Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Intussen terug van California en 24u met de Model 3 (VIN 454). Efficiëntietest heb ik niet kunnen doen. Te druk met het rondrijden met verschillende passagiers en naar verschillende bestemmingen.

Wat punt 2 betreft: geen enkel probleem gehad met het bedienen van het scherm, wat overigens van een betere kwaliteit is dan op de S. Voor het ingeven van bestemmingen quasi altijd voice gebruikt, voor andere doeleinden ook geen issue. Double tap op de speed limit indication om de cc speed aan te passen werkte perfect. Snelheid aanpassen via scroll wheels moet er wel aankomen want momenteel niet realistisch om voortdurend bij te stellen op het scherm. Verder wel handing dat je in de VS je stuur niet hoeft aan te raken voor een lane change.

Enige opmerking die ik had is dat de tint van het glazen dak wel erg donker is. Zelfs in de Californische zon had ik niet het gevoel met een glazen dak rond te rijden. Van mijn passagiers kreeg ik eveneens de opmerking dat de achterbank vrij oncomfortabel was.


Hoi, Hoe bedoel je met de achterbank vrij oncomfortabel was. Qua zit rug te recht of de hoek van benen? Benieuwd. Verder bedankt voor het delen. Van het glazendak had ik nog niet vernomen. Alles gezien op YouTube dat ze het nog donkerder maakte.
 
Totaal geen interieurfilter... Dat valt me echt vies tegen.

Vreemd. De inlaat heeft wel ‘n vernauwde rand waar ‘n filter mooi in zou kunnen liggen dus denk toch dat die er hoort te zijn. Kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat ze de model 3 bewust afleveren zonder filter, of iets misgegaan in ‘t productieproces en vergeten of andere oorzaak voor schat ik in. Los van luchtkwaliteit voor de menen in de auto wil je als fabrikant ook het systeem achter de inlaat beschermen tegen vuilaanslag en grovere vuildeeltjes.
 
Hoi, Hoe bedoel je met de achterbank vrij oncomfortabel was. Qua zit rug te recht of de hoek van benen? Benieuwd. Verder bedankt voor het delen. Van het glazendak had ik nog niet vernomen. Alles gezien op YouTube dat ze het nog donkerder maakte.

De achterbank van een Model S is overduidelijk ontworpen voor de kinderen van Musk. Volwassenen hebben er niet zoveel te zoeken vind ik. Dus de achterbank van een M3 zal in ieder geval niet beter zijn...
 
De achterbank van een Model S is overduidelijk ontworpen voor de kinderen van Musk. Volwassenen hebben er niet zoveel te zoeken vind ik. Dus de achterbank van een M3 zal in ieder geval niet beter zijn...

Dat is een aanname die uit ervaringen van anderen en mijzelf niet klopt. De achterbank van de Model 3 is beter dan de Model S. Zowel in ruimte als in zitcomfort.
 
  • Like
Reactions: S-19910
De achterbank van een Model S is overduidelijk ontworpen voor de kinderen van Musk.

Die van mij zijn daar heel blij mee :)
 

Attachments

  • 8C1E3C3B-52AC-4D12-9738-E0364B57C57B.jpeg
    8C1E3C3B-52AC-4D12-9738-E0364B57C57B.jpeg
    218.2 KB · Views: 69
Vreemd. De inlaat heeft wel ‘n vernauwde rand waar ‘n filter mooi in zou kunnen liggen dus denk toch dat die er hoort te zijn. Kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat ze de model 3 bewust afleveren zonder filter, of iets misgegaan in ‘t productieproces en vergeten of andere oorzaak voor schat ik in. Los van luchtkwaliteit voor de menen in de auto wil je als fabrikant ook het systeem achter de inlaat beschermen tegen vuilaanslag en grovere vuildeeltjes.

Replacing the Model 3 Cabin Filter

Schijnt wel iets van in de user manual te staan maar hij is nog niet gevonden, misschien toch achter het dashboard kastje?
 
Dat is een aanname die uit ervaringen van anderen en mijzelf niet klopt. De achterbank van de Model 3 is beter dan de Model S. Zowel in ruimte als in zitcomfort.

Ik was dus ook echt niet overtuigd van de achterbank van de 3. Hoogte genoeg (ik ben wel niet heel groot), maar de hoek van je benen is door het lage bankje toch niet comfortabel. Prima voor een half uurtje maar dus niet voor een langere trip wat mij betreft.
 
Replacing the Model 3 Cabin Filter

Schijnt wel iets van in de user manual te staan maar hij is nog niet gevonden, misschien toch achter het dashboard kastje?

Verwijzing naar Tesla als ie vervangen moet worden.
Ik ga d’r van uit dat ie er echt wel zit, ergens. En ‘n luchtfilter vervangen is peanuts. Enige vraag is of je ‘t filter zelf kunt bestellen. Tesla is nou niet bepaald ‘t merk waar je bij alternatieve leveranciers onderdelen voor kunt vinden.
 
Verwijzing naar Tesla als ie vervangen moet worden.
Ik ga d’r van uit dat ie er echt wel zit, ergens. En ‘n luchtfilter vervangen is peanuts. Enige vraag is of je ‘t filter zelf kunt bestellen. Tesla is nou niet bepaald ‘t merk waar je bij alternatieve leveranciers onderdelen voor kunt vinden.

voor Model-S was dat héél snel opgelost. Met een standaard MANN-filter, een cuttermesje en ... wat ducttape.:)
Luchtfilter met actieve koolstof
 
Bedankt, iemand het bevindingen lezen is altijd beter als een aannamen.

Toch klopt het commentaar van het zitcomfort wel degelijk. De achterbank is erg "laag" in een S en ook de 3. Dus je benen maken een behoorlijke hoek (knieën in de lucht). Ja kan wel je benen strekken, maar een hogere bank vind ik toch lekkerder zitten.

Bjorn Nyland laat dat zien in onderstaande filmpje. Hij is rond de 1.70 en de lange medetester is ruim 1.90 volgens mij. Het gaat vanaf 17:50 over de achterbank. Dan zie je wat er bedoeld wordt.

 
  • Informative
  • Like
Reactions: M.W. and Klaas
interieurfilter?
Een interieurfilter filtert de ingekomen buitenlucht nog voor deze de luchtpomp bereikt, zodat er geen rommel van buiten naar binnen wordt geblazen. In het filmpje zie je een zwart ding met een groot langwerpig gat bovenin. het gekke is dat de bovenste halve cm iets ruimer is en daar volgens velen een interieurfilter in zou moeten zitten. Foutje van Tesla denken wij.
 
  • Like
Reactions: locuta