Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Terug kijkend;
Massive Tesla Model 3 shipment spotted ahead of first oversea deliveries

Zie ik echt allerlei soorten Model 3's door elkaar, verschillende kleuren, verschillende wielen, ongetwijfeld is de rest ook verschillend. Het schip schijnt vannacht aan te komen, wat er gedurende de komende 10 dagen gebeurd weet ik verder niet. Ik zal zo eens kijken bij de andere talen, of het in Duitsland of Frankrijk misschien eerder gebracht wordt of wat dan ook.
 
  • Helpful
Reactions: Jooop
Ik denk dat je toch het beste maar even kan bellen. Vandaag voor de tweede keer gebeld en nu iemand anders aan de lijn die een stuk meer op de hoogte leek. Hij zei dat het zeker niet de bedoeling was dat reserveringen uit 2016 nog geen VIN hebben gekregen en dat er een hoop mis was gegaan vanwege het geautomatiseerde systeem.

Als meerderen hier met een 2016 reservering nu beleefd doch dringend onze onvrede uitten wordt het wellicht sneller opgepakt.

Van de week al geklaagd, helaas doen ze er niets mee. Ik heb steeds meer het idee dat ze de auto’s op volgorde van “eerste die van Glovis worden gelost” als eerste worden gekoppeld. :confused: Kunnen ze als eerste naar Tilburg en weer opnieuw...
 
Last edited:
Klopt niet. Half uur terug stond ie nog op 1460 met dezelfde datum.

Kan een foutje zijn. Maar kan ook zijn dat Tesla de orders van de leasemaatschappijen er nu tussen geschoven heeft. Dan hebben we nog even bevestiging nodig via een tweede hoog factuurnummer. Het is wel het aantal dat je kunt verwachten vanuit Nederland als je het vergelijkt met Noorwegen. We waren altijd het tweede Tesla-land in Europa.
 
Last edited:
Na een tijdje anoniem alles te volgen nu toch maar een account gemaakt. Ik heb 31 maart 2016 de reservering gemaakt en 12 december een LR besteld. Maar nog geen VIN nummer of iets. Gaan de auto zakelijk kopen, heb meerdere malen gebeld en is er is eigenlijk altijd wel iets fout gegaan. Ik ga morgen nog maar eens bellen om te kijken of ze al een VIN kunnen toekennen..
 
  • Like
Reactions: Adm
Het aantal Nederlandse orders in het Google Sheets-bestand is ineens omhoog geschoten van 1460 naar 3863 :eek: Zie geen factuurnumner in de lijst dat daarop duidt, maar misschien zijn ze erachter gekomen hoeveel er via leasemaatschappijen zijn besteld?

Google Sheets

1 van mijn 2 (foutieve) pro-forma facturen heeft nummer 4678 gekregen vandaag (de andere 3187), toen die mevrouw een knopje indrukte is dat automatisch gegenereerd (had alle gegevens allang ingevoerd). Mijn aanbetalingsfactuur had nummer 300.

Het kan dus zijn iemand het pro-forma factuurnummer heeft ingevuld.

Dat betekend niet dat het per se niet klopt wat betreft aantallen bestellingen: er kan verschil zitten tussen de aanbetalingsfactuur en de pro forma factuur per klant (hoewel dat in mijn geval natuurlijk een absurd verschil is, ik hoop niet dat je op deze manier weer op het eind van de wachtrij wordt gezet).
 
Heh, als je je laatste 6 cijfers geeft dan kan ik je hele VIN berekenen (internationaal, dual motor, model 3 en een checkdigit). Ik snap echter het ***en van een VIN niet. Het is een openbaar iets, waarom niemand z'n VIN wil delen geen idee? Tesla gebruikt ook nooit alleen een VIN om een eigenaar te achterhalen.
 
  • Informative
Reactions: bennyvw
Heh, als je je laatste 6 cijfers geeft dan kan ik je hele VIN berekenen (internationaal, dual motor, model 3 en een checkdigit). Ik snap echter het ***en van een VIN niet. Het is een openbaar iets, waarom niemand z'n VIN wil delen geen idee? Tesla gebruikt ook nooit alleen een VIN om een eigenaar te achterhalen.
Veel rekenplezier dan! :D Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee. Ik zie het anderen doen en daarom nam ik het over. Het voelt toch een beetje als het openbaar maken van een privé gegeven.. maar feitelijk kan niemand er iets mee denk ik.
 
In september een reservering gedaan, eind december bestelling gedaan van een LR AWD non-p. Heb bij bestelling aangegeven dat ik mijn M3 niet direct geleverd wilt hebben maar pas nadat de grote bulk M3’s is uitgeleverd. Mogelijke kinderziektes in de EU-versie hoop ik hiermee te voorkomen danwel hoop ik dat Tesla deze al heeft verholpen. Bij mijn laatste twee nieuwe auto’s die ik heb gehad was ik ook altijd een van de eerste die een auto vanaf papier geleverd heeft gekregen. Ervaring daarmee is dat er dan altijd wel kinderziektes waren waar anderen die iets later de auto geleverd kregen van verschoond bleven. In januari heb ik in mijn Tesla account alle gevraagde documenten toegevoegd.

Vandaag werd ik gebeld door Tesla ter verificatie van mijn gegevens. Alles was ok zei de medewerker en konden overgaan naar het proces van levering. Toen moest ik de medewerker even wijzen dat ik mijn M3 nog niet wilde hebben hoe bijzonder dan ook.
Zojuist even mijn Tesla account er op nageslagen, ook ik heb een credit proforma factuur er in staan met daarop een VIN-nummer vermeld. Ben benieuwd of dit VIN gaat wijzigen a.g.v. de uitgestelde levering. Ik zeg maar zo “Verbaast u niet maar verwondert u slechts.”

BTW Voor diegenen die een trend proberen te ontdekken, ben momenteel geen Tesla owner.

Ik kan de drang om te bellen van mede forumleden nog snappen. Net als het F5 stukdrukken op de site om te kijken welk bitje er is veranderd sinds een minuut geleden....maar waarom nu bestellen terwijl u de auto pas over een tijd wilt hebben? Het is namelijk absoluut geen enkel probleem op een later moment te bestellen nadat u voor uzelf de zekerheid heeft dat er zaken zijn opgelost bij EU modellen die u belangrijk vindt.

Een reservering is ook eigenlijk niet meer nodig bij de wat meer uitgebreide versies van de Model 3. Het zou natuurlijk kunnen dat een reservering enige voorrang biedt bij een "Standard Range" model wanneer die veel populairder blijkt dan de wekelijkse productie.

Nu heeft Tesla mogelijk meer werk dan nodig om uw speciale verzoek in te willigen. Wat waarschijnlijk gaat leiden tot een annulering met allerlei administratieve uitdagingen tot gevolg...zeker bij Tesla waar de ene hand niet precies weet wat de ander doet.

Als warm advies voor mensen die liever 1 of 2 kwartalen willen wachten tot de grote eerste hoos voorbij is, of vanaf mei een MR model willen, dan wel wachten tot de SR:
- annuleer eventueel uw reservering wanneer de interesse uitgaat naar een LR AWD of Performance
- bestel op het moment dat u via de normale procedure ook geleverd wilt hebben
- hou het proces zo standaard mogelijk, met zo min mogelijk mondelinge afspraken
- hou het proces zo digitaal mogelijk via het Tesla account

Vergroot de kans op een correcte afhandeling door alles zo simpel mogelijk te houden ;).