You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Apple iphone of android smartphone? welk ondersteunt Tesla model 3 het compleetst, met de minste 'storingen'. Ik zoi denken android want dat is ook een soort linux besturingssysteem ?
Bloomberg - Are you a robot?
Model 3 uit elkaar gehaald en vergeleken met andere EVs. Heel informatief, constructief kritisch.
Hmm. Ik wilde graag RWD en een range die zo groot mogelijk is en had m'n zinnen gezet op de LR met RWD. Vooralsnog betekend dit de mid range kopen. Wat minder range, weet nog niet exact hoeveel die (praktisch) gaat zijn, wie durft daar wat over te roepen?
Maar de upside is ook een wat lagere basisprijs wat met name wat scheelt in de bijtelling.
Tesla launches new Model 3 with ‘mid-range’ battery for $45,000, changes pricing structure
Benieuwd wat nu 'exacte' bereik van de AWD 75kWh vergeleken met deze nieuwe mid-range wordt en wat straks hier de prijsstructuur wordt, met Premium Upgrade al dan niet beschikbaar/verplicht voor de AWD-versie...
Volgens mij kloppen de cijfers ten opzichte van ervaringen van mensen die ik heb gelezen/gezien. Alleen dan wel theoretisch met de totale accu. Wanneer je in de praktijk op pad bent, gebruik je ongeveer 70-80% van de capaciteit tijdens een lange trip terwijl je tussen de SuC hopt. Dus "op snelheid" zal je met de MR ongeveer iedere 250km een SuC opzoeken. Met de LR zou dat dan 320km zijn. De MR lijkt meer dan voldoende "R" te hebben voor snelweg cruisen.De LR RWD Model 3 heeft 502 EPA highway kilometer bereik.
Ter vergelijking de S100D heeft 552 EPA highway km bereik en de S75D heeft 426 EPA highway km bereik.
De LR RWD Model 3 heeft 8% minder highway bereik dan officiele gemiddelde EPA bereik (city+highway).
Ik verwacht dus 260 * 0,92 = 239 mijl = 384 km highway kilometer.
De EPA highway test kent een gemiddelde snelheid van ~ 78 km/u met pieken van 96 km/u. Haal dus nog ~20% af van deze resultaten en je komt aardig in de buurt van de praktijk.
Mijn inschatting voor snelweg in NL (max 130, maar ook veel 100-120):
S100D ~ 440 km.
S75D ~ 340 km.
M3LR ~ 400 km.
M3MID ~ 307 km.
M3SR ~ 260 km.
X100D ~ 392 km.
X75D ~ 310 km.
Als ik dit forum mag geloven, kloppen de S75D en S100D cijfers best aardig. Ik heb dezelfde ~20% factor genomen voor Model 3, al is mijn verwachting dat het bereik wat hoger zal uitvallen omdat de Model 3 minder luchtweerstand kent en dus een kleinere toename in energiebehoefte kent dan de Model S (naarmate snelheid toeneemt). Zo zou het best kunnen dat deze Model X cijfers wat lager uit zullen vallen in praktijk.
Dit klopt niet volgens mij, aangezien het er op lijkt dat Tesla de model 3 compleet gaat leveren met RoRo schepen.Voor de nieuwe lezers:
Om van de $ naar de € te gaan, vermenigvuldig je het $ bedrag met 0.97 en daarna (in NL) de 21% BTW erbij. Dan zou je een redelijke inschatting moeten hebben van de NL prijs van de diverse modellen.