Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt het op. Hier een LR bestelling waarbij ik eerder te horen kreeg dat het zeker batch 1 zou worden ivm bestelling op 6 december maar tot dusver is het stil. In mijn Tesla account staat inmiddels ook enkel nog maar de aanbetalingsfactuur, eerder stond er ook nog de aankoopovereenkomst. Vreemde gang van zaken alles bij elkaar.
 
Dixit een Tesla Delivery medewerker zouden op de eerste boot enkel M3 Performance modellen staan :confused:

De procedures en de backend is echt een boeltje hoor. Kreeg vrijdag een mailtje met verschillende zaken die nog niet in orde stonden op de levering alhoewel ik online niks kon invullen en reeds 5 keer gebeld heb met steeds de vraag of ze over alle gegevens beschikten :mad:

Kan iemand die een leverdatum krijgt voor een M3 LR model even een seintje geven, kwestie van dat we weten wanneer we ze weer moeten lastig vallen.

Yep. Kunnen hem volgende week vrijdag ophalen. Geen P. Maar op welke boot die staat geen idee.
VIN 200... ( 7000 stuks lager dan een paar posts hiervoor is vermeld? )
 
Ik heb afgelopen zaterdag even mogen sturen in een Model 3 in Eindhoven.
Stuurgedrag zeer direct, en wat een acceleratie! Dit zijn natuurlijk de Performance modellen, maar wat een geweld. Ik rijd zelf motor en die heeft ongeveer dezelfde 0-100 tijd als de M3P, maar hoe dit koppel inkomt is toch wel ff wat anders :cool:

Na de rit best nog wel een tijdje rond mogen neuzen in de auto zelf, wat met het scherm gespeeld, wat foto's rondom en van binnen gemaakt.

Ik zelf zal niet voor de AWD gaan, maar het zal waarschijnlijk een MR worden voor mij. Ze gaven aan dat die rond Mei te verwachten is, wat ook al naar voren kwam in de laatste Tesla update van Elon.

IMG_0251.JPG

IMG_0244.JPG

IMG_0248.JPG

IMG_0249.JPG
 
Last edited:
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Afgelopen vrijdag een mail gehad dat ik nog informatie moest aanleveren, bij leveringslocatie en registratiedetails stond erbij dat het niet compleet was. In mijn account kan ik echter niets toevoegen, heeft iemand anders dit ook en toevallig al gebeld of gemaild? Ben benieuwd naar welke afdeling ik het best kan bellen zodat ik niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
 
Een reservering in Europa is enkel goed voor het bedrijf, als klant heb je er eigenlijk niets aan. Dat is wel heel duidelijk.
Behalve dat door de golf aan reserveringen in 2016 duidelijk werd dat de vraag erg groot was en productie dus sneller van de grond moest komen. Dat heeft een jaar bespoedigd. Alleen hebben wij in Europa daar weinig van gemerkt, doordat voorrang gegeven werd aan leveringen in de VS vanwege de tax benefit daar.
Voordeel voor ons is dat de kinderziektes inmiddels over zijn.
 
  • Like
Reactions: KrisB
Afgelopen vrijdag een mail gehad dat ik nog informatie moest aanleveren, bij leveringslocatie en registratiedetails stond erbij dat het niet compleet was. In mijn account kan ik echter niets toevoegen, heeft iemand anders dit ook en toevallig al gebeld of gemaild? Ben benieuwd naar welke afdeling ik het best kan bellen zodat ik niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
‭(020) 258 39 01‬
 
  • Helpful
Reactions: reejee
Behalve dat door de golf aan reserveringen in 2016 duidelijk werd dat de vraag erg groot was en productie dus sneller van de grond moest komen. Dat heeft een jaar bespoedigd. Alleen hebben wij in Europa daar weinig van gemerkt, doordat voorrang gegeven werd aan leveringen in de VS vanwege de tax benefit daar.
Voordeel voor ons is dat de kinderziektes inmiddels over zijn.
Eens, vindt het prima dat er grote hoeveelheid auto’s eerst in VS is uitgeleverd. Als je de reviews hoort is de kwaliteit de afgelopen maanden toch aanmerkelijk omhooggegaan
 
  • Like
Reactions: Michel3
Kan de logica ook niet ontdekken. Na de eerdere SMS dat ik volgende week (een van de 2) bestelde M3(‘s) kan ophalen bleef het stil tot nu toe. Gereserveerd op de eerste dag en Tesla owner. Ik zag dat ik zojuist helaas niet de aanbetalingsinvoice of een VIN in mytesla had staan, waar wel een credit-nota voor het hele aankoopbedrag..:eek:. Schiet mij maar lek. Zal er nog maar een mailtje aan wagen...
 
Kan de logica ook niet ontdekken. Na de eerdere SMS dat ik volgende week (een van de 2) bestelde M3(‘s) kan ophalen bleef het stil tot nu toe. Gereserveerd op de eerste dag en Tesla owner. Ik zag dat ik zojuist helaas niet de aanbetalingsinvoice of een VIN in mytesla had staan, waar wel een credit-nota voor het hele aankoopbedrag..:eek:. Schiet mij maar lek. Zal er nog maar een mailtje aan wagen...

same here: nog nooit een sms of iets gehad en vandaag wel een credit in mijn account met VIN

als ik de credit nota open staat er weer Pro Forma, heb maar even gevraagd of ik die moet betalen en voor wanneer...

ik ben geen tesla eigenaar tot nu toe en ook nog geen contact gehad met tesla de laatste weken. wacht op een Performance
 
same here: nog nooit een sms of iets gehad en vandaag wel een credit in mijn account met VIN

als ik de credit nota open staat er weer Pro Forma, heb maar even gevraagd of ik die moet betalen en voor wanneer...

ik ben geen tesla eigenaar tot nu toe en ook nog geen contact gehad met tesla de laatste weken. wacht op een Performance
Credit nota's hoef je meestal niet te betalen ;)
 
  • Funny
Reactions: Houdimi
Hier staan plots 2 "credit nota's" in men tesla account. Als ik ze open doe lijken het pro forma's te zijn, maar met het complete bedrag wel in de negatief.
Inclusief vermelding van een VIN (5YJ3E7EB6KF2010XX)
Maar tot nu nog geen sms of telefoon gehad voor een leveringsdatum.
Het lijkt er dus op dat er op de achtergrond wat in beweging is, te negeren wrs.
 
Last edited:
Zojuist gebeld. Uitgelegd dat ik niet blij was met het feit dat vroege reserveringshouders gepasseerd worden, en dat ik toch echt wel graag wil weten wanneer ik de auto kan verwachten.

Ik heb stug doorgevraagd en wat bleek:
Alles (documenten etc) stond goed in het systeem, maar het was dus schijnbaar wel goed dat ik heb gebeld; want er was iets dat ze heeft moeten afvinken of op OK klikken voor zover ik uit het -verwarde- verhaal begreep.
Ze heeft een paar keer gezegd dat het 'nu' goed stond allemaal en dat ik heel spoedig een bericht kan ontvangen.
Maar dus alleen 'nu' omdat ik heb gebeld zodat ze op die knop heeft gedrukt. Pffft...

Ik zie nu sinds een paar minuten overigens op de Tesla Account dat er naast de aanbetalingsfactuur nu 2 'Credit notes' staan (Pro Forma facturen). Enige verschil is een spatie tussen de postcode nummers en letters. Er staat nog niets ingevuld bij VIN.
 
  • Informative
Reactions: reejee
Zojuist gebeld. Uitgelegd dat ik niet blij was met het feit dat vroege reserveringshouders gepasseerd worden, en dat ik toch echt wel graag wil weten wanneer ik de auto kan verwachten.

Ik heb stug doorgevraagd en wat bleek:
Alles (documenten etc) stond goed in het systeem, maar het was dus schijnbaar wel goed dat ik heb gebeld; want er was iets dat ze heeft moeten afvinken of op OK klikken voor zover ik uit het -verwarde- verhaal begreep.
Ze heeft een paar keer gezegd dat het 'nu' goed stond allemaal en dat ik heel spoedig een bericht kan ontvangen.
Maar dus alleen 'nu' omdat ik heb gebeld zodat ze op die knop heeft gedrukt. Pffft...

Ik zie nu sinds een paar minuten overigens op de Tesla Account dat er naast de aanbetalingsfactuur nu 2 'Credit notes' staan (Pro Forma facturen). Enige verschil is een spatie tussen de postcode nummers en letters. Er staat nog niets ingevuld bij VIN.

Denk dat je alle interacties met Tesla Delivery nu door de newspeak vertaler kan jagen en er steeds hetzelfde uitkomt:
Het is chaos, we weten het zelf niet en we zeggen maar wat zodat je zou inhaken en wat langer wacht zodat we alles hier in orde krijgen.

Heb reeds 3 keer de uitleg gekregen dat er inderdaad "iets" fout stond, maar dat het nu zeker opgelost is en alles juist staat. Na de tweede keer wordt het iets tragikomisch. Doet me wat denken aan de production hell die ze gehad hebben. Van de buitenkant ziet het er naar uit dat ze te veel zaken elektronisch of geautomatiseerd willen doen. Had minder misverstanden en time-loss (die telefoons en rechtzettingen alleen al) geweest om bij wijze van spreken een aantal mensen een Excelletje te geven met de wagens in transit en die dan manueel te koppelen aan bestellingen. Al dan niet met een prioriteit op basis van besteldatum en reservatiedatum.
 
Hier staan plots 2 "credit nota's" in men tesla account. Als ik ze open doe lijken het pro forma's te zijn, maar met het complete bedrag wel in de negatief.
Inclusief vermelding van een VIN (5YJ3E7EB6KF2010XX)
Maar tot nu nog geen sms of telefoon gehad voor een leveringsdatum.
Het lijkt er dus op dat er op de achtergrond wat in beweging is, te negeren wrs.
Ik heb zojuist de bevesting gehad dat de proformas niet betaald dienen te worden. Er komt nog een definitieve factuur
 
Even mijn update.
21 januari bevestiging van Leaseplan gekregen dat mijn LR besteld is. Nog geen Tesla eigenaar. Reservering in juli 2016 gedaan met persoonlijke account. RN nummer zou door Leaseplan meegenomen zijn in de bestelling. Tesla voor 1 feb gevraagd Referral code aan RN te koppelen.

Het enige wat ik online kan zien is dat er een Tesla account is aangemaakt met mijn werk email. Daar is verder geen bestelling te zien.

Reservering in mijn persoonlijke account kan nog steeds gebruikt worden om een nieuwe model 3 te configureren.

Hopelijk is de administratieve tijger sneller dan de Glovis schepen... Andere lease bestellers die wel wat terug zien in hun accounts?
 
Nederland is het eerste land waar de M3 geleverd gaat worden, zoals je ziet heeft belgie niet eens demo auto's toegewezen gekregen......
het is echt alle ballen op Nederland, Belgie, Noorwegen en dan pas de rest van Europa. Het is het minste transport en de eerste cashflow.

Klopt. Ze komen allemaal toe in Zeebrugge, en gaan dan van daaruit naar Benelux en rest van Europa. Iedereen met een bestelling van december vorig jaar krijgt heel waarschijnlijk deze maand nog zijn levering,. Elke week komt er een boot toe met 3000 Model 3's, eerste komt deze nacht om 1u toe in Zeebrugge, volgende wordt volgende maandag verwacht. Er zijn nog 4 andere onderweg en een 6de wordt deze week volgeladen in SFO.

Nog even doorbijten.