Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Aha, top! Dan hoop ik dat alles goed gaat morgen.
Ik zou die van mij vandaag moeten ophalen, werd gisterenavond om 19.23 geregistreerd bij RDW, echter toen een telefoontje dat ophalen was verzet naar zaterdag. Vandaag een SMS dat het verplaatst is naar zondag 13.00... dus die RDW registratie is helaas geen garantie dat de levering ook daadwerkelijk op de afgesproken tijd gaat plaatsvinden.
 
Mijn afspraak was inmiddels ook meerdere keren op het laatste moment verzet. Hij zou morgen gebracht worden. Ik werd vanmiddag gebeld dat hij dit keer echt in Tilburg staat en dat hij morgen naar huis komt. Na enig aandringen heb ik ze zover kunnen krijgen dat ik hem vanavond op mag halen. Vanavond komt persoonlijk net even beter uit dan morgen.
 
Vandaag in totaal anderhalf uur aan de lijn gehangen met Tesla, maar alles lijkt morgen goed te gaan. Verzekering geregeld, betaald (waren ze bij Tesla vergeten, dat ik nog niet had betaald op die 2K na...), dus van mijn kant uit alles gedaan wat nodig is. Het is misschien chaos daar, maar ze doen wel hun stinkende best om in alle chaos alles geregeld te krijgen.
 
Het is nog steeds een chaotische bende. Belt Tesla delivery mij net dat auto morgen afgeleverd wordt thuis. Ik zei uh nee, jullie hebben al twee keer per email bevestigd dat ik op moet komen halen. Dus ik vroeg aan haar, wat moet het zijn? Uiteindelijk vond ze het toch beter als ik langs kom, want de kans is aanwezig dat wellicht toch geen medeweeker beschikbaar is om te rijden. Het blijft spannend.
 
Nee hoor, ik heb de eerste dag gewoon zonder werkende app aan de SuC staan laden. In mijn geval stond iemand van de LM nog als eerste berijder gekoppeld, op dat moment.

Hier ook bestelling via de leasemaatschappij. Tesla-account is aangemaakt op zakelijk emailadres.
Nu nog melding 'geen producten gekoppeld', zou in orde komen bij de aflevering.
Mijn vraag is, blijft 'iemand van de leasemaatschappij' altijd gekoppeld? Of krijg je de auto straks echt 100% en alleen op mijn eigen (zakelijk mail) account. Want ik wil mijn eigen creditcard toevoegen ivm supercharging etc en ik vind het niet relaxed dat er een soort lease-account is... Al mijn vorige leaseautos kreeg ik ook gewoon allebei de sleutels en ik zit er niet op te wachten dat leasemaatschappij in mijn account/auto mee kan kijken, creditcard, privacy / waar ik uithang GPS etc etc. Ik wil dit niet.
Kan dat?
 
Hier een succes verhaal! Auto besteld in januari via leaseplan, leverweek w16 doorgekregen. Maandag een mailtje dat hij vandaag zou worden bezorgd. Woensdag werd ik gebeld door tesla om te bevestigen, afspraak aangepast dat ik hem kon ophalen in Tilburg. Vandaag om 12:30 uur opgehaald! Wat een respect voor de mensen van tesla! Giga veel afleveringen maar voelde voor mij erg gestructureerd aan. Er was ook iemand van leaseplan aanwezig die me een laadkabel en een tijdelijke laadpas gaf. Dit hadden ze speciaal geregeld voor de mensen bij leaseplan die hier van afhankelijk zijn. Dus top! Verwacht niet veel uitleg, het is snel je handtekening zetten en rijden maar! Maar wat een fantastische auto! Wat een genot...

Alleen de app werk nog niet, de man van LP vertelde me dat dit automatisch tot stand koopt maar dat ze wat achter lopen in het overzetten van de accounts van LP naar persoonlijk account. Ook werk AP nog niet.. dit zou ook vanzelf moeten komen... iemand hier al ervaringen mee?

Ik ga weer rijden, maar vond het de moeite waard om na alle ellende die hier is te lezen ook een positieve ervaring te delen.

5CF016DC-D9C3-4123-AC18-AF148B680A6A.jpeg
7AFA68C2-71B3-4FDA-A418-29566AB98E04.jpeg
96E2B399-3F85-4BDF-A5D1-787832EB4EF4.jpeg
 
Hier een succes verhaal! Auto besteld in januari via leaseplan, leverweek w16 doorgekregen. Maandag een mailtje dat hij vandaag zou worden bezorgd. Woensdag werd ik gebeld door tesla om te bevestigen, afspraak aangepast dat ik hem kon ophalen in Tilburg. Vandaag om 12:30 uur opgehaald! Wat een respect voor de mensen van tesla! Giga veel afleveringen maar voelde voor mij erg gestructureerd aan. Er was ook iemand van leaseplan aanwezig die me een laadkabel en een tijdelijke laadpas gaf. Dit hadden ze speciaal geregeld voor de mensen bij leaseplan die hier van afhankelijk zijn. Dus top! Verwacht niet veel uitleg, het is snel je handtekening zetten en rijden maar! Maar wat een fantastische auto! Wat een genot...

Alleen de app werk nog niet, de man van LP vertelde me dat dit automatisch tot stand koopt maar dat ze wat achter lopen in het overzetten van de accounts van LP naar persoonlijk account. Ook werk AP nog niet.. dit zou ook vanzelf moeten komen... iemand hier al ervaringen mee?

Ik ga weer rijden, maar vond het de moeite waard om na alle ellende die hier is te lezen ook een positieve ervaring te delen.

View attachment 391571 View attachment 391572 View attachment 391573

Dank! Veel succes en rijplezier. Ik mag morgen!
 
  • Like
Reactions: Rickyuu
Wij hebben hem ook net opgehaald (14:30), auto hd nog 180km lading over. Uitleg van een Colombiaanse dame en daarna hup de weg op met dat geval ;) ff een goed rondje gelopen maar niks gezien, morgen rustig aan beter kijken. Voor nu werkt de UMC alleen niet en aangezien er ook geen Mennekes bij zit word het SuC voor nu...
 
Anderhalf uur? Dat verklaart een hoop :p.

Neem aan dat je gebeld bent? Ik probeer nog steeds bevestiging te krijgen van mijn afspraak om 19:30 maar kom er met geen mogelijkheid doorheen.

Twee keer zelf gebeld en drie keer door Tesla gebeld. Dat was eigenlijk nadat ik zelf had aangegeven dat ik nog niet had betaald (terwijl de auto op dat moment al op mijn naam was gezet).

Je kan ze best te spreken krijgen, maar dan moet je een slimmigheidje gebruiken.
 
Woensdag mijn auto gehaald.

Deze had buiten gestaan met een zandregen er overheen. Ik heb dus bij de aflevering die 5 min duurder niet alles kunnen controleren.

Maar 2 punten die erg fijn waren de auto was compleet Inc spoiler en de laadkabel zat er bij.

Afgelopen dagen her en der wat lijnresten op het chroom verwijderd.

Zo juist de auto gewassen en alles eens goed bekeken.

Een heel klein krasje boven de handgreep kan ok door me zeg komen.

Verder was de auto stoffig en veel lijmresten zowel buiten als binnen.

1 afdek kapje van de frunk zat niet goed dit leverde wat windgeruis op. Zelf opgelost.

Verder ziet hij er top en en bevalt hij erg goed.

Maar foto’s zeggen meer
 

Attachments

  • 5755266A-3EAA-43DF-A3C8-3D5964E3A10D.jpeg
    5755266A-3EAA-43DF-A3C8-3D5964E3A10D.jpeg
    280.6 KB · Views: 48
  • A269A116-F2A2-4577-BDDA-2152CA351B9A.jpeg
    A269A116-F2A2-4577-BDDA-2152CA351B9A.jpeg
    334.2 KB · Views: 39
  • CF41AE29-F6AC-4286-A20B-E239B1AF78A1.jpeg
    CF41AE29-F6AC-4286-A20B-E239B1AF78A1.jpeg
    363.9 KB · Views: 48
  • Informative
Reactions: fabian
Voor de zekerheid ook in dit draadje.
Bevestiging gekregen voor aflevering morgen. Auto is besteld door leasemij. Sms gehad en telefoontje met rn code, kenteken en vin. Tevens bevestiging van leasemij. Echter nog geen laadpas, geen thuislader (bestelling naar levering 2 weken en Eneco is niet zo snel). Hoe kom ik thuis? Kan ik bij een supercharger laden? Ik heb nog geen account en de lease geeft aan dat zij geen account aanmaken. Kan de auto bij de aflevering gekoppeld worden aan een account en app zodat er geladen kan worden? Anders word het lastig
 
Voor de zekerheid ook in dit draadje.
Bevestiging gekregen voor aflevering morgen. Auto is besteld door leasemij. Sms gehad en telefoontje met rn code, kenteken en vin. Tevens bevestiging van leasemij. Echter nog geen laadpas, geen thuislader (bestelling naar levering 2 weken en Eneco is niet zo snel). Hoe kom ik thuis? Kan ik bij een supercharger laden? Ik heb nog geen account en de lease geeft aan dat zij geen account aanmaken. Kan de auto bij de aflevering gekoppeld worden aan een account en app zodat er geladen kan worden? Anders word het lastig

Je kan ook even wachten of je antwoord krijgt binnen half uurtje ofzo :)

Want binnen minuut was dat het geval...

Nuenen kan je zowat lopen vanuit Tilburg... thuis zal je wel geraken om op 220 te laden met de UMC en anders gewoon een destination charger pakken bij vd Valk..