Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas, ook ik ben gebeld vanavond (wel bijzonder vond ik dat ze om 20u nog zitten rond te bellen, ze zijn echt kei hard aan het werk). Het word dus niet morgen, maar hopelijk vrijdag, want die jongen aan de lijn klonk alsof dat ook nog niet zeker was.
Bijzonder dat ze nog zo laat af bellen. Alsof ze het vanmiddag nog niet wisten. Komen ze hem bregen of mag je hem toch afhalen?

Tegen mij zeiden ze vanmiddag dat hij dan donderdag echt zeker afgeleverd gaat worden ipv morgen. Maar als ik jouw verhaal lees kan het zijn dat ze dat ook niet gaan halen.

Ze weten het zelf denk ik ook niet meer.
 
Waarom bellen ze af dan? Ik sta voor morgen om half 10, maar ben nog niet gebeld. De auto zou zaterdag al in Tilburg aangekomen zijn en ze wilden er zsm vanaf.
Nou het zou best kunnen dat sommige afspraken wel door gaan hoor. Bij me zei hij dat de auto nog niet in Tilburg was.

Bijzonder dat ze nog zo laat af bellen. Alsof ze het vanmiddag nog niet wisten. Komen ze hem bregen of mag je hem toch afhalen?

Tegen mij zeiden ze vanmiddag dat hij dan donderdag echt zeker afgeleverd gaat worden ipv morgen. Maar als ik jouw verhaal lees kan het zijn dat ze dat ook niet gaan halen.

Ze weten het zelf denk ik ook niet meer.

Ja, hij zei ook dat ze het al vanmiddag wel wisten maar dat zijn collega was vergeten te bellen ofzo. Ik kom hem ophalen. Hij zei wel dat de auto in principe donderdag zou er zijn maar stelde me pas een afspraak voor vrijdag of zaterdag "kan de hele dag". Ik koos zelf voor eind van de middag. Daarna eindigt hij het gesprek met "mocht het toch niet lukken hoor je het wel eerder deze keer", misschien was het meer een manier om zich excuseren om zo laat met dit bericht komen. Ik was ook niet in de gelegenheid om meer informatie te vragen, ik probeerde mijn zoontje in bed te stoppen en wou het gesprek kort houden ;).

Ach ja, zoals ik eerder zei, ik vind het goed, als ik maar vrijdag een auto zonder kras en alles geregeld krijg, vind het voor nu nog helemaal goed :). Wel jammer dat ze zo'n chaos aan het maken zijn met het eind van het kwartaal, lijkt me voor de Tesla medewerkers en klanten niet erg prettig. Hopelijk helpt het wel om mooie cijfers voor Tesla te hebben haha!
 
we kunnen er een hoop van zeggen maar ze maken het wel spannend zo! die Duitse auto's zijn maar saai met leveren op het moment dat weken eerder is afgesproken. Net een goede actiefilm, eerst wat teleurstellingen en dan aan het eind krijgt de suprerheld (iron man?) het toch voor elkaar. ben heel benieuwd of er zaterdag om 10 uur iemand met mijn auto voor de deur staat. Heb voor de grap nog wat Tesla aandelen gekocht. Met gratis AP nu kon dat er wel van af. Met zo'n push om al die duurdere modellen nog te leveren kan het wel eens mee gaan vallen met de kwartaalcijfers en misschien toch klein plusje.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Ronald B and Klaas
Zojuist eindelijk mail gehad met excuses, druk, blablablabla...

Kenteken XT, correcte cataloguswaarde en kunnen hem ook aan de zaak afleveren vrijdag i.p.v. afhalen om 09:30. Als ik zelf niet kan machtiging afgeven anders schuiven ze deze naar een ander en krijg ik een andere toegewezen in april.... dus zeker gebrand op uitleveren voor 1 april.....
 
Dat is een verschil van 3200,-, normaal gesproken het prijsverschil tussen voor en na 1 maart bestellen. Maar hoezo excl. velgen en lak? De mijne staat voor 57.200 geregistreerd. Weliswaar met standaard velgen, maar toch wel met blauwe lak. Is gewoon inclusief de waarde van de verf. Die 58.800 is gewoon inclusief de waarde van de verf en de velgen.

Voor de prijsverlaging was een volledig kale model 3 €58800. Met metallic lak en 19” velgen kan de m3 toch nooit een cat. waarde van €58800 hebben. Ook niet met de huidige prijzen.
 
Voor de prijsverlaging was een volledig kale model 3 €58800. Met metallic lak en 19” velgen kan de m3 toch nooit een cat. waarde van €58800 hebben. Ook niet met de huidige prijzen.
Niet met de prijzen van voor 1 maart. Ook niet met de prijzen van na 18 maart. Maar wel met de prijzen van daar tussen in:

55.600 voor de auto
1.600 voor de verf
1.600 voor 19"
=========
58.800 voor auto + verf + 19"

(of 57.200 voor de auto + verf)
 
De belofte is dat je 'elk kwartier' een update krijgt en daarna mag je plaats nemen met koffie, thee, fris en snacks.
Ha, dan hebben ze toch geluisterd naar mijn... 'dringend advies' tijdens de levering op 7 februari waar ik ruim 3 uur in het ongewisse werd gelaten... goed om te lezen dat het contact nu beter is!

Al die horrorverhalen over slechte Delivery: ik geloof best dat er nu en dan wat fout gaat maar mijn levering was vlekkeloos...
Met uitzondering van de vlekken dus? :D
 
  • Like
Reactions: Odie
Kan nog steeds geen gebruik maken van de app, zijn er al leaseplan rijders die het al wel kunnen?

Ja, na wat telefoontjes met de servicelijn.
Leaseplan registreert je auto op het mailadres van een LP medewerker. In mijn geval was de bewuste persoon als secundaire rijder aan mijn M3 gekoppeld, maar ontbrak mijn eigen email.
LP moet aan Tesla doorgeven dat jij de berijder wordt, en dat kan:
- via een mail van LP --> Tesla en/of, als dat je te lang duurt:
- door te bellen met Tesla service (bijv 013 7999525, optie 1)

In mijn geval heeft de service medewerker (goed werk, Abdellah) zelf contact gelegd met LP om opheldering/goedkeuring te krijgen en daarna mijn VIN aan mijn email gekoppeld. Werkte direct.

Helaas bleek daarmee mijn online account (my teslaaccount) nog niet geregeld...dus toen ik daar achter kwam kon ik nog een keer in de wachtrij aansluiten. Het betreffende verzoek is ondertussen middels een mail naar de bewuste afdeling ([email protected]) onderweg. Dit zou binnen 2 dagen geregeld moeten zijn.

Maar die app, die werkt nu dus in ieder geval ;)
 
Nou vandaag om 13:00 was het zo ver, op naar Tilburg.

Het parkeerterrein rond de fabriek staat VOL met M3's, echt absurd. Ontvangst binnen is keurig, een desk om je te melden, ze schuiven je meteen een Host in de mik die alles voor je gaat regelen tot je naar buiten rijdt. De belofte is dat je 'elk kwartier' een update krijgt en daarna mag je plaats nemen met koffie, thee, fris en snacks. Ik had me al voorbereid op een half uurtje wachten, maar ik had nauwelijks tijd om een donut op te peuzelen en het blikje fris weg te werken want mijn auto stond al klaar.

Rondje rond de auto, uitleg van het papierwerk. Mijn collega was mee en die had dus een objectief oog op de auto geworpen terwijl ik stond te grijnzen tegenover de lieftallige hostess. Papierwerk was zo geregeld en binnen een 20 minuten stond ik weer buiten. Geen gevoel van gejaagdheid ofzo, maar alles was me duidelijk en de auto was gewoon in tiptop conditie. Wat vuile vlekken op de zonneklep en een vieze hand op het leer maar geen krassen, geen loszittende onderdelen, niets. Ik kreeg ook te horen dat je na levering gewoon rustig de tijd kan nemen om alles te bekijken en dat je je met gebreken tot het SeC kan wenden.

Accu had 265 km range, genoeg om thuis in Almere te komen maar voor de lol even langs de SuC Oosterhout gereden. Hij begon met 70 KW en zakte al vrij rap in naar 30 kW en 300 km op de teller, dus ik ben maar weer vertrokken. Onderweg kon ik de grijns niet van m'n smoel krijgen. Wat rijdt die bak lekker en wat is ie gruwelijk snel (non-P !). Audio is om van te kwijlen en ik ben nu al verliefd op het ding...

Al die horrorverhalen over slechte Delivery: ik geloof best dat er nu en dan wat fout gaat maar mijn levering was vlekkeloos... Op een missende Type2 kabel na dan ;-)

En dat duimpje op de A27 van die Audi A3 rijder was wel erg cool, blijkbaar iemand die hem binnenkort ook gaat ruilen voor een M3...

Vandaag om 9;30 opgehaald. Veel buitenlandse dames. Zowel aan balie als aflevering in het engels. Aflevering deed dame volgens mij voor het eerst. Dit is je auto, ga maar zitten, dit is je sleutel. Kan ook via telefoon maar dat kan je thuis doen. Zelf maar rondje om auto gedaan. Handtekening zetten en that's it. Nagenoeg geen uitleg. Na 150 km nog steeds geen auto pilot. Bleek deze uit te staan ;-) Na aanzetten rest van de route auto laten sturen. Jammer dat er geen tijd is oor iets meer uitleg. Had ook het idee dat dame niet veel van auto wist. behalve dat hij (de auto) mooi was.

Maar wat een auto. Slaap vanavond nog met grijs op mijn gezicht denk ik. Jammer van de misser met aflevering maar verder een top auto. Niets ergs kunnen vinden tot nu toe. Behalve misschien sof op dashboard en wat troep op achterbank. Auto had schoner gemaakt kunnen worden.

Er staan werkelijk HEEL VEEL auto's binnen en buiten. De komende dagen wordt het druk., Verkeersregelaars buiten op de straat. Kom je met auto moet je zelf in omgeving een parkeerplaats zoeken.
 
Ha, dan hebben ze toch geluisterd naar mijn... 'dringend advies' tijdens de levering op 7 februari waar ik ruim 3 uur in het ongewisse werd gelaten... goed om te lezen dat het contact nu beter is!


Met uitzondering van de vlekken dus? :D
Die vlek was slordig maar lijkt meer zwart stof, het meeste kon ik er met een paar tikken vanaf kloppen. Neemt niet weg dat het slordig is...
 
Vandaag om 9;30 opgehaald. Veel buitenlandse dames. Zowel aan balie als aflevering in het engels. Aflevering deed dame volgens mij voor het eerst. Dit is je auto, ga maar zitten, dit is je sleutel. Kan ook via telefoon maar dat kan je thuis doen. Zelf maar rondje om auto gedaan. Handtekening zetten en that's it. Nagenoeg geen uitleg. Na 150 km nog steeds geen auto pilot. Bleek deze uit te staan ;-) Na aanzetten rest van de route auto laten sturen. Jammer dat er geen tijd is oor iets meer uitleg. Had ook het idee dat dame niet veel van auto wist. behalve dat hij (de auto) mooi was.

Maar wat een auto. Slaap vanavond nog met grijs op mijn gezicht denk ik. Jammer van de misser met aflevering maar verder een top auto. Niets ergs kunnen vinden tot nu toe. Behalve misschien sof op dashboard en wat troep op achterbank. Auto had schoner gemaakt kunnen worden.

Er staan werkelijk HEEL VEEL auto's binnen en buiten. De komende dagen wordt het druk., Verkeersregelaars buiten op de straat. Kom je met auto moet je zelf in omgeving een parkeerplaats zoeken.

De parkeerplaats van het Delivery center was bij mij ook druk maar achter in waren voldoende losse plekjes vrij, helemaal op het eind zelfs een stuk of 20 aaneengesloten vakken.

Wanhoop niet, alles zal goedkomen.
 
Ik lees dat de kabels op zijn en nageleverd worden. Geldt dat zowel voor blauwe type 2 kabel en de UMC of is de UMC nog wel beschikbaar. Mijn broer mag zaterdag ophalen en heeft nog geen eigen laadpunt en woont ver van SuC.

Ik heb vandaag opgehaald en heb alleen de blauwe kabel niet. De rest zit er gewoon bij. Succes Zaterdag... have fun...