Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Over een maand ben ik een paar dagen in San Fransisco. Ik zou m'n trip met een dag kunnen verlengen om een Factory Tour te doen. Weet iemand of dat nu nog gedaan wordt en of je ook de Model 3 dan echt goed kunt bekijken?
Je moet wel vantevoren een afspraak inplannen, je kunt niet zomaar binnenlopen. Er is hier ergens een speciaal draadje over met de juiste e-mailadressen voor de aanmelding. Of de 3 al te zien is weet ik niet maar je kunt ze waarschijnlijk daar al wel in het wild spotten.
 
Tesla heeft volgens NU.nl 400 medewerkers ontslagen. Er wordt geen relatie gelegd met de productie van de Model 3 maar ik vind het toch opvallend.

Als je de Model 3 niet op tijd met een hoog volume uit de fabriek krijgt dan gaat het hard met je geld. Zouden dit de eerste signalen zijn? Benieuwd hoe we de service de komende maanden bliven ervaren. ik schat dat er minder op basis van coulange gerepareerd gaat worden.
 
Last edited:
Tesla heeft volgens NU.nl 400 medewerkers ontslagen. Er wordt geen relatie gelegd met de productie van de Model 3 maar ik vind het toch opvallend.

Als je de Model 3 niet op tijd met een hoog volume uit de fabriek krijgt dan gaat het hard met je geld. Zouden dit de eerste signalen zijn? Benieuwd hoe we de service de komende maanden bliven ervaren. ik schat dat er minder op basis van coulamge gerepareerd gaat worden.
Speculaas
 
Tesla heeft volgens NU.nl 400 medewerkers ontslagen. Er wordt geen relatie gelegd met de productie van de Model 3 maar ik vind het toch opvallend.

Als je de Model 3 niet op tijd met een hoog volume uit de fabriek krijgt dan gaat het hard met je geld. Zouden dit de eerste signalen zijn? Benieuwd hoe we de service de komende maanden bliven ervaren. ik schat dat er minder op basis van coulange gerepareerd gaat worden.
Ik heb hier in een FB-thread eea over gelezen: niks aan de hand lijkt het (als je puur zou kijken naar je angst voor M3-vertraging). Gaat om 2% van de medewerkers, na een evaluatieronde waarbij bonussen, promoties etc zijn uitgedeeld, en dus ook deel ontslagen is, wat qua percentage kennelijk vergelijkbaar is met de 'standaard' in die regio.
 
Tesla heeft volgens NU.nl 400 medewerkers ontslagen. Er wordt geen relatie gelegd met de productie van de Model 3 maar ik vind het toch opvallend.

Als je de Model 3 niet op tijd met een hoog volume uit de fabriek krijgt dan gaat het hard met je geld. Zouden dit de eerste signalen zijn? Benieuwd hoe we de service de komende maanden bliven ervaren. ik schat dat er minder op basis van coulange gerepareerd gaat worden.
Dit is een gebeuren dat ieder einde kwartaal zo gaat. op het eind van ieder kwartaal worden massaal interims aangenomen om alle auto's buiten te krijgen (vandaar dat de kwaliteit het wel eens laat afweten) telkens staan die weer op straat na het ende van het kwartaal. nu willen ze dit maar al te graag linken aan de vertraging van de model 3. Maar waarom zouden ze nu in Nederland al 400 mensen extra in dienst hebben voor de model 3 die er misschien tegen eind 2018 hier zal zijn?
 
Dit is een gebeuren dat ieder einde kwartaal zo gaat. op het eind van ieder kwartaal worden massaal interims aangenomen om alle auto's buiten te krijgen (vandaar dat de kwaliteit het wel eens laat afweten) telkens staan die weer op straat na het ende van het kwartaal. nu willen ze dit maar al te graag linken aan de vertraging van de model 3. Maar waarom zouden ze nu in Nederland al 400 mensen extra in dienst hebben voor de model 3 die er misschien tegen eind 2018 hier zal zijn?
Men moet gewoon eens wat minder op deze artikelen letten en zeker geen conclusies trekken. Vroeger noemden we dat "ouwe wijven geklets". Dat mocht niet meer, maar het is het wel. Er is in de eigen omgeving zoveel te doen. Meestal is het zo dat lui van wie de footprint, wanneer het gaat om het werken naar een betere wereld aan nul grenst het meeste kritiek hebben op lui die werkelijk hun best doen. Geschreven op neutrale Zwitserse grond :)
 
En de shortsellers (dat die nog steeds actief zijn en geen verlies hebben genomen...) plus ICE-industrie doen er echt alles aan om het aandeel te laten zakken/ mensen hun reserveringen laten intrekken, zodat alsnog het aandeel gaat zakken en Tesla liefst failliet gaat. Een andere manier om zichzelf EV-gezien nog enigszins op de kaart te krijgen is er namelijk niet.
Zag gisteren een filmpje van oude Amerikaan Jack Rickard (EV-er van het eerste uur) die nasaal verkondigde waarom juist Tesla in deze markt de beste papieren houdt. Het is met zijn toestemming geknipt uit een exposé van 2 uur. T'is dat het zo'n mooi weer is en ik dus zo ga fietsen (en ook ga checken of iemand stickers naar afslag Hoenderloo heeft getransporteerd ;-) anders zou ik me kunnen verleiden om de 2-uursversie aan te horen.
(Mijn excuses dat ik meedoe aan het enigszins off-topic raken, alhoewel het natuurlijk voor een M3 reservationista als ikzelf wel van belang is dat Tesla hier sterk uitkomt. En ik denk dat het ontslaan van de onderste 2 % en daar zit ook veel sales plas S/X personeel bij las ik al, ertoe leidt dat degenen daarboven een stapje extra zet, waardoor de schade van production hell weer een tikkie gaat meevallen. Dus ik zeg: Goed nieuws voor M3!)
 
Last edited:
Dit is een gebeuren dat ieder einde kwartaal zo gaat. op het eind van ieder kwartaal worden massaal interims aangenomen om alle auto's buiten te krijgen (vandaar dat de kwaliteit het wel eens laat afweten) telkens staan die weer op straat na het ende van het kwartaal. nu willen ze dit maar al te graag linken aan de vertraging van de model 3. Maar waarom zouden ze nu in Nederland al 400 mensen extra in dienst hebben voor de model 3 die er misschien tegen eind 2018 hier zal zijn?

400 op een totaal van 33.000. Dat is een vrij normaal verloop voor zo'n groot bedrijf. Non artikel. Tesla wordt echt geviseerd. echt opvallend de laatste maanden.
 

Vraagje: de foto toont toch geen CCS plug die voor dc laden geschikt is, maar alleen een type 2 naast de US plug?

Op wikipedia zag ik de onderstaande combo2 als standaard CCS vermeld, zoals in de Outlander zit.
3BF7C292-5CD1-4441-9BFA-B9A86061F7E8.png
 
Vraagje: de foto toont toch geen CCS plug die voor dc laden geschikt is, maar alleen een type 2 naast de US plug?

Op wikipedia zag ik de onderstaande combo2 als standaard CCS vermeld, zoals in de Outlander zit.
View attachment 254612
Klopt! Maar het toont wel aan dat Tesla dus naast SuperCharging ook andere standaarden begint te ondersteunen.

Mijn hoop voor CCS op 3/S/X blijft erg groot.
 
  • Like
Reactions: Jkr85