Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zit tot en met zaterdag aanstaande in het buitenland en mijn levering (M3P) staat gepland voor zaterdagmiddag, in Amsterdam. Dat haal ik niet en ik kan niemand anders sturen. Probeer al een paar dagen via SMS, e-mail en mijn account de afspraak te verzetten. Krijg nergens reactie op. Heeft iemand een telefoonnummer voor dit soort gevallen? En ik begrijp dat ook zondag aanstaande wordt geleverd in Amsterdam. Kunnen zij die voor zondag in de planning staan hier de tijden daarvan aangeven? Dan ga ik zondag wel, ook als ik de afspraak niet verzet krijg. Maar wil dan graag weten vanaf hoe laat zondag 'de winkel open is'.

Mijn afspraak voor vandaag is verplaatst (binnen 20 uur voor afleveren) naar morgen/zondag. Ik mag hem om 10:30 ophalen dus schijnbaar zijn ze nog iets eerder open op zondag.
 
  • Informative
Reactions: Leon 2.0
Vandaag de P opgehaald.
Was er 11.45 en 12.00 was de afspraak.
Vervolgens ruim 2 uur gewacht... wordt ik gebeld door Tesla.
Ze hebben mijn rijbewijs niet geregisteerd, dat doen ze in Tilburg (ik stond in Amsterdam).
Dus even gemaild.
45 min later werd ik opgeroepen. :)
Auto stond dichtbij en met een inspectie een kras rechtsachter dus die moet nog even gepolijst worden.

Dat werd snel geregeld. Fijn!
En dan rijden... ja dat was het toch waard!
Genieten!
 
  • Like
Reactions: Xfrank and robertvg
Mijn P mochten we gisteren ophalen, maar zit nog steeds in het buitenland. Het is mij de afgelopen 8 dagen op geen enkele manier gelukt om in contact te komen met Tesla om de datum te verzetten. Dus ga morgen maar op de bonnefooi naar Amsterdam en hopen dat ze een momentje vrij hebben. Particulier dus als het 2020 wordt ook geen probleem.
 
Net mijn model 3 opgehaald in Amsterdam. Nergens files of wachtrijen.

Binnen 20 minuten was de check in gedaan en stond ik al bij mijn auto. Daar rustig de auto binnen en buiten geïnspecteerd (niets gevonden, wel mis ik de luxe kentekenplaten. Dat ga ik nog even met Leaseplan regelen). Met een vrijwilliger heb ik nog wat functies doorlopen, erg handig als er iemand meekijkt die weet wat je moet instellen. Enige 'nadeel' was de 80km range.... dus de eerste rit was naar de supercharger in Badhoevedorp, meteen een stall vrij, dus dat sloot mooi aan op elkaar.

Al met al prima geregeld, zeer behulpzaam en vriendelijk personeel en vrijwilligers. Dank daarvoor!

P.S. Mijn oude leaseauto van Leaseplan kon ik netjes op het terrein achterlaten. Ruimte genoeg. Leverde ook nog een Leaseplan paraplu op
 
Hmm. En toen haalde ik hem op en toen was hij vies. Onzin dus die was. En een onderdeel los (stijl bovenkant deur binnenzijde). Een een transport oneffenheid op de lak van de bumper. 10:15 aanwezig. 13:35 weg. Drie uur en twintig minuten. Heb ik het record? En mijn app werkt niet vanwege een “probleem” dat niemand anders heeft. Vrees dus dat dit dagen/weken gaat duren voordat iemand bij tesla mijn auto aan mijn app weer te koppelen. Ruiten krabben dan maar.
Niet nodig; gewoon instellen in de auto hoe laat je wil vertrekken en hij staat netjes warm en ontdooid klaar.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Als je weer hoe laat je weg wil wel inderdaad. Anders staat je auto elke dag electriciteit te branden op de verkeerde momenten. Heb toch liever de app werkend. Gaat weken duren is de verwachting
Dat je liever een werkende app hebt begrijp ik; was ook meer bedoeld als een tijdelijke workaround. Ik neem toch aan dat je in het algemeen toch wel weet hoe laat je de volgende dag wil vetrekken?
 
Vandaag de M3 opgehaald in Amsterdam. Supervriendelijk personeel ter plaatse. Snelle afhandeling toen we aan de beurt waren in de tent.

Enige grote minpunt was dat de auto onder een bruine fijne stofmassa zat - iets donkerder dan zand. Rest van de auto's leek schoon en gewassen dus daar hadden we wel pech mee dat het nou net bij ons niet zo was. Het was dus niet mogelijk om te auto te controleren op schade verder, maar van binnen zag alles er netjes uit.

Toen we van het terrein afreden kregen we nog een tip dat ze in de bosjes lagen te controleren op de snelheid :) . Uiteraard daar maar even rustig aan gedaan, op de plekken waar het wel kon even de acceleratie getest: heerlijk!

Op weg naar huis even een stop bij de Supercharger gemaakt, de resterende range was voor het laden nog 89 KM. Wat wel opviel tijdens het laden was af en toe een 'gebonk' (ongeveer 3 keer gehoord tijdens het laden op verschillende momenten). De eerste keer dachten we dat iemand anders aan de achterkant een trap tegen de auto gaf. Even Gegoogle'd en het blijkt normaal te zijn gelukkig.

Nu thuis heeft ie z'n eerste update alweer achter de kiezen...
 
Toen we van het terrein afreden kregen we nog een tip dat ze in de bosjes lagen te controleren op de snelheid :) . Uiteraard daar maar even rustig aan gedaan, op de plekken waar het wel kon even de acceleratie getest: heerlijk!
Politie is echt ziek/zielig bezig daar, die lui hebben echt geen reet te doen. Komen regelmatig voorbij om te "zoeken" naar overtredingen (en dan met name van bezoekers van Tesla of nieuwe afleveringen). Want foutparkerende vrachtwagens, bussen of overtredingen op andere delen van het industrie terrein, daar kijken ze niet naar. Mocht je een boete hebben gehad, gewoon bezwaar indienden, met name bij de parkeer boetes (als je buiten het terrein stond) de bebording is onjuist en onvolledig, dus de boete is niet geldig.