Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zelfde vraag hier. Trouwens hoezo Amsterdam. Ik ging er blind vanuit dat ik naar Tilburg ging. Heb notabene daar mijn ICE ingeruild. Niet echt handig... Maar worden ze dan van Tilburg na montage Drivechain en batterij naar Adam getransporteerd? Waarom dan?

enig idee? en werkt het daar zelfde als in Tilburg?
Er wordt bij de Model 3 geen drive unit of batterij gemonteerd in Tilburg.
 
Gisteren mocht ik om 18u mijn auto halen. Ik was met het OV gekomen en toen ik de bus uitstapte zag ik direct het Tesla gebouw op de hoek. Met een licht opgewonden gevoel naar de ingang gelopen. (Loop even om het hek heen, er is halverwege een deur in het hek, maar daar moet je niet proberen door te gaan).
Bij de ingang zag ik een groepje mensen net een shuttle bus in stappen. Ik liep door en middels een papieren pijl bij de receptie zag ik dat er een tijdelijke receptie was gemaakt waar een stuk of 5 dames zaten te wachten op mensen die hun auto kwamen halen. Ik was er tegelijk met 1 andere man, dus het voelde rustig aan. Een minuut later had stond ik al bij de shuttle die me naar T3 bracht. Daar aangekomen heeft een medewerker samen met mij m'n auto gezocht, waarna ik even rustig de tijd kon nemen om alles te inspecteren.
Er was lichte schade midden achter op de bumper en na het openen van de achterklep kreeg ik hem niet meer dicht. Hij bonkte steeds weer open. Iemand erbij gehaald en die gooide hem krachtig dicht. Toen werkte het wel. Nieuwigheid zullen we maar zeggen.
Omdat verder alles ok was, kon ik direct vertrekken, na eerst nog een tijdje met de instellingen op het touchscreen te hebben gespeeld, wilde ik echt vertrekken. Ik snapte eerst niet helemaal hoe ik de navigatie kon gebruiken, maar het bleek dat je gewoon nog een keer op een knopje van het betreffende menu moet klikken om weg te klikken (of het naar beneden trekken).

De auto rijdt echt heerlijk! Het is "slechts" een SR+, maar wat een soepele acceleratie! Ik moest in het begin even wennen aan het sturen, echt heel anders dan m'n huidige Honda Civic Hybrid. Veel directer. Alsof je in een sportauto zit. En dat beeld wordt nog versterkt door het uitzicht door de vooruit, waarbij de twee buitenste lijnen die naar de koplampen lopen, net iets hoger zitten dan de motorkap. Ik vind het uitzicht fantastisch! Het zicht naar achteren vind ik wat minder door de hoge achterkant. (Het zal duidelijk zijn dat dit de eerste keer is dat ik in een Tesla zit, lol).
De auto moest eerst een paar kilometer kalibreren, dus in het begin is de AP nog niet beschikbaar. Ik ben direct naar een parkeerplaats gereden om de lelijke plastic kappen van de wielen af te trekken, en niet lang daarna kon ik met AP aan de slag. Autosteer werkt heerlijk, maar de auto remt wel heel erg abrupt voor auto's die in de baan rechts voor mij rijden. Dat vind ik wel heel slecht, want de "oude" e-Golf van m'n vriendin doet dat juist heel erg soepel.
Voor de rest, superauto. Erg blij mee!
f37e6efb-8d94-4d4e-87b8-fa380cf1f6a7.jpg
 
Zelfde vraag hier. Trouwens hoezo Amsterdam. Ik ging er blind vanuit dat ik naar Tilburg ging. Heb notabene daar mijn ICE ingeruild. Niet echt handig... Maar worden ze dan van Tilburg na montage Drivechain en batterij naar Adam getransporteerd? Waarom dan?

enig idee? en werkt het daar zelfde als in Tilburg?
De locatie in Amsterdam is deze: Koopman Car Terminal, Amsterdam | Koopman. Ik gok dat ze (een deel?) van de uitlevering hebben uitbesteed om op te kunnen schalen. Het is een enorm terrein:

Koopman_Terminal_WIjNoordHolland.jpg


Ik begreep ook dat er pendelbusjes rijden tussen Station Amsterdam Sloterdijk en de carterminal. Uitleg krijg je niet, wel een link naar de instructievideo's, getuige de SMS die je krijgt:

Reageer met JA om uw afspraak te bevestigen. Lees uzelf goed in voor levering en maak gebruik van onze beschikbare instructies: Instructievideo's Model 3 | Tesla. Er zal tijdens het moment van leveren geen uitleg gegeven worden.
 
  • Like
Reactions: RefleCs
I will text in English since i am not Dutch, but i live in Netherlands. I have my tesla picked up last Saturday in Tilburg and my experience was really bad. I have a white exterior and white interior LR. The area of the driver's seat belt was completely dirty, the back white seat were also super dirty with black stains, the bumper was half way our from one of the sides, and when i opened the trunk, i won't close again, and one window rubber was completely folded. I asked to fix all those thing and the first thing they have fixed was the cleaning for the rest the suggest to make an appointment with tesla mobile to come and fix it, what i refused completely. After pushing i got unmounted the trunk and fixed, unmounted the door rubber and place it well and the bumper fixed. I have gotten from Tesla before the delivery the license plate, as i am not Dutch and i had to register myself. The license plate shows up as a Performance, in the RDW and in any insurance, then i called Tesla to let them know that they gave me a wrong license plate and they said that it was correct, that i was going to get a "base perfomance". Basically is a performance but with the looking of a Long Range, however in Tilburg i got a LR. I have being spoken with the manager there and he said nothing in the registry of tesla said that, so we send an email to the sales guy that promised me that. Now i have a LR, with a license plate referencing a Performance, what give me less insurances companies to choose and a higher rate for the insurance itself. Still not fixed since Saturday, really pissed of about promises and bad thing done. However the car itself is really great
 
De locatie in Amsterdam is deze: Koopman Car Terminal, Amsterdam | Koopman. Ik gok dat ze (een deel?) van de uitlevering hebben uitbesteed om op te kunnen schalen. Het is een enorm terrein:

Koopman_Terminal_WIjNoordHolland.jpg


Ik begreep ook dat er pendelbusjes rijden tussen Station Amsterdam Sloterdijk en de carterminal. Uitleg krijg je niet, wel een link naar de instructievideo's, getuige de SMS die je krijgt:

Reageer met JA om uw afspraak te bevestigen. Lees uzelf goed in voor levering en maak gebruik van onze beschikbare instructies: Instructievideo's Model 3 | Tesla. Er zal tijdens het moment van leveren geen uitleg gegeven worden.

Kun je er ook gewoon met de auto komen? Via Google maps krijg je een waarschuwing dat er prive terrein tussen zit. Ik vraag me dus een beetje af of ik die route-instructies wel kan vertrouwen en gewoon daar kan parkeren.
 
Verwarrende dag vandaag. Nadat ik maandag een sms voor levering in tilburg, maandag 18:30 met JA beantwoord had vandaag mail over aanleveren documenten, kopie rijbewijs etc ook een wijziging levering maar dan alleen in tesla account te zien, verplaatst naar 11:00, dezelfde dag. Email met 23 september amsterdam koopman, 23/09, tijd 11:00.
Net weer een mail en een sms, verplaatst naar 24 september, amsterdam koopman om 16:00. In de sms als ‘extra’ we nemen nog contact op om de afspraak te bevestigen en een excuus.
Ik wacht de komende dagen nog maar even met verplaatsen van werk en prive afspraken, dat is zo geen doen...

Andere al hun Model 3 opgehaald bij Koopman terminal in amsterdam?
 
De locatie in Amsterdam is deze: Koopman Car Terminal, Amsterdam | Koopman.
...
Ik begreep ook dat er pendelbusjes rijden tussen Station Amsterdam Sloterdijk en de carterminal.

@Thuisbarista ; waar heb je dit vernomen? Mijn LM had hier nog niets over vernomen en de (overigens zeer vriendelijke en hulpvaardige) chat medewerker van Tesla kon dit niet bevestigen omdat hij niemand van Delivery te pakken kon krijgen (logisch, want druk met uitleveren).
Als dit zo is mag de communicatie hierover wel op gang komen omdat als ik het goed heb de uitlevering in A'dam dit weekend start.
 
Bijzonder om de willekeur in het proces te zien, ik heb een afleverdatum en tijdstip echter ontvangen in mijn tesla account voor volgende week echter ontbreekt de locatie, een SMS of e-mail heb ik niet ontvangen.
Iemand die dit ook bij de hand heeft (gehad)?

Ik zou morgen even chatten.

De Amsterdam locatie is bij mij niet zichtbaar in het tesla account, daar staat alleen een datum + tijd. SMS bevat wel adres.

Zijn er mensen die de Tilburg / Groningen locatie wel in hun account zagen? Zo ja, dan is de Amsterdam locatie misschien nog niet ' aangemaakt' als locatie in de account sectie.
 
Ik zou morgen even chatten.

De Amsterdam locatie is bij mij niet zichtbaar in het tesla account, daar staat alleen een datum + tijd. SMS bevat wel adres.

Zijn er mensen die de Tilburg / Groningen locatie wel in hun account zagen? Zo ja, dan is de Amsterdam locatie misschien nog niet ' aangemaakt' als locatie in de account sectie.
Hier staat ook alleen datum en geen locatie in account. Sms zei amsterdam dus ga daar maar vanuit.