Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen donderdag mijn Model 3 opgehaald. Reservering 6 december, besteld 10 december, zwart 18 inch, zwart interieur, geen AP. Al met al geen top ervaring geweest het proces tot en met levering, letterlijk 20 keer met Tesla moeten bellen (gemiddeld 60 minuten in de wacht) over eindfactuur, rare creditfacturen, nog meer rare mails, etc. Maar goed, de auto stond klaar op donderdag, dat dan weer wel. Op de levering is ook nog wel wat aan te merken (niet helemaal schoon, restjes wit plastic op moeilijke plekken), maar de auto maakt het wel goed, ik ben er super blij mee. De eerste dag werkte de cruisecontrol niet, maar ineens deed hij het wel. Verder wat foutmeldingen maar na de eerste update waren die ook allemaal weg.

Er is maar één situatie die ik echt ongehoord slecht vind, er zit geen laadkabel voor een standaard laadpaal bij, die waren op en ook na zeuren kreeg ik er geen mee (take it or leave it sfeer). Heb wel de kabel om op 220 te laden maar ik woon in Amsterdam, kan dus niet laden voor de deur en niet aan een paal. Ben nu voor onbepaalde tijd (ja we weten niet wanneer de kabels geleverd worden) gebonden aan superchargers.

Heeft iemand een idee hoe en waar ik snel de juiste kabel kan kopen/vinden/lenen?
 
  • Informative
Reactions: Michel3
Je moet wachten totdat je vanzelf de uitnodiging krijgt voor de autopilot proeftijd.
Ik begreep doorgaans na een update.

Maar nog niemand heeft laten weten dat ze die pop-up gehad hebben.
Hooguit een mail dat het aangekondigd werd, blijkbaar.

Dit is onjuist, er is op dit forum al iemand geweest die een foto van de trial heeft geplaatst.
 
  • Like
Reactions: Elja Trum
Afgelopen donderdag mijn Model 3 opgehaald. Reservering 6 december, besteld 10 december, zwart 18 inch, zwart interieur, geen AP. Al met al geen top ervaring geweest het proces tot en met levering, letterlijk 20 keer met Tesla moeten bellen (gemiddeld 60 minuten in de wacht) over eindfactuur, rare creditfacturen, nog meer rare mails, etc. Maar goed, de auto stond klaar op donderdag, dat dan weer wel. Op de levering is ook nog wel wat aan te merken (niet helemaal schoon, restjes wit plastic op moeilijke plekken), maar de auto maakt het wel goed, ik ben er super blij mee. De eerste dag werkte de cruisecontrol niet, maar ineens deed hij het wel. Verder wat foutmeldingen maar na de eerste update waren die ook allemaal weg.

Er is maar één situatie die ik echt ongehoord slecht vind, er zit geen laadkabel voor een standaard laadpaal bij, die waren op en ook na zeuren kreeg ik er geen mee (take it or leave it sfeer). Heb wel de kabel om op 220 te laden maar ik woon in Amsterdam, kan dus niet laden voor de deur en niet aan een paal. Ben nu voor onbepaalde tijd (ja we weten niet wanneer de kabels geleverd worden) gebonden aan superchargers.

Heeft iemand een idee hoe en waar ik snel de juiste kabel kan kopen/vinden/lenen?

De kabels zijn sinds gister weer op voorraad in Tilburg, bel ff en vraag of je eentje kunt ophalen of laten verzenden.

Cruise control/autopilot heeft ff tijd nodig om te kalibreren 30-300 km is normaal voordat het werkt
 
  • Informative
Reactions: Michel3 and Jopie
Afgelopen donderdag mijn Model 3 opgehaald. Reservering 6 december, besteld 10 december, zwart 18 inch, zwart interieur, geen AP. Al met al geen top ervaring geweest het proces tot en met levering, letterlijk 20 keer met Tesla moeten bellen (gemiddeld 60 minuten in de wacht) over eindfactuur, rare creditfacturen, nog meer rare mails, etc. Maar goed, de auto stond klaar op donderdag, dat dan weer wel. Op de levering is ook nog wel wat aan te merken (niet helemaal schoon, restjes wit plastic op moeilijke plekken), maar de auto maakt het wel goed, ik ben er super blij mee. De eerste dag werkte de cruisecontrol niet, maar ineens deed hij het wel. Verder wat foutmeldingen maar na de eerste update waren die ook allemaal weg.

Er is maar één situatie die ik echt ongehoord slecht vind, er zit geen laadkabel voor een standaard laadpaal bij, die waren op en ook na zeuren kreeg ik er geen mee (take it or leave it sfeer). Heb wel de kabel om op 220 te laden maar ik woon in Amsterdam, kan dus niet laden voor de deur en niet aan een paal. Ben nu voor onbepaalde tijd (ja we weten niet wanneer de kabels geleverd worden) gebonden aan superchargers.

Heeft iemand een idee hoe en waar ik snel de juiste kabel kan kopen/vinden/lenen?



De betere keuze m.i. is Laadkabels voor alle elektrische auto's koopt u hier! | Laadkabelwinkel.nl
Van bij een forumlid !
En met de code TMC10 hoor je 10% korting te krijgen.


en nee, het is niét mijn winkel, en ik heb er verder ook niets aan !
Maar Loek levert prima service !
 
Hallo mede Tesla fans. :)

Weet iemand met ervaring met het proces van bestelling tot levering wat onderstaande status precies wil zeggen? Dus hoe ver je bent in het proces en wat ze nog van je verwachten?
 

Attachments

  • Screenshot_20190223-133151~01.png
    Screenshot_20190223-133151~01.png
    39.7 KB · Views: 55
Net mijn eerste blauwe Model 3 Performance in Utrecht Vleuterweide geparkeerd zien staan. Schitterend!
Ik heb een Tesla account al een tijd terug aangemaakt, maar als ik daar nu in kijk zie ik geen mogelijkheid om een telefoonnummer in te voeren of te wijzigen.
Hoe gaat Tesla mij dan bereiken als mijn auto er is?
 
Net mijn eerste blauwe Model 3 Performance in Utrecht Vleuterweide geparkeerd zien staan. Schitterend!
Ik heb een Tesla account al een tijd terug aangemaakt, maar als ik daar nu in kijk zie ik geen mogelijkheid om een telefoonnummer in te voeren of te wijzigen.
Hoe gaat Tesla mij dan bereiken als mijn auto er is?

Na het inloggen rechts bovenin (onder de zwarte balk) staat 'account'.
Tesla SSO – Login

Vervolgens klik je op 'contact' en dan op 'bewerken'.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Hallo mede Tesla fans. :)

Weet iemand met ervaring met het proces van bestelling tot levering wat onderstaande status precies wil zeggen? Dus hoe ver je bent in het proces en wat ze nog van je verwachten?
sorry, ik kan je niet helpen.

<jaloers, ben nog lang niet zo ver >


maar ik veronderstel dat de factuur in je documenten staat, en je nu moet betalen;)
 
een voorbeeldtje maar :
doen de BMW en de Volvo dat ook tot, en dan weer vanuit stilstand?
in een file met stilstaand verkeer dus...

dacht het niet.

BMW en Volvo weet ik niet maar reed onlangs met de Mercedes van een collega en die deed dat wel. Scherpere bochten was wel een probleem voor de lanekeep. Soms wel tijdige automatische afremming maar ook vaak niet. Daar was niet heel veel peil op te trekken.
 
  • Informative
Reactions: S-19910