Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoop dat de auto's zo goed in elkaar zitten dat we snel weg zijn, in Dld zijn toch wel weer wat dubieuse afleveringen in relatie tot kwaliteit (roest, 'panel gaps', beschadigd leer, lijmresten, te weinig verf binnenzijde deuren, beschadigde krikpunten, uitlijning kofferklep, deuren, etc.)
 
Ik heb m vorige week donderdag opgehaald. Had afspraak voor vrijdag, maar ze belden donderdag of ik die dag kon komen ivm grote drukte vrijdag. Prima, was bijna de enige. Papierwerk nam kwartiertje, daarna naar de auto. De achterklep zat nogal scheef, dus ik mocht direct doorrijden naar de rangertent. Zij zijn vervolgens 1,5 uur met de klep bezig geweest, achterlichten eraf etc, niet echt leuk als je je nieuwe auto gaat halen en ze schroeven m direct weer uit elkaar. Probleem kon niet helemaal gefixt worden, dus moet afspraak maken bij SeC. Accu was iets van 65% vol of zo, dus je kunt een aardig stuk rijden.
 
Ik heb m vorige week donderdag opgehaald. Had afspraak voor vrijdag, maar ze belden donderdag of ik die dag kon komen ivm grote drukte vrijdag. Prima, was bijna de enige. Papierwerk nam kwartiertje, daarna naar de auto. De achterklep zat nogal scheef, dus ik mocht direct doorrijden naar de rangertent. Zij zijn vervolgens 1,5 uur met de klep bezig geweest, achterlichten eraf etc, niet echt leuk als je je nieuwe auto gaat halen en ze schroeven m direct weer uit elkaar. Probleem kon niet helemaal gefixt worden, dus moet afspraak maken bij SeC. Accu was iets van 65% vol of zo, dus je kunt een aardig stuk rijden.

Was dat een Amerikaanse auto (LR of P) of een Chinese (SR+)? Ik heb het niebt zo op de kwaliteit die Amerikaanse fabrieksarbeiders leveren, met name wat de carroserienaden en spuitwerk betreft. De Chinese Tesla’s schijnen al een stuk beter in elkaar te steken. Ik kijk ook uit naar de Duitse bouwkwaliteit van de Tesla’s uit GF4.
 
Erik, hoe lang duurde alles bij elkaar om je 3 op te halen? Ik sta dinsdag op de rol voor onze 3.

Was je auto een beetje opgeladen of staan we daarna bij de eerste de beste SuC in de rij? ;)

In totaal duurde het drie kwartier, maar ik moest ook nog een S inleveren en laten inspecteren. Zonder inruil zou het een minuut of 20 zijn geweest. De batterij was helaas ver leeg (nog maar 100km, net te krap om naar Brabant te rijden) dus ik heb een half uurtje bij de SuC Badhoevedorp gestaan waar alleen Teslarijders nog voor een klein beetje reuring zorgen bij het lege hotel.
 
Wij hebben de MIC3SR+ dinsdag opgehaald. Uitmuntende kwaliteit, ik had helemaal niets op te merken. En reken maar dat ik goed gekeken heb, dat deed ik ook met mijn S die ik end-of-quarter Q3 in 2018 ophaalde (bang gemaakt door alle horror verhalen). Aflevering ging vriendelijk en snel, hij was netjes opgeladen.

De oprit ziet er weer een stuk mooier uit...

IMG_2071.jpeg
 
RoRo schip Lydden is vanmorgen direct uit de USA bij de Koopmans terminal aangekomen. Benieuwd hoeveel ze er uitladen voor NL.

Wel een (initieel ongeplande) tussenstop gemaakt in Zeebrugge waardoor iets later in Amsterdam. En waarschijnlijk daardoor ook buitengaats nog iets moeten wachten voor toestemming om de haven in te mogen varen.

Of bedoel je dat deze niet via Panama is gevaren?
 
Uiteindelijk alleen maar frustratie en een knauw in mijn vertrouwen in Tesla. Als we nog met een auto naar huis gegaan zouden zijn dan was het nog ergens goed voor geweest.
Das flink balen, P.
Hopelijk gaat het beter in de herkansing.

Je moest eens weten hoe vaak ik daar was. En elke keer weer met dezelfde oude, afgetrapte bak naar huis, verkleumd en wel. o_O