Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Nog een vraagje, is dat nu een andere koplamp ? Want daar was ook sprake van.
p4056359894-6.jpg
Ziet er exact hetzelfde uit als op mijn M3P van december 2019
 
Ik rijd al jaren rond met scooters met zelf geplaatste LFP-batterypack, initieel ter vervanging van loodcellen. Die batterijchemie had ook in 2009 al volgende kenmerken in vergelijking met Li-Ion:
robuuster, kleiner gevaar voor thermal runaway en dus brand, lagere energiedichtheid zowel volumedichtheid als massadichtheid, hogere interne weerstand, meer cycli, lagere nominale spanning (3,3V tov 3,65V), gemakkelijke te managen (basic BMS volstaat). Ik heb de indruk dat de vuistregels nog niet veranderd zijn.
Ondertussen heb ik trouwens in een van die scooters een zelfgebouwde Li-ion pack zitten met een hogere nominale spanning (60V ipv 48V): wat een verschil: gewicht, bereik, snelheid en vermogen. Snelheid en vermogen zijn trouwens hoofdzakelijk te wijten aan de hogere nominale spanning, niet aan de batterijchemie.
 
Last edited:
Ik begin me nu toch wel enigszins zorgen te maken. Ik had op 2 oktober een bestelling geplaatst voor een M3LR red + trekhaak, maar nog steeds helemaal niks gehoord.

Ik zou Tesla maar gewoon bellen. En dan niet het standaard tel. nummer, maar waar je de auto gekocht hebt. Dat scheelt nogal wat wachttijd. Ik had vorig jaar precies hetzelfde met dezelfde stress. Uiteindelijk had ik mijn m3 2 weken later.
En het belangrijkste is, dat je auto al op kenteken staat op dit jaar. Succes nog met wachten!
 
Volgens de laatste stand van zaken komen er in totaal 9 RoRo schepen met Model 3s naar Zeebrugge in Q4 2020. Reken op grofweg 45.000 Model 3s. Dat is voor heel Europa, inclusief Noorwegen en UK. Sommige schepen maken meerdere portcalls na Zeebrugge, onder andere in Southampton (UK) en Drammen (No) en wellicht Amsterdam (dat ligt in Nederland).
Laatste schip (Glovis Captain) zal pas rond 3e week december hier zijn. Flinke uitdaging om dat allemaal geleverd te krijgen, zeker in deze bijzondere tijden.

Komen nog wat S/X bij die op andere wijze verscheept worden, dus reken op circa 50.000 Tesla's afgeleverd in Q4 2020 in Europa. Plus of min 10.000 :).

Tesla Carriers
 
Ja, ben momenteel ook aan het wachten op mijn X. Er is nog geen Vin bekend en ook nog geen info op welk ship hij zit maar ze konden me wel al zeggen dat de levering rond kerstmis zal zijn. Dus ik gok dus dat die ofwel net verscheept is of nog mee moet met het schip dat op 30/11 in de VS vertrekt. Die laatste komt pas op 14/12 aan dus ik denk dat dat qua timing vrij pittig is om die dan nog door de assemblagelijn in Tilburg te duwen en die tegen 24/12 nog geleverd te krijgen. Ach, we zien wel. Op zich niets om me zorgen over te maken maar ik begin op 4 januari bij een andere werkgever en ik had gehoopt om op de X nog een ceramische coating te kunnen laten zetten. Die afspraak is voorlopig gemaakt voor de laatste week van december dus fingers crossed dat de X tijdig wordt geleverd.
 
Wij hebben 2 exact dezelfde configuraties besteld (M3P w/w) op het zelfde moment via een LM. Tot nu toe geen enkel initiatief vanuit LM of Tesla. Ik heb inmiddels wel 1 VIN kunnen achterhalen, er is dus een auto gekoppeld maar de tweede nog niet. We hebben geen mail/sms ontvangen over een timeframe waarbinnen deze geleverd zouden moeten worden. Helemaal niets, we wachten het maar af maar elke vorm van logica ontbreekt in mijn optiek.
 
Wij hebben 2 exact dezelfde configuraties besteld (M3P w/w) op het zelfde moment via een LM. Tot nu toe geen enkel initiatief vanuit LM of Tesla. Ik heb inmiddels wel 1 VIN kunnen achterhalen, er is dus een auto gekoppeld maar de tweede nog niet. We hebben geen mail/sms ontvangen over een timeframe waarbinnen deze geleverd zouden moeten worden. Helemaal niets, we wachten het maar af maar elke vorm van logica ontbreekt in mijn optiek.
En als je met het SC belt en er naar vraagt? Van de LM verwacht sowieso jackshit in informatie voorziening. beetjes net als Tesla