Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Da is toch om ne floeren aap te schijten. Mijn configuratie staat tig keer in Oosterhout te wachten op een koper en ik word niet opgebeld voor delivery... (Nederlanders hebben net een Antwerpse uitdrukking bijgeleerd)

Hier hetzelfde, mijn configuratie staat twee keer in Duitsland “over”. Duisburg is maar net over de grens en kennelijk wordt ie niet aan mijn bestelling toegewezen.
 
Waarom leveren zo veel mensen hun model 3 met een paar duizend kilometer al weer in? Een incidenteel geval dat de auto lease was en terug gekomen is daar gelaten, lijkt me dat de meeste mensen niet zomaar 60-70-80K neertellen om dan na 2 of 3 maanden al weer te zeggen 'de asbak is vol' of 'ik moet zo vaak laden'. Dus; what's up?
 
  • Like
Reactions: ronnieG
Dank voor de link!
Ik vermoed dat dit auto's zijn die agv serieuze tekortkomingen die zijn geconstateerd bij de aflevering niet zijn geaccepteerd door de afnemer en dus het nodig herstelwerk vroegen. Dat duurde een tijd waarschijnlijk (eerder weken dan maanden) en dus moest er een andere auto worden geleverd. Want hoe is het anders te verklaren dat deze auto's allemaal tussen de 5 en 20 km gereden hebben en dan in deze hoeveelheden? Zelf op locaties als Zeebrugge zelf? Of heeft iemand een betere verklaring?
 
Ik vermoed dat dit auto's zijn die agv serieuze tekortkomingen die zijn geconstateerd bij de aflevering niet zijn geaccepteerd door de afnemer en dus het nodig herstelwerk vroegen. Dat duurde een tijd waarschijnlijk (eerder weken dan maanden) en dus moest er een andere auto worden geleverd. Want hoe is het anders te verklaren dat deze auto's allemaal tussen de 5 en 20 km gereden hebben en dan in deze hoeveelheden? Zelf op locaties als Zeebrugge zelf? Of heeft iemand een betere verklaring?

Volgensmij zijn het gewoon nieuwe auto's die nog geen eigenaar hebben en die bestemd zijn als voorraad auto's.
De auto van mijn broertje die gisteren nieuw werd uitgeleverd had 9km op de teller. Volgensmij worden de auto;s zelden tot nooit met 0 op de teller geleverd.
Niet alle auto;s op de boten worden gekoppeld en wordt altijd een percentage als voorraad overgehouden, werd mij verteld.
 
Misschien handiger om eerst te kijken of je config op voorraad is en zo niet bestellen via de configurator? En wellicht nog even een week of zo wachten, want de kwartaalcijfers moeten weer worden opgepoetst, misschien komt er nog een prijsverlaging... Auto kopen wordt bijna zoiets als op de beurs handelen :D

@RobertinoB Voorraad is voor Tesla een vies woord... eigenlijk voor elke autofabrikant. Dat zijn gewoon onverkochte auto's die op de verkeerde kant van de balans staan. Voor je cashflow wil je die dingen zo snel mogelijk kwijt.
 
Ik vermoed dat dit auto's zijn die agv serieuze tekortkomingen die zijn geconstateerd bij de aflevering niet zijn geaccepteerd door de afnemer en dus het nodig herstelwerk vroegen. Dat duurde een tijd waarschijnlijk (eerder weken dan maanden) en dus moest er een andere auto worden geleverd. Want hoe is het anders te verklaren dat deze auto's allemaal tussen de 5 en 20 km gereden hebben en dan in deze hoeveelheden? Zelf op locaties als Zeebrugge zelf? Of heeft iemand een betere verklaring?

De autos worden fabriek uitgereden Fremont, truck op, truck af op Pier80 terrein, dan worden ze de boot opgereden, boot weer af in Zeebrugge, daar weer op parkeerterrein. wat heen en weer rijden bij het ombouwen naar EU richtlijnen (koplampunits, SOS-button etc) dan weer truck op, Oosterhout (opslag tussenstop) er weer af, weer erop, naar Tilburg er weer af... poetsen/inspectie, binnen/buiten .... daarom hebben alle nieuwe autos 9 tot 20 km gereden. Zo'n boot is een varende parkeergarage met 6000 plekken, als je bovenin staat rijd je nog best een eindje rondjes in zo'n ding.


btw: zie je ook waar die afleverschades en zwarte klauwen op je bekleding allemaal vandaan komen ;)
 
Last edited:
Ik vermoed dat dit auto's zijn die agv serieuze tekortkomingen die zijn geconstateerd bij de aflevering niet zijn geaccepteerd door de afnemer en dus het nodig herstelwerk vroegen. Dat duurde een tijd waarschijnlijk (eerder weken dan maanden) en dus moest er een andere auto worden geleverd. Want hoe is het anders te verklaren dat deze auto's allemaal tussen de 5 en 20 km gereden hebben en dan in deze hoeveelheden? Zelf op locaties als Zeebrugge zelf? Of heeft iemand een betere verklaring?

Er staan er genoeg met een paar duizend kilometer op de teller, niet interessant voor zakelijke aanschaf (geen recht op MIA) maar wel bevreemdend. Die wagens met tot 20 km op de teller zijn gewoon nieuw.
 
Het feest is voorbij...de site lijkt weer aangepast en de 3tjes inventory zijn niet meer zichtbaar. De bestelpagina met in de URL de VIN kan ik wel nog steeds aanlopen...

Heb dus nu (voor zolang het duurt) een bestelpagina van een Model 3 LR RWD, blauw met 19" uit Frankfurt in mijn favorieten....57k all in voor die auto is erg aantrekkelijk...
 
Last edited:
Het feest is voorbij...de site lijkt weer aangepast en de 3tjes inventory zijn niet meer zichtbaar. De bestelpagina met in de URL de VIN kan ik wel nog steeds aanlopen...

Heb dus nu (voor zolang het duurt) een bestelpagina van een Model 3 LR RWD, blauw met 19" uit Frankfurt in mijn favorieten....57k all in voor die auto is erg aantrekkelijk...
Via Tesla Nederland CPO en nieuwe voorraad zijn ze nog te vinden (75 pagina's TM3). Echter als je doorklikt dan kom je op een dode Tesla link uit. Blijkbaar hebben ze een vinkje uitgezet/omgezet...
 
Via Tesla Nederland CPO en nieuwe voorraad zijn ze nog te vinden (75 pagina's TM3). Echter als je doorklikt dan kom je op een dode Tesla link uit. Blijkbaar hebben ze een vinkje uitgezet/omgezet...
Jep...daar kan ik de auto nog vinden. Blijkbaar heeft iemand hard op zijn lazer gekregen. Toch opvallend als dit daadwerkelijk de voorraad is. Best veel exemplaren dan blijkbaar niet verkocht. Maar geen harde conclusies over te trekken....maar goed. Dit is aardig offtopic volgens mij ;).