Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Goed even bijgelezen. Dan. Ik werd een half uurtje geleden gebeld ivm... jullie raden het al, de aflevering die op losse schroeven staat. De laatste planning was aanstaande zaterdag home delivery. De auto staat nog steeds in Zeebrugge, maar al wel klaar voor transport. Het probleem ligt 'm ook bij het transport. De vierde keer dat het al verschoven wordt. Op zich vind ik dat geen probleem, maar het telkens de onzekerheid, het constant veranderen en steeds opnieuw in de agenda schuiven. Toen ik vroeg wat de verwachting was kon er geen definitief antwoord gegeven worden. Mogelijk toch zaterdag, anders zondag toch nog proberen of toch moet het maar naar volgende week doorgeschoven worden. Hij gaf aan dat ze deze week 1500 afleveringen hebben en dat het daardoor behoorlijk druk is.
 
Last edited:
Goed even bijgelezen. Dan. Ik werd een half uurtje geleden gebeld ivm... jullie raden het al, de aflevering die op losse schroeven staat. De laatste planning was aanstaande zaterdag home delivery. De auto staat nog steeds in Zeebrugge, maar al wel klaar voor transport. Toen ik vroeg wat de verwachting was kon er geen definitief antwoord gegeven worden. Mogelijk toch zaterdag, anders zondag toch nog proberen of anders moet het naar volgende week doorgeschoven worden. Hij gaf aan dat ze deze week 1500 afleveringen hebben en dat het daardoor behoorlijk druk is.
Hoeveelste aflevering was dat voor jou? Dinsdag eind van de middag werd mijn aflevering voor woensdag avond afgezegd. Heb nu een afspraak voor vrijdagavond. Maar ook nog geen bevestiging dat mijn auto er is / onderweg is. Durf eigenlijk niet meer naar mijn telefoon te kijken ...
 
Hoeveelste aflevering was dat voor jou? Dinsdag eind van de middag werd mijn aflevering voor woensdag avond afgezegd. Heb nu een afspraak voor vrijdagavond. Maar ook nog geen bevestiging dat mijn auto er is / onderweg is. Durf eigenlijk niet meer naar mijn telefoon te kijken ...
Bedoel je aflevering in de zin van een payton place soap serie aflevering of de hoeveelste auto die afgeleverd werd? Nou het betreft hier jammer genoeg maar 1 auto, waarvan er al 4 keer de afspraak om te leveren is verzet. Ik durf nog wel naar mijn telefoon te kijken, maar krijg er Tesla- angsten van en ga dan 's nachts zweten, ha,ha. Maar even serieus... Ik droom wel over de Tesla-afzeggingen en word dan teleurgesteld wakker. Dus wel Tesla-trauma's. Want uitstel kan ook afstel betekenen. Moet er niet aan denken! Ik heb al betaald.
 
Last edited:
Bedoel je aflevering in de zin van een payton place soap serie aflevering of de hoeveelste auto die afgeleverd werd? Nou het betreft hier jammer genoeg maar 1 auto, waarvan er al 4 keer de afspraak om te leveren is verzet. Ik durf nog wel naar mijn telefoon te kijken, maar krijg er Tesla- angsten van en ga dan 's nachts zweten, ha,ha. Maar even serieus... Ik droom wel over de Tesla-afzeggingen en word dan teleurgesteld wakker. Want uitstel kan ook afstel betekenen. Moet er niet aan denken! Ik heb al betaald.
Vier keer al? Pffff ......
 
Hoeveelste aflevering was dat voor jou? Dinsdag eind van de middag werd mijn aflevering voor woensdag avond afgezegd. Heb nu een afspraak voor vrijdagavond. Maar ook nog geen bevestiging dat mijn auto er is / onderweg is. Durf eigenlijk niet meer naar mijn telefoon te kijken ...
Hier hetzelfde. Eerst woensdagmiddag , toen donderdagavond en nu staat ie voor vrijdag om 19:00 uur. Ook vanwege vervoer vanuit Zeebrugge.
Gezien de berichten hier zou ik niet verbaasd zijn als her wéér wordt uitgesteld.
 
Hier hetzelfde. Eerst woensdagmiddag , toen donderdagavond en nu staat ie voor vrijdag om 19:00 uur. Ook vanwege vervoer vanuit Zeebrugge.
Gezien de berichten hier zou ik niet verbaasd zijn als her wéér wordt uitgesteld.
Het spreekwoord zegt toch: driemaal is scheepsrecht. Dat zijn wij al voorbij. Een tweede ronde dus driemaal? Bij de zesde afspraak moet het dan lukken. ha, ha. Maar ik heb er geen goed gevoel bij; de hele tijd de afgelopen maanden.
 
Goed even bijgelezen. Dan. Ik werd een half uurtje geleden gebeld ivm... jullie raden het al, de aflevering die op losse schroeven staat. De laatste planning was aanstaande zaterdag home delivery. De auto staat nog steeds in Zeebrugge, maar al wel klaar voor transport. Het probleem ligt 'm ook bij het transport. De vierde keer dat het al verschoven wordt. Op zich vind ik dat geen probleem, maar het telkens de onzekerheid, het constant veranderen en steeds opnieuw in de agenda schuiven. Toen ik vroeg wat de verwachting was kon er geen definitief antwoord gegeven worden. Mogelijk toch zaterdag, anders zondag toch nog proberen of toch moet het maar naar volgende week doorgeschoven worden. Hij gaf aan dat ze deze week 1500 afleveringen hebben en dat het daardoor behoorlijk druk is.

Echt bizar hoe willekeurig die leveringen precies gebeuren. Heb je een minder voor de hand liggende configuratie? Ik heb hem vorige week woensdag besteld en vandaag afgehaald... Waanzinnig snel dus. Wellicht veel meer bestelling in Nederland dan in België. Misschien had je als afhaalpunt een SeC in België kunnen kiezen ;)
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Vandaag mijn Model 3 AWD LR mogen ophalen in Hasselt. 8 dagen na bestelling. Begrijpen wie begrijpen kan dat het zo snel ging, maar ik ben er natuurlijk blij om. De oplevering liep ook echt feilloos, kudos aan de Tesla medewerkers voor hun inzet! Ze moesten er 300 (!) leveren deze week. Vandaag alleen al 10 vrachtwagens met nieuwe stock vertelden ze me.

Na inspectie bleek de wagen ook in topconditie. Slechts twee kleine mankementen: de klep naar de smartphone opbergruimte bleek vast te zitten, dat moet dus nog gefikst. En een klein stukje rubber rond het raam dat bol stond. Het wordt door de drukte deze maand wel wachten tot april maar daar heb ik geen probleem mee

Was direct gaan superchargen in Lummen maar wat me daar opviel was wel dat hij startte op 118kwH maar na 5 minuten op 78kwH belandde. Een half uur zitten laden op die snelheid. Is dat normaal? Ik was de enige model 3 die er stond...
 
  • Like
Reactions: fabian and Rla
Nou hij is vanmiddag bezorgd in perfecte staat alleen zonder type 3 kabel en 1 beschadigde aero velg die sowieso nog in de achterbak lagen.

Alleen de eap staat er niet op ofzo, zie wel autopilot maar dat is de domme cruisecontrol. Is dat na software-update die klaar staat?

Die eerste x vol op het pedaal is echt machtig.
 
  • Like
Reactions: therightbruno
net telefoontje gekregen dat de levering die morgen gepland stond niet kan doorgaan wegens logistieke problemen tussen Zeebrugge en Gent. Zou me verwonderd hebben indien dit nu wel goed zou lopen.

Ik had al zo een voorgevoel deze morgen, het ging te goed, afhalen morgen om 11u.
Niet dus, voel me weer lid van de in-crowd. Om 17:02 telefoontje gemist van Tesla, maar wel voicemail, met bericht dat het morgen niet zal lukken, de wagen staat nog vast in Zeebrugge. Dankzij het forum hier was ik goed voorbereid op deze boodschap, dus de teleurstelling valt al bij al enorm mee. Dus ook dan maar de fleetmanager verwittigd die me ook doodleuk kon vertellen dat de nummerplaten nog niet beschikbaar zijn. Die zouden pas volgende week dinsdag bij de garage zijn. Een bekend verhaal blijkbaar dat deze lease maatschappij de nummerplaten steeds eerst naar hun hoofdkantoor laten verzenden om ze dan (met een hoop vertraging, deze keer gaat het blijkbaar 'snel') naar de garage van aflevering te sturen.
Dus had de wagen morgen wel reeds in Gent gestaan, dan had ik hem toch niet in ontvangst kunnen nemen.

Ook reeds een mail ontvangen van Tesla Delivery, met excuses en voorstel/mogelijkheid om de wagen zelfs zondag nog te leveren. Dus heb ik hen ook gemeld dat volgens mijn informatie de nummerplaten niet aanwezig zijn. Toch wel spannend zo een Tesla kopen. o_O

Als ik het nog 10 dagen kan 'rekken' dan ontvang ik de wagen 1111 dagen na reservering, is ook mooi :p
 
Echt bizar hoe willekeurig die leveringen precies gebeuren. Heb je een minder voor de hand liggende configuratie? Ik heb hem vorige week woensdag besteld en vandaag afgehaald... Waanzinnig snel dus. Wellicht veel meer bestelling in Nederland dan in België. Misschien had je als afhaalpunt een SeC in België kunnen kiezen ;)
Enige afwijking FSD. Maar gefeliciteerd. Je hebt dus een auto gekregen die een ander had afbesteld, niet betaald of te laat heeft willen afhalen. Tja, als Vlaarderen nou de mooiste Nederlandse provincie zou zijn geweest, dan had het gekund. Alleen de kleurtjes van de kentekens komen helaas niet overeen.:)