Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had vrijdag mijn levering van mijn M3. Ik werd de avond ervoor om 18.41 nog gebeld om de levering te bevestigen en om eventuele vragen te beantwoorden. Lijkt erop dat ze niet echt een standaard afleverproces hebben. Of het is zo lek als een mandje.
Zo lek als een mandje? Weet je wel zeker dat het een mandje is? Lijkt mij meer op een ijzeren emmer waar de bodem er helemaal is uit geroest, ha, ha.
 
  • Funny
Reactions: Joost1983
We hebben onze M3 nu ruim 5 weken nadat we eerst twee maal op uitnodiging van Tesla voor niets naar Tilburg waren gereisd. De derde keer dan toch maar een auto met lakschade geaccepteerd. Zou snel worden opgelost, zo zei men. We wachten echter nog steeds op een afspraak. Inmiddels meer gebreken gevonden; condens in achterlichten en een losse ankerplaat. Ook dit is doorgegeven aan Tesla. Volgende week gaan we maar weer eens proberen, maar telefonisch is er werkelijk geen doorkomen aan. Zorg dat je in geval van problemen een email adres van een Tesla medewerker krijgt, dan heb je tenminste nog een direct lijntje. Althans, we hopen dat dat contact nog enig effect gaat sorteren.
Wil je hoop niet de grond in boren, maar wees bereid dat je waarschijnlijk een mail krijgt met de volgende boodschap:
This mailbox is for internal use only. Please visit www.tesla.com/support for help.
 
Wil je hoop niet de grond in boren, maar wees bereid dat je waarschijnlijk een mail krijgt met de volgende boodschap:
This mailbox is for internal use only. Please visit www.tesla.com/support for help.
Gelukkig woon ik vlakbij de Store en ServiceCenter in Den Haag en ken ik daar nogal wat mensen (omdat ik de afgelopen jaren al verschillende keren per jaar langs was geweest). Mocht er iets aan de hand zijn dan rijd ik daar naar toe en laat 'm desnoods daar staan en ga met mijn vouwfietsje naar huis.
 
Volgens Elon mag de auto terug als is het maar omdat je de geur maar niks vindt. Een ontbrekende onderdeel zal dus ook wel volstaan.
Blijkbaar zijn er deze week 11000 gelost in Zeebrugge, en komen ze steeds in slechtere toestand aan met veel lakshade en veel ontbrekende onderdelen... duidelijk q1 push, eerst leveren en dan ooit fixen. In Zeebrugge moeten blijkbaar nog de koplampen vervangen worden door EU versies en is er hierbij een supply bottleneck...
Mijn volgende tesla komen vooralsnog ergens begin/midden in een kwartaal...
mbt weigering : het is niet omdat iets kan, dat je het ook moet doen.


mbt einde kwartaal chaos : volledig akkoord, zeggen we intussen al 5 jaar.
Hopelijk geven de shorters het ooit op, en kan Tesla tot de orde van de dag : superieure auto's leveren op een kwalitatief niveau dat het technologische niveau evenaart.
Ipv focus op financiële cijfers.
 
Yikes, lees net dit draadje, moet zeggen dat ik nu wel m'n hart vast houdt voor leveringsafspraak a.s. woensdag om 10u in Tilburg. Mag toch hopen dat ik niet weg hoef daar met een halfslachtig praatje van een vrijwilliger en zonder laadkabels.

Voor degene hier een stuk terug die nog wachtte op kenteken om verzekering te regelen => gewoon even bellen, ze zijn vorige week allemaal op kenteken gezet en ze geven hem telefonisch zonder problemen door. Beetje stom dat het niet bij je account zichtbaar wordt gezien je anders inderdaad geen verzekering of lease definitief kunt maken voor ophalen.
 
Mijn leasemij (ALMN) wilde ook niet helpen met het procureren van een missende laadkabel ("Wij krijgen bij Tesla ook helemaal niks voor elkaar", waarom lease ik dan??), ben maar zelf langs SEC Eindhoven gegaan waar ze er gelukkig nog wel een hadden. Was dat niet het geval had mijn werkgever al aangegeven dat ik er zelf een kon bestellen en dat ze dan de factuur naar de leasemij zouden sturen.

De leasemij heeft wel prima geholpen met het aanleveren van alle documentatie om de auto op mijn account te zetten. Vrijdagmiddag de mail de deur uit gedaan naar Tesla met het verzoek om de auto op mijn account te zetten, dit moet nog gebeuren.

Voor alle overige gebreken (lak, kras op stuur, beschadigde trim onder hout, hemellicht welke niet aansluit) wacht ik op een belletje voor een serviceafspraak.
 
  • Disagree
Reactions: SpeedyEddy
Net een mail in m'n mailbox:
Uw Tesla levering is aanstaande!
Goed nieuws! Uw Tesla zal gereed zijn voor levering op woensdag 27 maart. Wij leveren uw Tesla bij u af tussen 11.00 – 17.00u. Kunt u ons laten weten op welk adres u wilt dat wij de auto bij u afleveren? Uw leveringsspecialist belt u zodra hij onderweg naar u toe is. Tijdens de levering vragen wij u een ontvangstverklaring te ondertekenen. Met het verzenden van dit formulier geeft u ons toestemming om uw auto naar uw bestemming te rijden.
 
Even een kort verslag van mijn aflevering van afgelopen vrijdag 22-03;

16.00 uur afspraak, prettige en vriendelijke ontvangst in Tilburg
16.15 uur; medewerker komt me vertellen dat het erg vervelend is dat we al zo lang aan het wachten zijn. Ze wachten nog op een soort code van de leasemaatschappij. Dit verzoek zou 2 dagen eerder al gedaan zijn maar nog niet beantwoord zijn door de leasemaatschappij. Er begon een getouwtrek tussen Tesla en mijn leasemaatschappij...
17.15 uur; na de nodige telefoontjes is alles toch nog goedgekomen. We zijn inmiddels we een uur en een kwartier verder en mijn vrouw en 2 kids waren er wel een beetje klaar mee...

Aflevering; meteen viel mijn oog op een kras op de linker voorportier. En geen kleintje helaas. 60 cl horizontaal over de deur. En met je nagel kon je de kras goed voelen. Na enige verdere inspectie zal er ook boven het voorwiel en op de voorbumper een forse kras. De aflever knaap maakte er foto's van en gaf aan dat dit gespoten moest worden. Ik kreeg het idee dat hij er mee wilde wegkomen door het zelf niet aan te geven...dat was nog het ergste van alles. Ik ga er maar vanuit dat ik hier nog iets van hoor...verder ontbrak ook bij mij de laadkabel.
Verdere puntjes van aandacht; de linker achterportier sluit niet helemaal mooi aan en de laadklep sluit niet helemaal goed. Verder zat er op de rand van de Frunk een stuk sticker. Met was wasbenzine is dit wel te verwijderen maar zo lever je een auto toch niet af?
Allemaal niet het einde van de wereld natuurlijk, maar ik had iets meer verwacht van een auto van 65k.

Eindelijk mogen we gaan rijden. De irritatie was meteen weg. Dat zegt ook wel wat. Met een grote glimlach naar huis gereden. De accu was niet vol. Ik kon 246 km rijden.

Enige puntjes wat ik dit weekend ben tegen gekomen is dat de achteruitrij camera soms op zwart staat. Dit heb ik nu een keer of 4 meegemaakt. Verder krijg ik de range niet boven de 496 km als ik de batterij vol laat lopen.

Nu nog de Tesla app werkend krijgen...die zou de leasemaatschappij aan moeten zetten, aldus Tesla.

Ik hoop dat het bij de mensen die hem nog moeten ontvangen wat soepeler gaat en dat je een auto krijgt in een smetteloze staat.
 
Afgelopen donderdag en vrijdag is er een klein beetje een inhaalslag gemaakt in Tilburg. Waar aan het begin van de week maar 19 autos op kenteken gezet zijn staat de teller eind van de week toch nog op 192 wagens, dik 50 per dag in de drie dagen van de week.
 
  • Like
Reactions: schonelucht
In Zeebrugge moeten blijkbaar nog de koplampen vervangen worden door EU versies en is er hierbij een supply bottleneck...

Hoe kom je aan die info? Lijkt mij persoonlijk stug, waarom zou je in de fabriek een headlight unit installeren die er enkele weken daarna aan de andere kant van de plas weer af moet en die je feitelijk weg kan gooien? Daarbij zijn er nog meer hardware verschillen tussen de EU en USA versie, zoals de taillight unit, de charge-port en de alarmlichten-knop/eCall unit aan het plafond (en wellicht nog meer?). Het lijkt me dat je op de lijn in de fabriek gewoon meteen alle juiste componenten erin schroeft.
 
Afgelopen donderdag en vrijdag is er een klein beetje een inhaalslag gemaakt in Tilburg. Waar aan het begin van de week maar 19 autos op kenteken gezet zijn staat de teller eind van de week toch nog op 192 wagens, dik 50 per dag in de drie dagen van de week.

Volgens mij zijn ze nog steeds druk bezig met nieuwe auto's op kenteken zetten:

Laatst uitgegeven kenteken RDW | CARBLOGGER
Vorige update: 25-03-2019 10:17, kenteken: XV-364-L

Het kenteken XV-374-L is van een TESLA MODEL 3

Ook als je de cijfers terug telt bij Ovi krijg je meerdere model 3's te zien.
Ik zal vanmiddag eens bellen of er al een kenteken voor mijn auto bekend is :)
 
Net een mail in m'n mailbox:
Uw Tesla levering is aanstaande!
Goed nieuws! Uw Tesla zal gereed zijn voor levering op woensdag 27 maart. Wij leveren uw Tesla bij u af tussen 11.00 – 17.00u. Kunt u ons laten weten op welk adres u wilt dat wij de auto bij u afleveren? Uw leveringsspecialist belt u zodra hij onderweg naar u toe is. Tijdens de levering vragen wij u een ontvangstverklaring te ondertekenen. Met het verzenden van dit formulier geeft u ons toestemming om uw auto naar uw bestemming te rijden.
Hier hetzelfde mailtje ontvangen (LeasePlan bestelling, persoonlijke reservering uit 2016, 28 januari bij Tesla doorgekomen, zat op Viking Adventure).

Bijzonder dat ze thuislevering gaan doen! Ben benieuwd of diegene die hem komt brengen genoeg van de auto weet om vragen te beantwoorden bijvoorbeeld. Ook benieuwd of de auto genoeg is opgeladen in Tilburg, of dat je hem bijna leeg geleverd krijgt. Zelf kan ik thuis niet laden maar heb een Fastned station in Nijmegen in de buurt om heen te gaan.
 
Volgens mij zijn ze nog steeds druk bezig met nieuwe auto's op kenteken zetten:

Laatst uitgegeven kenteken RDW | CARBLOGGER
Vorige update: 25-03-2019 10:17, kenteken: XV-364-L

Het kenteken XV-374-L is van een TESLA MODEL 3

Ook als je de cijfers terug telt bij Ovi krijg je meerdere model 3's te zien.
Ik zal vanmiddag eens bellen of er al een kenteken voor mijn auto bekend is :)

Uiteraard zijn ze nog steeds bezig, want er gaan weer een hoop nieuwe auto's uit deze week. Ik kijk overigens niet bij OVI maar bij Opendata, dan kun je keurig filteren op datum en handelsnaam (alles nieuwer dan 20190318 en handelsnaam MODEL 3) en dan zie je alles wat je weten wil.

Overigens lijkt het erop dat ze auto's pas op de dag van levering registreren, want mijn kenteken (XT) die morgen geleverd gaat worden staat wel bij OVI maar heeft nog geen datum eerste tenaamstelling en staat ook niet bij Opendata.
 
Hoppa! 19 maart besteld.

upload_2019-3-25_10-52-15.png
 
Hier hetzelfde mailtje ontvangen (LeasePlan bestelling, persoonlijke reservering uit 2016, 28 januari bij Tesla doorgekomen, zat op Viking Adventure).

Bijzonder dat ze thuislevering gaan doen! Ben benieuwd of diegene die hem komt brengen genoeg van de auto weet om vragen te beantwoorden bijvoorbeeld. Ook benieuwd of de auto genoeg is opgeladen in Tilburg, of dat je hem bijna leeg geleverd krijgt. Zelf kan ik thuis niet laden maar heb een Fastned station in Nijmegen in de buurt om heen te gaan.

Aangezien ze zaterdag bij Tesla mijn reservering niet konden terug vinden in het systeem, ben ik benieuwd of dit mailtje klopt. In het formulier dien ik mijn reserveringnummer op te geven, welke ik niet weet. Het telefoonnummer van Delivery is gesloten vanwege de drukte (hing al 55 minuten in de wacht.) Chaos.
 
  • Informative
Reactions: Thermometer