Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Net telefoontje gehad dat woensdagochtend gewoon doorgaat. Op mijn toespeling op leveringsproblemen, krassen e.d. leek hij knap relaxed over dat er inderdaad wel wat issues waren gezien de grootte van de vracht, maar die niet echt representatief waren op de honderden die ze uitleveren momenteel. Ik ben stiekem best gerustgesteld hehe.
 
Nu eindelijk ook een kenteken gekregen (XV-5..-.). In het systeem staat ie bij het Delivery team nog als “in transit”. Aflevering 19:00 donderdagavond in Tilburg. Delivery gaf vanmorgen aan geen problemen te voorzien en dat de aflevering gewoon door kan gaan. Ben erg benieuwd. Mijn auto is een P3 zwart/zwart.
 
Vrijdag gaf mijn leasemaatschappij aan dat ik mijn auto (besteeld begin februari) pas eind april kon verwachten. Vanochtend wou ik het nog laten checken want een collega die veel later had bested bleek hem donderdag te ontvangen. Een paar uur later werd ik gebeld dat ik hem woensdag ochtend kon ophalen. Ik weet verder helemaal niks (VIN, kenteken, staat niks op mijn account) maar het lijkt me toch dat het echt gaat gebeuren. Wel super veel zin in!

Mijn laadpunt is nog niet thuis en ik heb geen laadpasjes nog, dus hopelijk kan ik wel superchargen zonder...? Ondertussen even een uurtje vinden morgen om mijn huidige huurauto goed schoon te maken... Wat gaat het op eens snel!
 
  • Like
Reactions: robertvg
Hi, ik heb sinds een week een VIN, en ik kan vrijdag mijn M3 komen ophalen. Heb helaas nog geen kenteken en dat gaat dan niet met de verzekering.:confused: Wanneer en hoe krijg ik bericht over mijn kenteken? :( Ervaring en info worden erg op prijs gesteld.:cool:
Je krijgt een dag of 2 vantevoren telefoon om de afspraak te bevestigen, in dat gesprek krijg je kenteken en meldcode die je nodig hebt om verzekering te regelen. Je kunt ook zelf als je hem eerder nodig hebt, bijv. voor financial lease, even bellen, dan kunnen ze hem al voor je opzoeken met je RN nummer. De meldcode bestaat uit de laatste 4 cijfers van je VIN dus kun je ook zelf opzoeken in je account of final invoice.
 
  • Like
Reactions: agdejager
Hi!

Ik heb afgelopen zaterdag mijn M3 afgehaald. Vond t echt een ervaring, vet om eens binnen te zijn in die fabriek. De jongen die mij hielp was erg aardig en behulpzaam, vertelde dat er nu echt tientallen tot honderden per dag werden afgeleverd. Merkte dat ergens ook wel. Hij nam de tijd voor me maar was ook wel druk ;) Ik was toevallig de dag ervoor (vrijdag) ook in de buurt van Tilburg en zag daar meedere opleggers vol met voornamelijk zwarte M3’s staan. Het lijkt nu eindelijk echt op gang te komen.

De aflevering ging soepel, er was geen zichtbare schade en ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden. Dacht dat is ook wel eens leuk om te lezen als je nog in afwachting bent :)

Twee puntjes die een beetje suf waren (al kan ik dit prima hebben, ze doen het ook niet met opzet)

1. De Mennekes laadkabel was idd niet aanwezig, dat zeiden ze meteen, je kon em later afhalen bij een Sec. Vandaag gebeld met Service en bij telefonische navraag blijkt dat ze nu overal ‘op’ of ‘gereserveerd’. zijn dus dat wordt komende tijd vooral superchargen (badhoevedorp is 10 km verderop) denk ik. Ik ben op een lijst geplaatst en wordt teruggebeld als ze er weer zijn.

2. De auto was niet helemaal vol geladen. Ik neem aan dat dit komt omdat er de dag ervoor ****ing veel auto’s zijn aangekomen vanuit Zeebrugge en ze te weinig oplaadpunten hebben.

Wat ik zeg, ik kan hiermee wel leven. Ik heb ook geen referentiekader, nog nooit een nieuwe auto gekocht. Maar kan me zo voorstellen dat het bij autodealers over het algemeen beter geregeld is. Ja ach, die hebben vaak ook tientallen jaren meer ervaring denk ik dan.

Last but not least:

Als je wegrijdt en je voelt hoe die auto op de weg ligt, als je je gaspedaal indrukt en je pompt em door een bocht heen. Als je je favoriete tune opzet en je zet t volume hoog, armpje op het stuur... Dan weet je weer waarom je drie jaar geleden die 1000 euro dropte en is alles maar relatief.

B21D71FA-EC7B-45AA-9A71-F1A831214F04.jpeg
 
Hi!

Ik heb afgelopen zaterdag mijn M3 afgehaald. Vond t echt een ervaring, vet om eens binnen te zijn in die fabriek. De jongen die mij hielp was erg aardig en behulpzaam, vertelde dat er nu echt tientallen tot honderden per dag werden afgeleverd. Merkte dat ergens ook wel. Hij nam de tijd voor me maar was ook wel druk ;) Ik was toevallig de dag ervoor (vrijdag) ook in de buurt van Tilburg en zag daar meedere opleggers vol met voornamelijk zwarte M3’s staan. Het lijkt nu eindelijk echt op gang te komen.

De aflevering ging soepel, er was geen zichtbare schade en ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden. Dacht dat is ook wel eens leuk om te lezen als je nog in afwachting bent :)

Twee puntjes die een beetje suf waren (al kan ik dit prima hebben, ze doen het ook niet met opzet)

1. De Mennekes laadkabel was idd niet aanwezig, dat zeiden ze meteen, je kon em later afhalen bij een Sec. Vandaag gebeld met Service en bij telefonische navraag blijkt dat ze nu overal ‘op’ of ‘gereserveerd’. zijn dus dat wordt komende tijd vooral superchargen (badhoevedorp is 10 km verderop) denk ik. Ik ben op een lijst geplaatst en wordt teruggebeld als ze er weer zijn.

2. De auto was niet helemaal vol geladen. Ik neem aan dat dit komt omdat er de dag ervoor ****ing veel auto’s zijn aangekomen vanuit Zeebrugge en ze te weinig oplaadpunten hebben.

Wat ik zeg, ik kan hiermee wel leven. Ik heb ook geen referentiekader, nog nooit een nieuwe auto gekocht. Maar kan me zo voorstellen dat het bij autodealers over het algemeen beter geregeld is. Ja ach, die hebben vaak ook tientallen jaren meer ervaring denk ik dan.

Last but not least:

Als je wegrijdt en je voelt hoe die auto op de weg ligt, als je je gaspedaal indrukt en je pompt em door een bocht heen. Als je je favoriete tune opzet en je zet t volume hoog, armpje op het stuur... Dan weet je weer waarom je drie jaar geleden die 1000 euro dropte en is alles maar relatief.

View attachment 390035

Klasse man, fijn bericht! Ik mag zaterdag. Geniet ervan,
 
Ik was net in gesprek, krijg ik een wisselgesprek van "Tesla Delivery".

"OHMIJNGODZEGAANMNAFSPRAAK CANCELLEN" schoot door m’n hoofd. Ik wierp mijn handen in de lucht, begon hysterisch door de kamer heen en weer te rennen, liet mijn telefoon daarbij aan gruzelementen vallen, kon terug rennen, hoorde door de scherven nog net een jongen "Hallo? Meneer Odie?? Met Tesla Delivery Tilburg" roepen en nadat ik mezelf tot bedaren had gedwongen stond ik hem met bibberende stem te woord.

"Ja ik wilde even kijken of de afspraak die wij voor morgen hebben staan nog door kan gaan voor u, just checking...."

Ik lig nu aan het infuus om bij te komen van deze verschrikkelijke ervaring, hopelijk ben ik morgen weer wat op de been om naar Tilburg af te reizen. En ohja, de Type2 kabels zijn inderdaad opperdepop. Gelukkig heb ik een TWC thuis, maar voor op kantoor klauw ik de oude 1 fasekabel van m'n huidige GTE maar. De nieuwe berijder kan gewoon lekker op de plof, lekker puh...
 
Wat ik zeg, ik kan hiermee wel leven. Ik heb ook geen referentiekader, nog nooit een nieuwe auto gekocht. Maar kan me zo voorstellen dat het bij autodealers over het algemeen beter geregeld is. Ja ach, die hebben vaak ook tientallen jaren meer ervaring denk ik dan.

Wat ook niet helpt is dat Tesla 1 uitleverpunt heeft voor heel Nederland en een deel van Belgie. De "normale" merken verschepen zo'n auto naar een dealer en die leveren geen 10 per dag uit. Dan is er gewoon meer tijd om zo'n auto uit te leveren.

Ik heb die fabriek gezien, leuk, maar bij een eventuele volgende Tesla laat ik 'm lekker afleveren bij Tesla Groningen.
 
Hi!

Ik heb afgelopen zaterdag mijn M3 afgehaald. Vond t echt een ervaring, vet om eens binnen te zijn in die fabriek. De jongen die mij hielp was erg aardig en behulpzaam, vertelde dat er nu echt tientallen tot honderden per dag werden afgeleverd. Merkte dat ergens ook wel. Hij nam de tijd voor me maar was ook wel druk ;) Ik was toevallig de dag ervoor (vrijdag) ook in de buurt van Tilburg en zag daar meedere opleggers vol met voornamelijk zwarte M3’s staan. Het lijkt nu eindelijk echt op gang te komen.

De aflevering ging soepel, er was geen zichtbare schade en ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden. Dacht dat is ook wel eens leuk om te lezen als je nog in afwachting bent :)

Twee puntjes die een beetje suf waren (al kan ik dit prima hebben, ze doen het ook niet met opzet)

1. De Mennekes laadkabel was idd niet aanwezig, dat zeiden ze meteen, je kon em later afhalen bij een Sec. Vandaag gebeld met Service en bij telefonische navraag blijkt dat ze nu overal ‘op’ of ‘gereserveerd’. zijn dus dat wordt komende tijd vooral superchargen (badhoevedorp is 10 km verderop) denk ik. Ik ben op een lijst geplaatst en wordt teruggebeld als ze er weer zijn.

2. De auto was niet helemaal vol geladen. Ik neem aan dat dit komt omdat er de dag ervoor ****ing veel auto’s zijn aangekomen vanuit Zeebrugge en ze te weinig oplaadpunten hebben.

Wat ik zeg, ik kan hiermee wel leven. Ik heb ook geen referentiekader, nog nooit een nieuwe auto gekocht. Maar kan me zo voorstellen dat het bij autodealers over het algemeen beter geregeld is. Ja ach, die hebben vaak ook tientallen jaren meer ervaring denk ik dan.

Last but not least:

Als je wegrijdt en je voelt hoe die auto op de weg ligt, als je je gaspedaal indrukt en je pompt em door een bocht heen. Als je je favoriete tune opzet en je zet t volume hoog, armpje op het stuur... Dan weet je weer waarom je drie jaar geleden die 1000 euro dropte en is alles maar relatief.

View attachment 390035

Ik blijf het sexy vinden, zo'n open portier zonder stijl om de ramen. Ik kom regelmatig in de VS en voor mij hoort een auto zo te zijn :)
 
2. De auto was niet helemaal vol geladen. Ik neem aan dat dit komt omdat er de dag ervoor ****ing veel auto’s zijn aangekomen vanuit Zeebrugge en ze te weinig oplaadpunten hebben.
Volgens mij krijg je bij een nieuwe fossiel ook geen volle tank mee :p
Daarbij duurt het heel lang om de laatste 10% te laden, en houd je dus een oplaadpunt in beslag. Met zoveel auto's die opgeladen moeten worden begrijp ik dat wel.
Als laatste, meteen een tip, de accu vind het niet fijn om op 100% te staan. beter om voor dagelijks gebruik tot 70%, 80% op te laden om de accu niet te veel te belasten. Af en toe kan het verder prima tot 100%.

als je je gaspedaal indrukt
o_O