Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Hmm, wat is een stap verder dan?
Ik heb ze een Jpeg gestuurd via hun systeem, want pdf kon niet.
Aan de telefoon zeggen ze dat alles op orde is, maar wellicht toch ook per mail de pdf sturen?
Bij HDEC stond de status nog op bestel.
Bij jou toch al lang op voorbereiden voor levering? Dan zal het uittreksel geaccepteerd zijn.
Ik heb ook meteen PDF gestuurd per mail en toen een aantal dagen later JPEG geupload.
 
Dat zakelijk bestellen lijkt mij een hele ellende als ik hier even de verhalen doorneem.. Hopelijk verloopt de procedure voor particulieren een stuk eenvoudiger of ik begin er niet aan :)
Het is voor particulieren een proces in één stap. Als een kind een rijbewijs kon scannen kon hij meteen de was doen. Maar had zoals bekend :( niks in te ruilen. Wacht op telefoontje. Factuur 1455. Vlak voor @Michel3 met 1460. Alleen nog op telefoontje wachten.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Bij HDEC stond de status nog op bestel.
Bij jou toch al lang op voorbereiden voor levering? Dan zal het uittreksel geaccepteerd zijn.
Ik heb ook meteen PDF gestuurd per mail en toen een aantal dagen later JPEG geupload.

Ja, staat al een tijd op voorbereiden op levering. Te lang, wat mij betreft, dus ik probeer alles om naar de volgende stap te komen. :)

Ik ben net zo ongeduldig als jij. ;)
 
Ongeduldig zijn we (bijna) allemaal, denk ik.

Tja een weekje later is geen ramp maar ik zie de bui al hangen dat door een "administratieve fout" de levertijd ineens 2 maanden later is en dat er "niets aan gedaan kan worden omdat het nu eenmaal zo in het systeem staat meneer".

Ja ik heb ervaringen (lees:trauma's) met grote bedrijven en hun "systemen"

#paranoid
 
Vandaag eindelijk financiering rond via ABNAMRO. Probleem was dat mijn BV alleen maar als Financiele holding was geregistreerd bij KvK. Nu ben ik in deze BV ook gewoon werkzaam maar we hadden dus niet de andere SBI codes aan BV gehangen. Dus Tesla kan geen aanvraag doen bij ABNAMRO aangezien deze geen puur financiele holdings accepteerd voor lease.

Oplossing voor anderen die misschien zelfde probleem hebben:
1: Via KvK de een extra (of meerdere) SBI code laten registreren (aanvraag formulier KvK, duurde bij mij 4 uurtjes, ze zeggen aantal werkdagen).
2: Tesla bellen om financiering aan te vragen (gaat dus niet automatisch, ook niet als via Tesla account is opgegeven).
3: Ze gaan dan roepen dat het niet kan (Financiele Holding). Uitleggen van combi Holding/Werkmaatschappij en SBI codes
4: Ze kunnen dan wel de aanvraag aanmaken maar zal door ABNAMRO niet in behandeling worden genomen.
5: Tesla om aanvraag nummer vragen (van financieringsaanvraag)
6: ABNAMRO bellen (030 - 2126591) en uitleggen situatie dat BV ook andere SBI code(s) heeft naast financiele holding. Ze passen dat dan aan in aanvraag (juiste SBI code moet al wel zichtbaar zijn bij KvK).
7: Aanvraag gaat dan circuit in en na paar dagen zou het geregeld moeten zijn.
8: Tesla krijgt de beoordeling, die krijg je niet rechtstreeks van ABNAMRO.

Huh? De CEO van een holding geen mag geen wagen hebben, maar moet met het openbaar vervoer naar besprekingen met banken, kandidaat-overnemers, targets, of zo? :rolleyes:o_O.

Er is een goede reden om nooit het fiscaal recht (of arbeidsrecht, for that matter) te proberen te begrijpen: is gewoon resultaat van politiek geklungel, met een totaal gebrek aan interne logica, of zelfs je reinste respect voor de echte economie - gewoon halen wat je het makkelijkst halen kunt :mad:.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Foto’s uit Zeebrugge!
 

Attachments

  • AD55C15E-CA55-4560-B226-B6EF61550169.jpeg
    AD55C15E-CA55-4560-B226-B6EF61550169.jpeg
    189.1 KB · Views: 67
  • 8650F7A2-7441-498A-93DD-3A29B3FBCC5B.jpeg
    8650F7A2-7441-498A-93DD-3A29B3FBCC5B.jpeg
    237.7 KB · Views: 143
Ik merk dat ik ook steeds kijk op mijn account of er al nieuws is:)
Hou me maar vast aan het redelijke consistente antwoord van Tesla: levering wordt waarschijnlijk wel in maart.
Dit is prima. Wat mij op dit moment bezig houdt is de proefrit: ik ben hier zo van onder de indruk dat ik sterke twijfel heb over de door mij bestelde AWD LR: geeft deze mij wel (vrijwel) net zoveel rijplezier? Ga ik geen spijt krijgen van de niet-performance versie??
Heb nu een witte met 19 inch besteld terwijl ik een zwarte ook wel mooi vind. Ergo voor 7000 euro meer heb ik een M3P...(de basis M3P dan).
Ik hoop dat de eerste rijders snel hun AWD LR zullen krijgen en hun (liefst, positieve)ervaringen hier zullen delen zodat ik iets geruster kan wachten op mijn levering....:)
Ik denk dat een proefrit in de LR AWD vrijwel net zo overtuigend zou zijn geweest. Dat is niet ineens een heel andere auto. Persoonlijk heb ik de € 9.300,- meerprijs (want dat is toch de echte meerprijs voor dezelfde kleur) er niet voor over.
Nadeel van de zwarte is dat het weer geen metallic lak is. Ik heb deze lak op mijn Model S, maar als je hem netjes wilt houden is het een crime. De ronkende verhalen over glasscoatings op dit forum ten spijt, want dat heb ik helemaal als weggegooid geld ervaren.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Tja een weekje later is geen ramp maar ik zie de bui al hangen dat door een "administratieve fout" de levertijd ineens 2 maanden later is en dat er "niets aan gedaan kan worden omdat het nu eenmaal zo in het systeem staat meneer".

Ja ik heb ervaringen (lees:trauma's) met grote bedrijven en hun "systemen"

#paranoid
Ga je er ook van wakker liggen enzo? :p
 
Nog een vraagje, heb dit nog van niemand anders gehoord.
Ik heb op 22 april 2016 een reservering gedaan en € 1000 betaald.
Heb uiteindelijk op 31 januari 2019 besteld via een referral. En dus een tweede aanbetaling gedaan van € 2000. Alleen is daarbij een tweede auto gereserveerd, met een nieuw reserveringsnummer.
Er staan dus nu twee reserveringen in mijn account.
Heb daar vorige week over gebeld, ze zouden het herstellen en de eerste € 1000 toevoegen aan de tweede reservering (mijn bestelling), maar dat is nog niet gebeurd.
Iemand anders hetzelfde overkomen?
Ja mij is precies hetzelfde overkomen. Bij mij was het op 7 januari. Ik heb nu ook twee reserveringsnummers de oorspronkelijke uit maart 2016 en nu dus de nieuwe, waar de auto op besteld is. Mij werd verteld dat het niet uitmaakt voor de snelheid van levering en dat ik de oude kan annuleren en dan mijn 1000 Euro terugkrijg. Ik laat het nog maar even zo. Ik heb al 1,5 week geleden alle gegevens ingevuld en dat is bevestigd, maar ik wacht al sinds die tijd op een quote voor mijn inruilauto.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Meh, de Model 3 heisa is goed losgebarsten zo te zien :)

http://dudewheresmycar.tozz.nl heeft in 3 dagen tijd een dikke 1 miljoen hits gehad. 1.051.509 om precies te zijn.

Dat is zoveel dat Google mijn API toegang geblokkeerd heeft voor de kaarten/maps. Ik moet er nu voor gaan betalen.

Heb billing aangezet. Kijken hoe lang ik dit grapje financieel vol ga houden.. :)