omdat je de geur maar niks vindt. Een ontbrekende onderdeel zal dus ook wel volstaan.
Blijkbaar zijn er deze week 11000 gelost in Zeebrugge, en komen ze steeds in slechtere toestand aan met veel lakshade en veel ontbrekende onderdelen... duidelijk q1 push, eerst leveren en dan ooit fixen. In Zeebrugge moeten blijkbaar nog de koplampen vervangen worden door EU versies en is er hierbij een supply bottleneck...
Mijn volgende tesla komen vooralsnog ergens begin/midden in een kwartaal...