Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Meh, de Model 3 heisa is goed losgebarsten zo te zien :)

http://dudewheresmycar.tozz.nl heeft in 3 dagen tijd een dikke 1 miljoen hits gehad. 1.051.509 om precies te zijn.

Dat is zoveel dat Google mijn API toegang geblokkeerd heeft voor de kaarten/maps. Ik moet er nu voor gaan betalen.

Heb billing aangezet. Kijken hoe lang ik dit grapje financieel vol ga houden.. :)
Nu durf ik niet meer te klikken. Ik zal wel op Marinetraffic gaan kijken dan :p
 
Meh, de Model 3 heisa is goed losgebarsten zo te zien :)

http://dudewheresmycar.tozz.nl heeft in 3 dagen tijd een dikke 1 miljoen hits gehad. 1.051.509 om precies te zijn.

(...)

Heb billing aangezet. Kijken hoe lang ik dit grapje financieel vol ga houden.. :)

Zet Google (of jij?) Er dan niet een bannertje bij? Dan komt er misschien ook nog wat geld binnen? (Een leuke Audi E-Tron promo bijvoorbeeld ;))
 
  • Like
  • Funny
Reactions: ebullio and nervus
Ik kan de drang om te bellen van mede forumleden nog snappen. Net als het F5 stukdrukken op de site om te kijken welk bitje er is veranderd sinds een minuut geleden....maar waarom nu bestellen terwijl u de auto pas over een tijd wilt hebben? Het is namelijk absoluut geen enkel probleem op een later moment te bestellen nadat u voor uzelf de zekerheid heeft dat er zaken zijn opgelost bij EU modellen die u belangrijk vindt.

Een reservering is ook eigenlijk niet meer nodig bij de wat meer uitgebreide versies van de Model 3. Het zou natuurlijk kunnen dat een reservering enige voorrang biedt bij een "Standard Range" model wanneer die veel populairder blijkt dan de wekelijkse productie.

Nu heeft Tesla mogelijk meer werk dan nodig om uw speciale verzoek in te willigen. Wat waarschijnlijk gaat leiden tot een annulering met allerlei administratieve uitdagingen tot gevolg...zeker bij Tesla waar de ene hand niet precies weet wat de ander doet.

Als warm advies voor mensen die liever 1 of 2 kwartalen willen wachten tot de grote eerste hoos voorbij is, of vanaf mei een MR model willen, dan wel wachten tot de SR:
- annuleer eventueel uw reservering wanneer de interesse uitgaat naar een LR AWD of Performance
- bestel op het moment dat u via de normale procedure ook geleverd wilt hebben
- hou het proces zo standaard mogelijk, met zo min mogelijk mondelinge afspraken
- hou het proces zo digitaal mogelijk via het Tesla account

Vergroot de kans op een correcte afhandeling door alles zo simpel mogelijk te houden ;).


Toch mooi dat je achteraf een koe in z’n kont kan kijken met de stelling dat het absoluut geen enkel probleem is … en dat iets niet meer nodig is.

Je hebt bij het opstellen van je bericht niet stil gestaan dat sommigen gebruik kunnen maken van de MIA regeling. Fiscaal kan het interessant zijn geweest als je de feitelijke bestelling uiterlijk 31-12-2018 hebt gedaan. De MIA 2018 was 36% en die van 2019, doe het even uit mijn hoofd, 27%. Reken zelf maar uit wat het verschil hierin is op een bedrag van 50k.

Als mijn voorkeur een andere goedkopere versie van de M3 zou zijn geweest zou ik nu nog steeds niet weten wanneer deze besteld kan gaan worden in Nederland met bijkomend nadeel een minder interessante MIA regeling. Nu heb ik een M3 met een duurdere specificatie voor onder aan de streep mogelijk hetzelfde geld als de mogelijke aankomende M3 versie met een goedkopere specificatie.

Waar baseer je op dat Tesla meer werk heeft dan nodig en dat het waarschijnlijk gaat leiden tot een annulering met allerlei administratieve uitdagingen tot gevolg...zeker bij Tesla waar de ene hand niet precies weet wat de ander doet? Het komt bij mij vreemd over omdat Tesla zijn zaken niet op orde heeft zou je nog geen bestelling mogen doen voor een later moment. Vreemde redenering. Volgens mij moet je dan de oorzaak aanpakken/ aanspreken en niet het gevolg.

Als je advies is ter onderbouwing van hetgeen je daarboven schrijft is het n.m.m. een advies van niks. Waarom zou je een reservering moeten annuleren? In mijn geval heb ik ook via de normale procedure besteld en daarbij schriftelijk overeengekomen wanneer ik de M3 geleverd wilt hebben. Daarnaast is alles via mijn Tesla account gegaan. Maar bij het advies "bestellen op het moment dat je via de normale procedure het ook geleverd wilt hebben" daar kan ik een lichte glimlach niet onderdrukken. Voorbeelden alom bekend binnen dit forum dat dat bij Tesla niet werkt.
 
Foto’s uit Zeebrugge!

Op de rechter foto lijkt het net alsof er motorolie uit een Model 3 gelopen is ... een Model 3 ICE ?:D

8650f7a2-7441-498a-93dd-3a29b3fbcc5b-jpeg.374742
 
Meh, de Model 3 heisa is goed losgebarsten zo te zien :)

http://dudewheresmycar.tozz.nl heeft in 3 dagen tijd een dikke 1 miljoen hits gehad. 1.051.509 om precies te zijn.

Dat is zoveel dat Google mijn API toegang geblokkeerd heeft voor de kaarten/maps. Ik moet er nu voor gaan betalen.

Heb billing aangezet. Kijken hoe lang ik dit grapje financieel vol ga houden.. :)
Omschakelen naar openstreetmap? ABR gebruikt dat met MapBox nadat de Google Maps kosten ook te groot werden.
 
Bij mij alweer even geleden door de delivery-dame heel nadrukkelijk wel. Bij alle communicatie je RN vermelden. Best wel logisch toch..... Staat eigenlijk overal als enige unieke nummer voorzover ik kan zien.
Ik heb op 31 januari op de officiële manier van de referral gebruik kunnen maken. Dus via een link en de website.
Toen ik dat deed werd niet naar mijn RN gevraagd, en bleek later een nieuwe reservering aangemaakt te zijn.
De medewerker van Tesla die ik daarna hierover sprak had nog nooit gehoord van reserveringen in april 2016... :rolleyes:
Op dit moment staan er nog steeds 2 reserveringen in mijn Tesla account. Ik wacht af tot vrijdag voor ik weer ga bellen...
 
Dat zakelijk bestellen lijkt mij een hele ellende als ik hier even de verhalen doorneem.. Hopelijk verloopt de procedure voor particulieren een stuk eenvoudiger of ik begin er niet aan :)
Op zich werkt het goed, je moet niet vergeten dat er een hele machinerie op gang moet komen, nu de auto's eindelijk naar Europa komen. Plus dat wij die al 3 jaar aan het wachten zijn, vaak veel meer weten dan de (vaak recent ingehuurde) Tesla medewerkers.
Beetje geduld en begrip, dan komt het wel goed.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Ja mij is precies hetzelfde overkomen. Bij mij was het op 7 januari. Ik heb nu ook twee reserveringsnummers de oorspronkelijke uit maart 2016 en nu dus de nieuwe, waar de auto op besteld is. Mij werd verteld dat het niet uitmaakt voor de snelheid van levering en dat ik de oude kan annuleren en dan mijn 1000 Euro terugkrijg. Ik laat het nog maar even zo. Ik heb al 1,5 week geleden alle gegevens ingevuld en dat is bevestigd, maar ik wacht al sinds die tijd op een quote voor mijn inruilauto.
Dank je. Ik zou het wel fijner vinden om die € 1000 ook met mijn bestelling te kunnen verrekenen.
Uiteindelijk maakt het niets uit, maar het is administratief wel handiger. Ik ga vrijdag weer bellen.
 
Huh? De CEO van een holding geen mag geen wagen hebben, maar moet met het openbaar vervoer naar besprekingen met banken, kandidaat-overnemers, targets, of zo?

Een holding mag normaal gesproken alleen deelnemen in andere financiele structuren (zoals werkmaatschappijen). Normaliter staan de werkzaamheden van een holding beschreven in de statuten. En het kopen van auto's met bijbehorende risico's is zelden opgenomen als geaccepteerde werkzaamheden van een holdingmaatschappij.
 
  • Disagree
Reactions: ebullio
Meh, de Model 3 heisa is goed losgebarsten zo te zien :)

http://dudewheresmycar.tozz.nl heeft in 3 dagen tijd een dikke 1 miljoen hits gehad. 1.051.509 om precies te zijn.

Dat is zoveel dat Google mijn API toegang geblokkeerd heeft voor de kaarten/maps. Ik moet er nu voor gaan betalen.

Heb billing aangezet. Kijken hoe lang ik dit grapje financieel vol ga houden.. :)

Ik wil je graag helpen.. Weet nog goede oplossing met osm..
 
T

Je hebt bij het opstellen van je bericht niet stil gestaan dat sommigen gebruik kunnen maken van de MIA regeling. Fiscaal kan het interessant zijn geweest als je de feitelijke bestelling uiterlijk 31-12-2018 hebt gedaan. De MIA 2018 was 36% en die van 2019, doe het even uit mijn hoofd, 27%. Reken zelf maar uit wat het verschil hierin is op een bedrag van 50k.

Het gaat bij de mIA niet om de besteldatum maar om het moment waarop besloten is tot de investering. Je hebt dat moment ergens eind december vast wel goed genotuleerd of in mails naar je accountant of compagnon vastgelegd or so.... Heb toevallig net controle gehad - dus ken de details redelijk goed -;)
 
Het gaat bij de mIA niet om de besteldatum maar om het moment waarop besloten is tot de investering. Je hebt dat moment ergens eind december vast wel goed genotuleerd of in mails naar je accountant of compagnon vastgelegd or so.... Heb toevallig net controle gehad - dus ken de details redelijk goed -;)

Dus eigenlijk is dat april 2016 geweest?
Da's dan weer niet handig aangezien je de MIA binnen 3 maanden na je bestelmoment moet aanvragen, toch?
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Tozz and Michel3
Hmm, wat is een stap verder dan?
Ik heb ze een Jpeg gestuurd via hun systeem, want pdf kon niet.
Aan de telefoon zeggen ze dat alles op orde is, maar wellicht toch ook per mail de pdf sturen?
Aan de telefoon zeiden ze in eerste instantie ook dat alles in orde was, maar tijdens een vervolg belletje bleek dat een jpg/png niet goed was. Je moet de PDF van de gewaarmerkte KvK uittreksel opsturen.