Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou morgen even chatten.

De Amsterdam locatie is bij mij niet zichtbaar in het tesla account, daar staat alleen een datum + tijd. SMS bevat wel adres.

Zijn er mensen die de Tilburg / Groningen locatie wel in hun account zagen? Zo ja, dan is de Amsterdam locatie misschien nog niet ' aangemaakt' als locatie in de account sectie.
Bij mij in account ook locatie Amsterdam ook NIET te zien...
 
Wat ik mij afvraag, bij Tesla Tilburg krijgen alle wagens een pre-delivery check, test run, ect
Maar die mogelijkheid is er toch niet in Amsterdam?
Krijgen we dan wagens mee zonder de pre-delivery check?
Of testen ze alleen de S en de X in Tilburg?
Ik ben ervan op de hoogte dat de S en de X geassembleerd worden en de 3 niet.
 
I will text in English since i am not Dutch, but i live in Netherlands. I have my tesla picked up last Saturday in Tilburg and my experience was really bad. I have a white exterior and white interior LR. The area of the driver's seat belt was completely dirty, the back white seat were also super dirty with black stains, the bumper was half way our from one of the sides, and when i opened the trunk, i won't close again, and one window rubber was completely folded. I asked to fix all those thing and the first thing they have fixed was the cleaning for the rest the suggest to make an appointment with tesla mobile to come and fix it, what i refused completely. After pushing i got unmounted the trunk and fixed, unmounted the door rubber and place it well and the bumper fixed. I have gotten from Tesla before the delivery the license plate, as i am not Dutch and i had to register myself. The license plate shows up as a Performance, in the RDW and in any insurance, then i called Tesla to let them know that they gave me a wrong license plate and they said that it was correct, that i was going to get a "base perfomance". Basically is a performance but with the looking of a Long Range, however in Tilburg i got a LR. I have being spoken with the manager there and he said nothing in the registry of tesla said that, so we send an email to the sales guy that promised me that. Now i have a LR, with a license plate referencing a Performance, what give me less insurances companies to choose and a higher rate for the insurance itself. Still not fixed since Saturday, really pissed of about promises and bad thing done. However the car itself is really great


Whow, now that's wat I would call a bad experience! Shame on Tesla for delivering cars in this state! So far I've not got any experience my self on the deliver part (still waiting) but just on the ordering part and that's not going that smooth .. They give me an estimate delivery time and that was last week hover I've not heard anything yet and so far not even a VIN number. In the Chat they could not tell me why this is and got the advice to just wait...

Reading this makes me scared about the rest of the track...

Fingers crossed!
 
Wat ik mij afvraag, bij Tesla Tilburg krijgen alle wagens een pre-delivery check, test run, ect
Maar die mogelijkheid is er toch niet in Amsterdam?
Krijgen we dan wagens mee zonder de pre-delivery check?
Of testen ze alleen de S en de X in Tilburg?
Ik ben ervan op de hoogte dat de S en de X geassembleerd worden en de 3 niet.

ik was in Tilburg te vroeg, en mijn auto te laat, dus ik had vanuit het glazen hok een prachtig zicht op de werkzaamheden aan mijn auto. Er is een mannetje zo'n 45 minuten druk geweest met een laptop en mijn auto. Hij deed een visuele inspectie, deed alle deuren en kleppen open en dicht en zat met de laptop in de auto. Na de check werd hij het plein opgereden en keurig aan de lader gehangen. Heb mijn aflevering lekker gerekt tot hij meer dan 50% vol zat.
 
Gisteren onze Model 3 LR AWD opgehaald in Tilburg. De aflevering ging echt heel chaotisch en de auto was ook zeker niet perfect (storing in airbag systeem, lakschade rechtsvoor, beschadiging in leer middenconsole), maar gezien mijn LR RWD al geannuleerd was en daarna de aflevering van mijn LR AWD 14 augustus ook was geannuleerd, was ik zeker niet van plan Tilburg te verlaten zonder Model 3. Overigens werd de aflevering van gisteren bijna ook weer geannuleerd.

Als je zo de medewerkers spreekt willen ze eigenlijk wel heel graag de klanten blij maken, maar zitten de beperkingen 'm veelal in hoe de dingen zijn georganiseerd en welke rechten ze soms hebben in de systemen. Iedereen werkt er echt keihard en maakt lange dagen. Dus echt respect voor iedereen die daar de klanten bedient voor de aflevering!

De auto zelf rijdt natuurlijk geweldig, dus ben er echt heel blij mee :)
 
Whow, now that's wat I would call a bad experience! Shame on Tesla for delivering cars in this state! So far I've not got any experience my self on the deliver part (still waiting) but just on the ordering part and that's not going that smooth .. They give me an estimate delivery time and that was last week hover I've not heard anything yet and so far not even a VIN number. In the Chat they could not tell me why this is and got the advice to just wait...

Reading this makes me scared about the rest of the track...

Fingers crossed!

Just check everything inside and outside your car at Tesla Tilburg factory when you get the car and ask them to fix anything that you could find not properly well, they will do it there immediately and don't accept if they said call Tesla mobile and they will come to your car to fix it. The issues are normally small things, Tesla just don't take the time to check the small details, but the workers there are very helpful and handy, and even more, they are used to these things happening in daily basis. Check also that you have both charging cables, the type 2 and the mobile cable, i heard of people there in the delivery day that they were missing one of them.

If you get no information about your VIN, delivery date, etc, go to the Amsterdam shop in the Bijlmer and ask for somebody that can provide you with that info, they have an office there and somebody will come with a laptop and check your whole history in the tesla DDBB. I got my VIN an estimated delivery date going there(being a little bit pissed off|) at the beginning in august, so i got the info 1 month before my delivery date.

Good luck!
 
  • Like
Reactions: BooN-R010
Vraag 1: Wanneer verandert de informatie in de app?
Ik heb vanavond om 19.30 aflevering gepland staan in Tilburg.
De app toont nu nog alleen Welkom en laat video dingen zien.
Ik heb besteld via een Lease Maatschappij, dus ze moeten hem nog 'omhangen' naar de bereider, mij dus.
Iemand ervaring mee?

Vraag 2: Moet je een SMS krijgen als je telefonisch een her planning hebt gedaan voor het aflever moment?
Ik kreeg eerst een SMS voor aflevering op donderdag de 12e, vorige week.
Heb maandag de 9e telefonisch contact gehad en toen de afspraak verzet naar vandaag.
In mijn account zag ik direct aanpassing van de afspraak, maar ik heb geen nieuwe SMS meer gekregen.
Ik wil geen 'slapende hond wakker maken' door ze te bellen... mijn auto staat nu een week in Tilburg, dus geen reden om te denken dat aflevering niet kan.
Maar ik had een SMS verwacht afgelopen week...

Vraag 3: Ik ga met twee vriendinnen samen heen rijden en dan met 2 auto's terug. Logistiek verlies ik anders vandaag teveel van m'n werktijd... Mogen zij ook naar binnen en het busje in naar het veld met Tesla's? Of moeten ze ergens anders wachten en kunnen ze beter in de auto blijven?
 
@Suriman:
1. Zodra de Tesla-medewerker in het delivery center het handover-proces heeft doorlopen. Ik kreeg vanaf dat moment toegang tot de app, alleen kon ik daar nog niet zoveel mee. (Bijv. niet claxoneren om de auto snel te vinden). Dit omdat "mobiele toegang" in de Tesla zelf nog uit stond. Ze hoeven de app overigens niet "om te hangen" omdat jij al als bestuurder bent aangemerkt. Je krijgt immers ook de delivery mails en smsjes.
2. Lijkt me niet. Afspraak in jouw account lijkt me leidend.
3. Die vriendinnen mogen mee naar de afleverlocatie met de shuttle (althans dat was bij mij wel het geval). De tweede auto moet op de parking blijven bij het delivery center.
 
  • Informative
Reactions: Suriman and RefleCs
Beste klant,

Om u zo snel mogelijk uw Model 3 te leveren hebben wij u geselecteerd om uw afspraak voor uw Model 3 levering te laten doorgaan bij Koopman Amsterdam, in plaats van de Tilburg Factory.

De Koopman Terminal is het eenvoudigste bereikbaar via openbaar vervoer, naar Station Amsterdam Sloterdijk. Vanaf Sloterdijk rijden er vanaf de Kiss en Ride shuttles naar de locatie.

Parkeren zal gelimiteerd zijn, en voornamelijk gereserveerd voor inruil auto’s.

Zodra wij uw levering in Amsterdam hebben afgestemd zult u hier nog een bevestiging van ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Uw Tesla Delivery Team
 
Just check everything inside and outside your car at Tesla Tilburg factory when you get the car and ask them to fix anything that you could find not properly well, they will do it there immediately and don't accept if they said call Tesla mobile and they will come to your car to fix it.

Weet iemand hoe dit zit voor de afleverlocatie in Amsterdam? Ik krijg sterk de indruk dat de locatie bij de Koopman Car Terminal een beetje een geïmproviseerde afleverlocatie is waar ze wellicht helemaal niet de middelen hebben om dingen te fixen aan de auto.
 
Weet iemand hoe dit zit voor de afleverlocatie in Amsterdam? Ik krijg sterk de indruk dat de locatie bij de Koopman Car Terminal een beetje een geïmproviseerde afleverlocatie is waar ze wellicht helemaal niet de middelen hebben om dingen te fixen aan de auto.

Ik weet niet hoe het zit met de locatie in Amsterdam, maar ik verwacht dat Tesla een aantal ervaren monteurs op lokatie heeft om de meest voorkomende gevalletjes ter plekke op te lossen. Onze Tesla is geleverd op de recorddag (dik 500 uitleveringen), en had een issue met de laadpoort (sloot niet goed). Zelfs op die extreem drukke dag hebben ze het ter plaatse gefixt.

Meer dan een laptop en/of inbussen zijn vaak niet nodig......
 
Weet iemand hoe dit zit voor de afleverlocatie in Amsterdam? Ik krijg sterk de indruk dat de locatie bij de Koopman Car Terminal een beetje een geïmproviseerde afleverlocatie is waar ze wellicht helemaal niet de middelen hebben om dingen te fixen aan de auto.


ik ga morgenmiddag de auto ophalen bij Koopman. In de loop van de avond zal ik proberen een review te plaatsen.
 
Weet iemand hoe dit zit voor de afleverlocatie in Amsterdam? Ik krijg sterk de indruk dat de locatie bij de Koopman Car Terminal een beetje een geïmproviseerde afleverlocatie is waar ze wellicht helemaal niet de middelen hebben om dingen te fixen aan de auto.
ik weet niet hoe het bij Koopman zit, maar ik kan me voorstellen dat ze daar niet alles kunnen herstellen.

Ik was zelf eind juni geselecteerd voor "direct delivery", waarbij een tesla medewerker de auto komt brengen (naar werk/huis of waar je wilt). In eerste instantie was ik daar blij mee, maar ze konden niets met de kleine restpuntjes, en die opmerkingen zjin uiteindelijk ook niet in het afleversysteem gezet. Dus ik heb later veel discussie en moeite moeten doen om het uitiendelijk onder garantie gefixt te krijgen. Dat is overigens wel gelukt omdat ik dezelfde dag foto's had gemaakt en deze binnen 7 dagen (want dan mag je de auto nog teruggeven) naar Tesla gestuurd. Achteraf bleek dat dat eigenlijk binnen 24 uur naar moet, maar ze hebben het evengoed gemaakt.

Mijn tip is om alle restpunten zelf te fotograferen en deze binnen 24 uur te mailen naar [email protected] en een bevestiging te vragen dat het gerepareerd wordt
 
Werd vlak voor de lunch gebeld door een delivery persoon in Tilburg.
Hij legde uit dat er veel herplanningen zijn gedaan, wellicht het gebeuren met aflevering vanuit Amsterdam en Lease maatschappijen?
Dat de voorlaatste aflevering 2 uur voor de mijn plaatsvind, en of ik toch wel erg graag 2 uur eerder kan komen.
Afspraak staat nu om 18.00 uur. Zal over een half uur hier afsluiten en racen naar Tilburg (vanaf Schiphol, en langs huis in Rotterdam om mee-rijders op te halen).
Spanning is begonnen!! :)

Even checklist lijst opzoeken en opslaan in m'n Drive folder :D