Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Het is algemeen bekend dat Tesla een zachte lak heeft en daarom had zwart (unilak) niet mijn voorkeur en heb ik gekozen voor een metallic lak. Hierdoor geeft de blanke lak een extra bescherming. Uiteindelijk blijft het een zachte lak en overweeg ik ook een coating. Heb wat threads gelezen op US forum over DIY coating.
 
De mijne is “Pearl White”. Omdat er nogal wat verhalen de ronde doen over de lak van Tesla leek het me een goed idee om er een beschermlaagje op te doen.
Hij is zojuist terug van Opticoat in Goes. Hij is nog nooit zo mooi en schoon geweest als nu, zelfs niet bij aflevering. Ik ben erg tevreden over de gang van zaken bij Opticoat en nu maar hopen dat de “glas”-coating het lang uithoudt....
 
De mijne is “Pearl White”. Omdat er nogal wat verhalen de ronde doen over de lak van Tesla leek het me een goed idee om er een beschermlaagje op te doen.
Hij is zojuist terug van Opticoat in Goes. Hij is nog nooit zo mooi en schoon geweest als nu, zelfs niet bij aflevering. Ik ben erg tevreden over de gang van zaken bij Opticoat en nu maar hopen dat de “glas”-coating het lang uithoudt....

Nice, heb dezelfde kleur!!
Quanta costa?
 
Net een sms van Tesla gehad. Aflevering die voor de week 11-18 nov stond was reeds zonder communicatie verplaatst naar 27 nov. 'Door het grote aantal afleveringen kunnen ze niet op tijd de eindinspectie voltooien', nieuwe datum 5 december aangeboden gekregen. De model 3 is 1 oktober besteld.
Reken er maar op dat je nog even geduld zal moeten hebben..
 
Geloof me, Leaseplan geeft er geen reet om! Ik ben reeds vanaf mijn bestelling in Juni met ze bezig over de (non) kwaliteit van met name de zwarte lak. Na veel heen en weer gemail met voorbeelden ed uiteindelijk te horen gekregen dat als de lak kwaliteit bij oplevering slecht was ze er iets aan zouden doen. Na mijn melding bij aflevering over swirls en echte krassen in de lak bij aflevering (waarbij de auto een laagje zand/stof had die ze er niet af wilden halen...) zijn ze ineens gedraaid en krijg ik te horen dat dit nou eenmaal zo is bij Tesla en dat zij het risico hebben van eventuele mindere restwaarde....Gelukkig hebben wij een tussenpartij die de lease voor ons regelt en die heb ik nu maar in stelling gebracht.

Ik heb de auto laten bekijken door een detailer die ook veel Tesla's doet (wrap/coating) en dit was toch wel de ergste die hij gezien heeft. Offerte om helemaal te laten polijsten en een glas-coating van rond de EUR 750 gekregen, er is al meer verbeld en gemaild tussen leaseplan en mij dan dat het opknappen kost.

€750 das een koopje. De mijne is vandaag terug gekomen van de detailer. Modesta glas coating was ong €1500 kwijt maar het resultaat is er ook naar.

Ik heb een blauwe en mijn detailer wist te vertellen dat de zwarte ook wel verruit de slechtste laklaag heeft.

Rode kleur is het best dan blauw en daarna de rest.
 
Net een sms van Tesla gehad. Aflevering die voor de week 11-18 nov stond was reeds zonder communicatie verplaatst naar 27 nov. 'Door het grote aantal afleveringen kunnen ze niet op tijd de eindinspectie voltooien', nieuwe datum 5 december aangeboden gekregen. De model 3 is 1 oktober besteld.
Reken er maar op dat je nog even geduld zal moeten hebben..

Pakken ze hem op die datum ook in in Sinterklaas papier of gaan het aflever personeel als pieten te werk? :p
 
vandaag sms gehad dat het wegens veel leveringen de datum van 28 november naar 4 december word verplaatst.. Man man man ik ben al zo goed in wachten

*in eerste instantie tussen 11 en 18 werd gemeld via de mail vanuit hun zelf
*toen op factuur verwachte leverdatum 13 november
*toen 28 november
*nu 4 dec.

geen geduld....... hahaha

Meer mensen bericht gehad?
 
Wat ik heb begrepen is dat er de komende week een leveringsstop is ingelast in verband met de verhuizing van de operatie in Amsterdam naar een groter deel van de koopman terminal. Dat houdt in dat er enorm opgeschaald gaat worden in de haven van Amsterdam.

Als dat inderdaad het geval is dan konden die 1000 per dag in december nog wel eens aardig in de buurt komen. Ik ben benieuwd naar de verhalen zodra de levering wordt hervat!
 
  • Informative
Reactions: CL600
vandaag sms gehad dat het wegens veel leveringen de datum van 28 november naar 4 december word verplaatst.. Man man man ik ben al zo goed in wachten

*in eerste instantie tussen 11 en 18 werd gemeld via de mail vanuit hun zelf
*toen op factuur verwachte leverdatum 13 november
*toen 28 november
*nu 4 dec.

geen geduld....... hahaha

Meer mensen bericht gehad?
Wij hebben precies dezelfde data (voor een grijze SR+)
Dat wordt straks een maandje 50 mille voorschieten aan Tesla...
 
Gisteren mijn geweldige LR AWD opgehaald. Leek wel fabrieks werk niet normaal. Geen bijzonderheden gevonden alles netjes aanwezig. De tijd genomen om de checklist af te werken.

Bij thuiskomst de auto wel van binnen schoongemaakt. Lagen veel pluisjes en draadjes van de bekleding installatie op het dashboard e.d. Ramen waren van binnen ook niet schoon.

Het nieuwe kopen of niet. Ik vind als ik zoveel geld betaal voor een nieuwe auto dat ie wel goed schoon mag zijn van binnen en buiten.

Dinsdag naar de detailer voor een goede poetsbeurt en een modesta coating. :cool:
Wanneer had je besteld en bevestiging van Tesla?
 
13 oktober besteld, M3 LR AWD P, wit, zwart interieur, 20" grey. Begin november telefoon gehad of we de auto half november zouden kunnen ophalen, prima. 18 November zelf gevraagd wanneer half november is aangezien er nog geen VIN is toegekend. Blijkt geen M3 meer te zijn, eerstvolgende levering verwacht rond 16 december :(
 
13 oktober besteld, M3 LR AWD P, wit, zwart interieur, 20" grey. Begin november telefoon gehad of we de auto half november zouden kunnen ophalen, prima. 18 November zelf gevraagd wanneer half november is aangezien er nog geen VIN is toegekend. Blijkt geen M3 meer te zijn, eerstvolgende levering verwacht rond 16 december :(
En bij bestelling ingevoerd: Tilburg. Op factuur staat nu Amsterdam...het blijft steeds een verrassing wat er komt