Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Aan de telefoon zeiden ze in eerste instantie ook dat alles in orde was, maar tijdens een vervolg belletje bleek dat een jpg/png niet goed was. Je moet de PDF van de gewaarmerkte KvK uittreksel opsturen.
Maar op je account dashboard stond het nog niet op 'levering' nadat je het jpg/png bestand zelfstandig had geupload? Had je later of eerder de PDF per mail verstuurd?
 
Op de rechter foto lijkt het net alsof er motorolie uit een Model 3 gelopen is ... een Model 3 ICE ?:D

8650f7a2-7441-498a-93dd-3a29b3fbcc5b-jpeg.374742

Lijkt ook wel op pis.

Michelin banden zo te zien? Zou dat standaard zijn? Goed nieuws wat mij betreft!

Is standaard ja, is al langer bekend.
 
Of 5 december 2018, toen we voor het eerst zeker wisten dat we Model 3 konden gaan bestellen?
Ik vind dat plausibel. Want inderdaad al in 2016 voorgenomen. En dat is bewijsbaar door de reservering.

Op je 'order agreement' staat als titel 'Model 3 koopovereenkomst voor motorvoertuig'. Ik heb deze een dag na de 'reservation agreement' gekregen. Op die 'Order agreement' / 'Koopovereenkomst' staat links onderin de datum. Het moment van het aangaan van de verplichting is bepalend voor de Mia. In mijn geval 28-dec-2018.

Tesla aangaan verplichting.png


En de MIA 2018 is inmiddels geaccepteerd :) (Heb ik ook eens een mazzeltje met de belasting)

Tombaaaa
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
Het gaat bij de mIA niet om de besteldatum maar om het moment waarop besloten is tot de investering. Je hebt dat moment ergens eind december vast wel goed genotuleerd of in mails naar je accountant of compagnon vastgelegd or so.... Heb toevallig net controle gehad - dus ken de details redelijk goed -;)

De besteldatum is toch dezelfde als het moment waarop besloten is tot de investering?
Daarvóór heb je nog wel de reservering en daarná heb je tot slot de eindfactuur. Eventueel vóór de eindfactuur nog een extra aanbetaling als je dat wilt natuurlijk.

Verder, als je de bestelling voor 1 jan 2019 gedaan hebt, heb je recht op de MIA regeling (36% van max 50K) van 2018.
Wanneer de auto ook in gebruik zou worden genomen.
Een aanbetaling ter hoogte van de mia-aftrek speelt mogelijk nog een rol maar hoe precies, dat is me nog niet helemaal duidelijk.
 
Het is altijd mijn verwachting geweest dat we dezelfde banden krijgen als in de VS. Sowieso dezelfde uitvoering, op enkele wettelijk verplichte afwijkingen na. Tesla heeft daar een grote inkoopdeal voor. Waarom daarvan afwijken, met meerkosten tot gevolg?
Misschien omdat deze banden niet leverbaar zijn in Europa? Ik dacht dat de Primacy MXM all-season banden bijvoorbeeld door Michelin in de V.S. zelf geproduceerd werden. Hier in Europa zie ik ze niet op de site van Michelin staan.
 
Misschien omdat deze banden niet leverbaar zijn in Europa? Ik dacht dat de Primacy MXM all-season banden bijvoorbeeld door Michelin in de V.S. zelf geproduceerd werden. Hier in Europa zie ik ze niet op de site van Michelin staan.
Nou èn?
Daarom kunnen ze toch prima in de VS op de auto gemonteerd worden. Ze zullen vast wel voldoen aan EU eisen.
Wordt het alleen een punt als we die banden op een later moment moeten vervangen. Ofwel we moeten dan andere banden er op zetten, of ze worden ondertussen geïmporteerd, of ook in Europa gemaakt door Michelin.
 
Op je 'order agreement' staat als titel 'Model 3 koopovereenkomst voor motorvoertuig'. Ik heb deze een dag na de 'reservation agreement' gekregen. Op die 'Order agreement' / 'Koopovereenkomst' staat links onderin de datum. Het moment van het aangaan van een bindende overeenkomst is bepalend voor de Mia. In mijn geval 28-dec-2018.

En de MIA 2018 is inmiddels geaccepteerd :) (Heb ik ook eens een

Deel de mening van Tombaaa mede gebaseerd op een eerdere MIA ervaring voor mijn PHEV enkele jaren geleden. Mijn MIA aanvraag is inmiddels ook geaccepteerd door RVO.
 
Het gaat bij de mIA niet om de besteldatum maar om het moment waarop besloten is tot de investering. Je hebt dat moment ergens eind december vast wel goed genotuleerd of in mails naar je accountant of compagnon vastgelegd or so.... Heb toevallig net controle gehad - dus ken de details redelijk goed -;)
Vreemde redenering, aangezien het bedrag waarover de MIA wordt berekend pas op het moment van bestellen bekend wordt.