Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas.... ook ik ben zojuist door Tesla gebeld dat mijn afspraak van morgen (15:30) niet door kan gaan. Nieuwe afspraak wo 19-6-2019 14:30.

Mijn bestelling:
Model 3 LR AWD Blauw/Zwart 19" + AP. Mocht van leasmij per 31 mei uitgeleverd worden i.v.m. huidige contract.

Mijn tijdlijn tot nu toe:
13-03-2019: Bestelling Leasemij (Arval).
15-03-2019: Order doorgezet naar Tesla.
18-03-2019: Bevestigingsmail van Tesla gekregen en order zichtbaar in Tesla account.
22-03-2019: Eindfactuur (gericht aan Arval) in Tesla account. Daarop vernoemd een VIN (5YJ3E7EB1KF261XXX) en leveringsdatum van 29-3-2019. Welke destijds logischerwijs niet door kon gaan ivm huidig contract.
04-06-2019: Via de browser truc een nieuwe VIN gevonden (5YJ3E7EB3KF320XXX).
05-06-2019: SMS ontvangen m.b.t. leveringafspraak + zichtbaar in Tesla Account (15-06-2019 15:30)
07-06-2019: Nieuwe eindfactuur en creditnota in Tesla account zichtbaar. Wederom gericht aan Arval.
08-06-2019: VIN nu ook zichtbaar in Tesla account.
12-06-2019: Gebeld door Tesla om levering op 15-06-2019 15:30 te bevestigen. Later op de dag een SMS ontvangen met kenteken en meldcode.
13-06-2019: Vanuit leasemij gegevens rondom nieuwe laadpas/tankpas/groene kaart ontvangen.
14-06-2019: Gebeld door Tesla omdat dat de levering op 15-06-2019 15:30 niet door kan gaan: M3 nog niet in Tilburg. Nieuwe afspraak voor 19-06-2019 14:30.

Morgenochtend wel een afspraak staan om mijn huidige auto in te leveren, dus dat worden een paar creatieve dagen m.b.t. vervoer.

Maar.... ook al is het lastig, ik laat mijn stemming niet verpesten! Het is weekend! :p
Dit lees je steeds vaker.. is Tesla niet gewoon wat te ambitieus als het gaat om vervoer van Zeebrugge naar Tilburg?

Denk dat jouw Tesla met de grand Phoenix mee is gekomen?

Ik heb de levering op 19-6 staan ook, echter is mijn auto pas net gelost van de grand dahlia.. als dat maar goed gaat
 
Vandaag mocht ik dan om 14:00 eindelijk mijn M3 ophalen (LR AWD | Black Black).
Mijn enthousiasme sloeg na een paar minuten de auto geinspecteerd te hebben jammer genoeg om in een grote teleurstelling.
De binnenkant zag er los van de instaplijst van de berijderskant die los zat er goed uit, maar de buitenkant.... Pffft.

Krajes op de omlijsting bij de ramen, voorkant plekjes waar het lak gewoon weg was, aan de onderkant voor een aantal diepe krassen. Het dak een aantal krasjes en in de hoek een grote oneffenheid. Dit los van andere wat kleinere plekjes.

Het meisje die de oplevering deed haalde er iemand bij, die aangaf dat er foto's gemaakt gaan worden en doorgestuurd naar de dichtbijzijnste SEC maar dat ik het recht had de auto te laten staan, maar dat niet zeker is wanneer er een opnieuw geleverd zou kunnen worden. Zelfs hij gaf aan dat deze beschadigingen buiten de Tesla marge vielen.

Voor nu de auto maar meegenomen, maar rij maandag meteen langs de SEC en wacht dan af of de punten verholpen kunnen worden of niet. Zoniet dan wacht ik wel op een volgende.
Zooooo jammer dit... Het had echt een feest kunnen zijn.

Los van dit rijd de auto echt geweldig. Wat een power zeg. Heerlijk...
 

Attachments

  • 0D7B945D-9C5A-40EF-BBB6-B72CB9E75046.jpeg
    0D7B945D-9C5A-40EF-BBB6-B72CB9E75046.jpeg
    390.6 KB · Views: 76
  • 533E9A11-8D71-4126-9DFF-9F0BD6DD27A0.jpeg
    533E9A11-8D71-4126-9DFF-9F0BD6DD27A0.jpeg
    392.6 KB · Views: 67
  • 65444943-18AB-48D9-8833-1AD76C6113B2.jpeg
    65444943-18AB-48D9-8833-1AD76C6113B2.jpeg
    358 KB · Views: 59
  • AF161DB2-ACCE-459F-8BA1-6F6233908FA8.jpeg
    AF161DB2-ACCE-459F-8BA1-6F6233908FA8.jpeg
    393.9 KB · Views: 79
Yey! Ik krijg een SMS!

Your Model 3 delivery appointment has been scheduled for 26/6 16:00 in London, Heathrow. We will contact you if there would be any changes to your scheduled delivery date. Please log in to www.tesla.com/teslaaccount to complete your delivery profile as soon as possible. To unsubscribe from SMS, reply STOP.

Maareuh.... Heathrow? Wot? Iemand anders dit ook gehoord?


Ja sel
Iemand ervaring met inruilen auto bij tesla en vraag om tenaamstellingscode?
Ja, geen problemen mee. Als je de tenaanstellingscode niet meer hebt kan je die aanvragen bij
Nieuwe tenaamstellingscode aanvragen | RDW

kost 1 euro en direct geregeld.. opsturen en klaar.
 
Gefeliciteerd! U bent geselecteerd voor ons Tesla Direct programma: wij komen uw Model 3 rechtstreeks naar u toe brengen. Wij streven ernaar om dit te doen op xx/6. Wij nemen nog contact met u op ter bevestiging van uw afspraak, adres, kenteken en overige vragen die u misschien nog heeft. Graag vragen wij u ter voorbereiding hiervan uw delivery profiel te voltooien op www.tesla.com/teslaaccount. Om u af te melden voor SMS, antwoord STOP.

kijk zo kan het ook. nog meer gelukkigen?
 
Gefeliciteerd! U bent geselecteerd voor ons Tesla Direct programma: wij komen uw Model 3 rechtstreeks naar u toe brengen. Wij streven ernaar om dit te doen op xx/6. Wij nemen nog contact met u op ter bevestiging van uw afspraak, adres, kenteken en overige vragen die u misschien nog heeft. Graag vragen wij u ter voorbereiding hiervan uw delivery profiel te voltooien op www.tesla.com/teslaaccount. Om u af te melden voor SMS, antwoord STOP.

kijk zo kan het ook. nog meer gelukkigen?
Zou er niet zo gelukkig van worden. Blijkbaar wordt ie gebracht door een student. Zou ook liever in Tilburg kijken of er defecten zijn.
 
Vandaag mocht ik dan om 14:00 eindelijk mijn M3 ophalen (LR AWD | Black Black).
Mijn enthousiasme sloeg na een paar minuten de auto geinspecteerd te hebben jammer genoeg om in een grote teleurstelling.
De binnenkant zag er los van de instaplijst van de berijderskant die los zat er goed uit, maar de buitenkant.... Pffft....

Tjemig zeg. Wat een ellende! Kijk je zo lang uit naar het feestelijk in ontvangst nemen krijg je zoiets. Hoe kunnen ze dat opleveren! Ze bekijken die auto toch van te voren mag ik hopen. Dan blaas je als Tesla de aflevering toch af!
Over een week mag ik hem ophalen. Mag toch hopen dat het bij mij beter gaat!
 
Pffff als ik zo een auto moet gaan ophalen:confused:

Jongens, het is een feestje, ga er dan ook zo naartoe. Laat je niet gek maken door die paar negatieve verhalen hier. Er staan weet ik hoeveel positieve verhalen tegenover, maar die hoor je niet zo snel...
Pffff als ik zo een auto moet gaan ophalen:confused:

Jongens, het is een feestje, ga er dan ook zo naartoe. Laat je niet gek maken door die paar negatieve verhalen hier. Er staan weet ik hoeveel positieve verhalen tegenover, maar die hoor je niet zo snel...
Hallo @Dan84, ik zie dat je een disagree hebt gegeven op bovenstaande post. Gewenst als je even een motivatie geeft voor een disagree. Dank!
 
Gefeliciteerd! U bent geselecteerd voor ons Tesla Direct programma: wij komen uw Model 3 rechtstreeks naar u toe brengen. Wij streven ernaar om dit te doen op xx/6. Wij nemen nog contact met u op ter bevestiging van uw afspraak, adres, kenteken en overige vragen die u misschien nog heeft. Graag vragen wij u ter voorbereiding hiervan uw delivery profiel te voltooien op www.tesla.com/teslaaccount. Om u af te melden voor SMS, antwoord STOP.

kijk zo kan het ook. nog meer gelukkigen?

Yep. De M3 van mij en die van mijn collega worden ook middels Tesla direct op kantoor afgeleverd.
 
Vandaag mocht ik dan om 14:00 eindelijk mijn M3 ophalen (LR AWD | Black Black).
Mijn enthousiasme sloeg na een paar minuten de auto geinspecteerd te hebben jammer genoeg om in een grote teleurstelling.
De binnenkant zag er los van de instaplijst van de berijderskant die los zat er goed uit, maar de buitenkant.... Pffft.

Krajes op de omlijsting bij de ramen, voorkant plekjes waar het lak gewoon weg was, aan de onderkant voor een aantal diepe krassen. Het dak een aantal krasjes en in de hoek een grote oneffenheid. Dit los van andere wat kleinere plekjes.

Het meisje die de oplevering deed haalde er iemand bij, die aangaf dat er foto's gemaakt gaan worden en doorgestuurd naar de dichtbijzijnste SEC maar dat ik het recht had de auto te laten staan, maar dat niet zeker is wanneer er een opnieuw geleverd zou kunnen worden. Zelfs hij gaf aan dat deze beschadigingen buiten de Tesla marge vielen.

Voor nu de auto maar meegenomen, maar rij maandag meteen langs de SEC en wacht dan af of de punten verholpen kunnen worden of niet. Zoniet dan wacht ik wel op een volgende.
Zooooo jammer dit... Het had echt een feest kunnen zijn.

Los van dit rijd de auto echt geweldig. Wat een power zeg. Heerlijk...


Als ik je een tip mag geven;

Breng hem terug. Lak en dergelijke is goed op te lossen maar dat dak... daar moet een nieuwe op. Ik heb dat ook moeten laten doen en het wordt nooit zo goed en mooi als af fabriek... met andere woorden; windgeruis wordt veel erger en de afwerking is nog minder dan af fabriek..
 
Hier tot nu toe meer dan lof over de tesla communicatie. Gister werd ik weer gebeld waar de betaling was (reeds betaald), via mail screenshot gezonden en na 2 uur al antwoord van Delivery over bevestiging van betaling. Vanmorgen weer een herinnering in mijn mail over de levering (voor maandag a.s.).
Ben heel benieuwd!
 
Vandaag mocht ik dan om 14:00 eindelijk mijn M3 ophalen (LR AWD | Black Black).
Mijn enthousiasme sloeg na een paar minuten de auto geinspecteerd te hebben jammer genoeg om in een grote teleurstelling.
De binnenkant zag er los van de instaplijst van de berijderskant die los zat er goed uit, maar de buitenkant.... Pffft.

Krajes op de omlijsting bij de ramen, voorkant plekjes waar het lak gewoon weg was, aan de onderkant voor een aantal diepe krassen. Het dak een aantal krasjes en in de hoek een grote oneffenheid. Dit los van andere wat kleinere plekjes.

Het meisje die de oplevering deed haalde er iemand bij, die aangaf dat er foto's gemaakt gaan worden en doorgestuurd naar de dichtbijzijnste SEC maar dat ik het recht had de auto te laten staan, maar dat niet zeker is wanneer er een opnieuw geleverd zou kunnen worden. Zelfs hij gaf aan dat deze beschadigingen buiten de Tesla marge vielen.

Voor nu de auto maar meegenomen, maar rij maandag meteen langs de SEC en wacht dan af of de punten verholpen kunnen worden of niet. Zoniet dan wacht ik wel op een volgende.
Zooooo jammer dit... Het had echt een feest kunnen zijn.

Los van dit rijd de auto echt geweldig. Wat een power zeg. Heerlijk...
Kan je niet op kosten van Tesla de auto helemaal laten wrappen. Kan je ook meteen een kleur uitzoeken die je wil en een chrome delete uitvoeren
 
Ik zou de auto gewoon hebben laten staan in die conditie hoor. Belachelijk voor woorden.

Hoe zit dat eigenlijk, als je hem laat staan? Je moet je factuur al voor levering voldoen namelijk. Moet je dan een onbekende tijd wachten op een nieuwe model? Tesla lijkt ook zo beetje misbruik te maken van deze situatie, omdat je toch al heb betaald en meer geneigd bent om hem dan toch maar mee te nemen. Ook dit is erg apart, van alle nieuwe autos die ik heb gekocht (in klasse 20k-100k) altijd bij levering betalen na inspectie.

Mijn order heb ik uiteindelijk maar geannuleerd. Ze wilden niet vertellen welke auto pilot hw erin zat (dan weet je het eigenlijk al dat het 2.5 is, en daar ben ik ook via via achtergekomen). Ze mochten geen nieuwe vin toekennen ivm q2 sales. Overigens is het ook zo dat er nu nog steeds autos van de band rollen met hw2.5 (zie: HW2.5 even after April 12th build date)
 
Je mag op de openbare weg zonder verzekering?

Nee. Je moet wel een verzekering geregeld hebben, maar de papieren komen vaak pas een aantal dagen later aan.

Ik bestelde op woensdag, kreeg donderdagavond een sms dat die zaterdag opgehaald kon worden. Vrijdag de verzekering geregeld. Zaterdag opgehaald. De woensdag daarop had ik de groene kaart.

Een week daarvoor bij BMW was ik de verzekering vergeten te regelen... Daar werd er naar gevraagd (als in: heeft u het geregeld, niet kunt u dat bewijzen). Toen even snel gebeld en ook dat was helemaal prima.

Overigens, wat ik altijd heb begrepen is dat als je het vergeet, jouw huidige verzekeraar 30 dagen lang voor het wa gedeelte in moet staan. Een regel die ik ook wel heel verstandig vindt (en vooral de belangen van derden beschermt).