Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Verbazend dat ik hier zo weinig lees over het nieuws dat er vanaf ‘21 6k subsidie komt op nieuwe EVs voor particulieren. Zitten toch niet alleen maar bijtellingsprofiteurs hier ;)

Die 6000 gaat er imo wel voor zorgen dat een grote groep middeninkomens serieuzer naar EVs, en ook de Model 3, zal gaan kijken. Daarom ook zo gek dat de product advisor in Adam keek alsof ie water zag branden toen ik hem op dit nieuws wees. Ik dacht bij mezelf; kom op, dit hoor je gewoon te weten als je dit product probeert te slijten. Sowieso vond ik de benadering van het preview event daar wat apart, je moest vanaf achter een hekje een berg gegevens achterlaten voor het bijzondere voorrecht 5 minuten met de auto te mogen spenderen. Zo kwam het wel over. Beetje arrogante benadering. Werkt misschien voor jongelui die dat gewend zijn van de rijen voor de Apple Store als er een nieuwe iPhone uitkomt, maar je geeft hier wel even wat meer uit. Ook meerdere mensen gezien die bedankten voor deze ‘eer’ en wel andere keer terugkwamen. Dit hele snelle flashy en hautaine gebeuren schrok ook de ouderen die in het rijtje stonden zichtbaar af, terwijl dit wel een groep is die de auto goed kan betalen. Kom op Tesla; iets meer de service van een traditionele autodealer bieden mag dus wel.

Maar goed, ik denk er zelf nu serieus over om een reservering te zetten en dan in ‘21 te verzilveren voor een SR Model 3. Tot die tijd ben ik nog gedekt met een private lease auto én een tweede particuliere kar. Hangt natuurlijk wel van de concurrentie af; verwacht ook veel van de volelektrische Volvo V40 die er dan is.
 
Die subsidieregeling is bovendien nog helemaal niet zeker. Eerste interesse gaat uit naar Model 3, die daar nog niet voor in aanmerking komt.
Misschien een opvolger als ik dan gestopt ben met werken?

Je kwalificatie over de gang van zaken bij Tesla is overigens geheel jouw interpretatie. Ik ben ook ouder en heb het geheel niet zo beschouwd. In tegendeel.
 
  • Like
Reactions: Edi99 and job-lek
Verbazend dat ik hier zo weinig lees over het nieuws dat er vanaf ‘21 6k subsidie komt op nieuwe EVs voor particulieren. Zitten toch niet alleen maar bijtellingsprofiteurs hier ;)

Die 6000 gaat er imo wel voor zorgen dat een grote groep middeninkomens serieuzer naar EVs, en ook de Model 3, zal gaan kijken. Daarom ook zo gek dat de product advisor in Adam keek alsof ie water zag branden toen ik hem op dit nieuws wees. Ik dacht bij mezelf; kom op, dit hoor je gewoon te weten als je dit product probeert te slijten. Sowieso vond ik de benadering van het preview event daar wat apart, je moest vanaf achter een hekje een berg gegevens achterlaten voor het bijzondere voorrecht 5 minuten met de auto te mogen spenderen. Zo kwam het wel over. Beetje arrogante benadering. Werkt misschien voor jongelui die dat gewend zijn van de rijen voor de Apple Store als er een nieuwe iPhone uitkomt, maar je geeft hier wel even wat meer uit. Ook meerdere mensen gezien die bedankten voor deze ‘eer’ en wel andere keer terugkwamen. Dit hele snelle flashy en hautaine gebeuren schrok ook de ouderen die in het rijtje stonden zichtbaar af, terwijl dit wel een groep is die de auto goed kan betalen. Kom op Tesla; iets meer de service van een traditionele autodealer bieden mag dus wel.

Maar goed, ik denk er zelf nu serieus over om een reservering te zetten en dan in ‘21 te verzilveren voor een SR Model 3. Tot die tijd ben ik nog gedekt met een private lease auto én een tweede particuliere kar. Hangt natuurlijk wel van de concurrentie af; verwacht ook veel van de volelektrische Volvo V40 die er dan is.


Ben er bij 2 geweest, met lange rij. En echt 0,0 meegemaakt wat jij beschrijft.....
 
  • Like
Reactions: Michel3
Nieuwe Model 3 Registratie op 30/11
Catalogus Prijs: 62.099
Kenteken: XD-074-G

Geen goedkoop autootje.
Aangezien voorlopig alleen de LR en de Performance editie zullen worden uitgeleverd zal dit dan de LR+PUP+EAP zijn denk ik.
Mooi voor in de lease maar niet een auto die prive snel gekocht gaat worden neem ik aan, 6000 euro subsidie of niet :(
 
Op tweakers had ik de volgende inschatting geplaatst. Gebaseerd op de huidige S prijzen in VS en in NL.

Totdat de configurator open gaat, blijft het gissen naar de prijs en naar welke uitvoeringen in welke volgorde worden geleverd. Met de natte vinger in de lucht, gok ik op het volgende:

- Long range AWD met premium interieur: > € 62.000
- Performance AWD met premium interieur en Performance pakket: > € 76.000

In de VS wordt nu ook een "Medium Range RWD met premium interieur" model geleverd. Of deze naar de EU komt, is nog onbekend. Als dit model komt, zal deze ongeveer € 55.000 kosten.

Nu zie ik ineens twee van de drie bedragen langskomen...nog even...dat weten we het. Maar reken jezelf niet te rijk...een positieve verrassing is leuker dan een negatieve ;).

...alle inschattingen incl BTW, zonder EAP...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
Op tweakers had ik de volgende inschatting geplaatst. Gebaseerd op de huidige S prijzen in VS en in NL.



Nu zie ik ineens twee van de drie bedragen langskomen...nog even...dat weten we het. Maar reken jezelf niet te rijk...een positieve verrassing is leuker dan een negatieve ;).
Medium range zonder EAP zou dan zo rond de 50K uitkomen. Da's mooi ivm de bijtelling...
 
Wel frustrerend hoor, dan betaal je evenveel bijtelling als wanneer je dit jaar een model S van € 116.000 op kenteken zou zetten.
Die net zo ver komt maar waarschijnlijk minder snel kan laden.
Dat maakt het lasting; het is niet alleen een financiële afweging, ook een keuze tussen verschillende technieken.
En hmm, of de MS nou echt luxer is dan de M3...:confused: