LR of SR: Voor hen die het topic
elders gemist hebben (en voor de rest, excuseer voor de redundantie)
Ik ben bezig geweest om me in te lezen en heb een voorlopige keuze gemaakt o.b.v. her en der verzamelde info, waarbij range niet het enige is.
Vraag 1 is wel: hoe lang wil je de auto houden en bekijk het over die termijn. In mijn geval is het minstens 10 jaar en dan komen bij minder/stoppen met werken "veel meer" vakantie-ritten in het vizier, dus alleen om die reden al LR voor mij. Mijn lijstje/afweging:
Erg duur, maar
hogere restwaarde
lol in (steeds meer) vakantie
sneller laden
hogere topsnelheid
snellere acceleratie (elke keer weer als je haast hebt…)
KwH is niet softwarematig alsnog te verhogen,
Langere garantie
Beste meerwaarde in euro per km range van welke EV dan ook
Minder vaak laden en zelden noodzaak >80 % (=400 km) te laden.. (en gaat langer mee, minder cycles.)
50% lading is genoeg, dus 2x per week laden.. 1 tot 2 extra ritten per lading!
Bij laden op de zaak wel handiger= grotere batterj te hebben:
Kan een laadpaal thuis schelen... is ook weer 1000 euro in mijn geval (schuco is genoeg voor noodgevallen).
NB wat ook scheelt in mijn geval is dat er 1 Suc op de route naar mijn werk ligt