Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Toen je ermee reed was het vier graden, maar vannacht was het nog heel wat kouder. Als je een buitenslaper hebt, dan wordt wellicht daarom het accupakket fors verwarmd. Zit er eigenlijk iets als range mode op een 3?
Is idd een buitenslaper met de melding beperkte regeneratie toen ik weg reed. Range mode heb ik nog niet gevonden. Op mijn S staat die wel aan.
 
Ik ben vooral benieuwd: ik wil mijn GUI graag op engels laten staan, maar route navigatie prompts (sla linksaf op....) graag in het Nederlands. Met Waze kan dit, maar met Google Maps kan dit niet (telefoon op engels is ook engelse prompts). Hoe gaat Tesla hier mee om?
Precies mijn situatie. Hoewel ik eigenlijk het geluid altijd uit heb staan. Het kan dus:

20190218_135838.jpg
 
Welk nummer heb je gebeld want geraak niet binnen. Ik heb ook een zwarte airo 19” besteld op 14/12 in BE, ben ook een current MS Owner, maar nog niets gehoord ... Vraag mij dus af of het proces nergens vast hangt ...

Rond 10 uur heb ik ook maar eens gebeld. Ik was onmiddelijk binnen.
De vriendelijke man gaf aan dat het niet normaal was bij de huidige status van mijn dossier, dat er nog geen VIN aan gekoppeld was. Hij ging er achteraan en gaat me morgen terugbellen. Hij was ook op de hoogte van mijn nummerplaat (staat blijkbaar in mijn dossier)
Hij gaf wel aan dat op de eerste boten bijna geen 19" velgen zaten.
Hij volgde het forum en wist wat hier leefde.
afwachten op zijn telefoontje dan maar.
elk
 
Welk nummer heb je gebeld want geraak niet binnen. Ik heb ook een zwarte airo 19” besteld op 14/12 in BE, ben ook een current MS Owner, maar nog niets gehoord ... Vraag mij dus af of het proces nergens vast hangt ...
gewoon het nummer van SeC Gent (09 296 4000 en dan gekozen) voor "leveringen nieuwe voertuigen" en toen kwam ik bij een operator in Nederland terecht waarschijnlijk.
 
Van mijn leasemaatschappij krijg ik het advies om geen all-season banden te nemen omdat met deze banden de range met ruim 10% daalt. Wordt die mening hier gedeeld?

Winterbanden zijn over het algemeen iets slechter voor het verbruik, dus waarschijnlijk ook voor BEV range. Allseason banden zijn feitelijk halve winterbanden, dus het zou me niet verbazen als je range er iets onder te lijden heeft.

Dat gezegd hebbende: ik deel niet de mening dat je net zo goed Allseason banden erom kan jassen tegenwoordig. Hoe je het ook bekijkt, het is altijd een compromis tussen twee banden. En ik vraag me af hoe duitsland (waar winterbanden min of meer verplicht zijn bij winterse omstandigheden, mocht je een ongeluk veroorzaken in de winter op zomerbanden dan ben je by default schuldig) tegen Allseason banden aankijkt.

Ik zie ook geen reden om niet gewoon zomer en winterbanden te gebruiken. Of je nou 2 setjes Allseason banden verslijt of 1 setje zomer en 1 setje winterbanden (ik rij ongeveer even lang op beiden): de kosten voor particulieren moeten nagenoeg 0 zijn. Helaas denkt een leasemaatschappij daar anders over en kosten winterbanden een tientje extra per maand...
 
  • Like
Reactions: Michel3 and S-19910