Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Kijk voor de aardigheid even op website van Navigant. Lijkt een bedrijf dat onderzoek doet onder het motto: wie betaalt, bepaalt.
De foto's van hun medewerkers zijn van dien aard, dat ik zelfs geen nieuwe auto van ze zou kopen ;)
En dit filmpje kijken vanaf 6:45. Beetje Amerikaans maar bevat veel zaken die ik me ook afvraag. Beetje Tesla bashen als je het mij vraagt. Gefinancierd door GM.
 
Vandaag een telefoontje en een Email van Tesla (Duitsland) gekregen om een afspraak te maken voor een proefrit.
Het telefoontje heb ik niet kunnen aannemen omdat we nog in Spanje zijn, volgende week bellen ze terug, ben benieuwd.
Ik vraag me af of ze mij een S proberen te verkopen of dat het toch om de M3 gaat.
 
Vandaag een telefoontje en een Email van Tesla (Duitsland) gekregen om een afspraak te maken voor een proefrit.
Het telefoontje heb ik niet kunnen aannemen omdat we nog in Spanje zijn, volgende week bellen ze terug, ben benieuwd.
Ik vraag me af of ze mij een S proberen te verkopen of dat het toch om de M3 gaat.
M3 lijkt me stug. De proefritmodellen staan net in California en verspreiden zich langzamerhand over de USA. Voordat ze hier zijn, zal het nog wel even duren. Lijkt me ook logisch. Over een jaar kunnen ze de 3 immers pas leveren. Als het wel de 3 zou zijn, ga ik er direct heen. Dan zal het er vermoedelijk een gekkenhuis zijn. :cool:
 
Vandaag een telefoontje en een Email van Tesla (Duitsland) gekregen om een afspraak te maken voor een proefrit.
Het telefoontje heb ik niet kunnen aannemen omdat we nog in Spanje zijn, volgende week bellen ze terug, ben benieuwd.
Ik vraag me af of ze mij een S proberen te verkopen of dat het toch om de M3 gaat.

Hier de betreffende Email:

Sehr geehrter *********
vielen Dank für Ihr Interesse an Tesla.
Leider konnte ich Sie heute telefonisch nicht erreichen. Gerne möchte ich die Möglichkeit einer Probefahrt mit Ihnen besprechen. Ich freue mich über eine telefonische Rückmeldung unter der **************, täglich zwischen 9:00 und 17:30 Uhr.
Weitere Fragen werde ich Ihnen gerne bei einem persönlichen Gespräch beantworten.
Mit elektrischen Grüßen

**************************

Belangrijk te vermelden is ook nog dat ik nooit een proefrit heb aangevraagd nog (directe) interesse in een S heb getoond. (M3 gereserveerd)
Wel heb ik een kennis met een MS 90D
Het zou kunnen dat ze een prioriteiten lijst cq uitnodigingen aan het voorbereiden zijn, over 10 dagen weet ik waarschijnlijk meer.
 
Last edited:
LR of SR: Voor hen die het topic elders gemist hebben (en voor de rest, excuseer voor de redundantie)
Ik ben bezig geweest om me in te lezen en heb een voorlopige keuze gemaakt o.b.v. her en der verzamelde info, waarbij range niet het enige is.
Vraag 1 is wel: hoe lang wil je de auto houden en bekijk het over die termijn. In mijn geval is het minstens 10 jaar en dan komen bij minder/stoppen met werken "veel meer" vakantie-ritten in het vizier, dus alleen om die reden al LR voor mij. Mijn lijstje/afweging:
Erg duur, maar
hogere restwaarde
lol in (steeds meer) vakantie
sneller laden
hogere topsnelheid
snellere acceleratie (elke keer weer als je haast hebt…)
KwH is niet softwarematig alsnog te verhogen,
Langere garantie
Beste meerwaarde in euro per km range van welke EV dan ook
Minder vaak laden en zelden noodzaak >80 % (=400 km) te laden.. (en gaat langer mee, minder cycles.)
50% lading is genoeg, dus 2x per week laden.. 1 tot 2 extra ritten per lading!
Bij laden op de zaak wel handiger= grotere batterj te hebben:
Kan een laadpaal thuis schelen... is ook weer 1000 euro in mijn geval (schuco is genoeg voor noodgevallen).
NB wat ook scheelt in mijn geval is dat er 1 Suc op de route naar mijn werk ligt
 
  • Informative
Reactions: Thelosen
ik schreef al dat ze in maart in Nederland zijn en ook dat gelooft niemand (althans sommigen gingen liever naar Genêve als ie daar zou zijn).
Mocht iemand hier wat horen verwacht ik wel een PB, want owners krijgen natuurlijk eerder een telefoontje :rolleyes:

Volgens een post op Facebook zijn er in ieder geval twee naar Leipzig gevlogen.
Dus dan nog wel meer naar de EU denk ik.
525C3D01-8756-4F30-8E2C-98FDF93527ED.png
 

Wat mij in dit filmpje opvalt is dat de energie die de motor krijgt netjes opgebouwd wordt, ondanks dat het gaspedaal hoorbaar direct tot op de bodem getrapt wordt.
Als ik mijn P85 even vergelijk, is dat vanaf nul een veel hoger aantal kW, wat resulteert in die heel harde duw in je rug.
Maar... dus ook veel meer eist van de mechanische onderdelen.
Ik kan mij voorstellen dat die gelijdelijkere opbouw van energie behoorlijk levensduur verlengend zal werken voor de Model 3.
 
Wat mij in dit filmpje opvalt is dat de energie die de motor krijgt netjes opgebouwd wordt, ondanks dat het gaspedaal hoorbaar direct tot op de bodem getrapt wordt.
Als ik mijn P85 even vergelijk, is dat vanaf nul een veel hoger aantal kW, wat resulteert in die heel harde duw in je rug.
Maar... dus ook veel meer eist van de mechanische onderdelen.
Ik kan mij voorstellen dat die geleidelijker opbouw van energie behoorlijk levensduur verlengend zal werken voor de Model 3.
Dat is wel zeker, maar vooral ook slimmer. Bij de eerste snelle versies werd er veel geweld ontwikkeld die door de tractiecontrole wordt beperkt. Dan kun je dat beter regelen met de vermogen opbouw van de elektromotor. Minder belasting van de onderdelen van de aandrijving en de banden.
 
Wat mij in dit filmpje opvalt is dat de energie die de motor krijgt netjes opgebouwd wordt, ondanks dat het gaspedaal hoorbaar direct tot op de bodem getrapt wordt.
Als ik mijn P85 even vergelijk, is dat vanaf nul een veel hoger aantal kW, wat resulteert in die heel harde duw in je rug.
Maar... dus ook veel meer eist van de mechanische onderdelen.
Ik kan mij voorstellen dat die gelijdelijkere opbouw van energie behoorlijk levensduur verlengend zal werken voor de Model 3.
De geruchten gaan dat het software limitaties zijn om de stress te verlagen, maar ook om Model S altijd sneller te laten zijn.
 
In de USA zijn de prijzen altijd ex btw. Ivm verschillende btw regels per staat. Wij denken meestal in incl. btw hier.
De 'kale' MS75D in de USA kost (ex. BTW) $74,500. In NL doet deze €86,100. Kortom: factor 1.156.
Een M3 met metallic lak en enhanced AP kost dan $41,000. Ga er maar vanuit dat je in NL dan minimaal €47.000 gaat betalen (mooi onder de 50k€). Voor de LR met metallic lak en enhanced AP ben je in de USA $50,000 kwijt (ex. BTW) en kom je in NL toch echt over de 50k€, op basis van bovenstaande, ga ik uit van minimaal €57,000.
 
't Is vast al eens aan de orde gekomen in dit draadje, maar stel je koopt een SR-PUP met metallic lak en 19" wielen, zit je waarschijnlijk net onder de €50.000 en dus binnen 4% bijtelling. Een paar maanden later koop je softwarematig EAP/FSD. Hoe zit het dan met de bijtelling?
 
't Is vast al eens aan de orde gekomen in dit draadje, maar stel je koopt een SR-PUP met metallic lak en 19" wielen, zit je waarschijnlijk net onder de €50.000 en dus binnen 4% bijtelling. Een paar maanden later koop je softwarematig EAP/FSD. Hoe zit het dan met de bijtelling?
Ik wist niet dat je tegenwoordig ook al bijtelling op honden had.
(Dat SR begrijp ik nog, maar PUP?).
 
  • Funny
Reactions: robertvg