Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla adds section for supercharger payments to users' MyTesla page

Wellicht een hint of/hoe Supercharging in de toekomst mogelijk een betaalde optie gaat worden: in MyTesla is nu een sectie om je creditcardnummer toe te voegen "voor toekomstige aankopen"
In html heet de sectie "supercharger-payments".
Daarnaast vond ik nog een tag "Supercharger Credits". Lijkt me een goed alternatief voor het sparen van airmiles.

Wat ik me nog afvroeg; zou het gebruik van Destination Chargers gekoppeld worden aan je SuC abbonement of credits? Of zouden die naast de SuC's 'gratis' blijven...
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Steven and ebullio
Tesla adds section for supercharger payments to users' MyTesla page

Wellicht een hint of/hoe Supercharging in de toekomst mogelijk een betaalde optie gaat worden: in MyTesla is nu een sectie om je creditcardnummer toe te voegen "voor toekomstige aankopen"
In html heet de sectie "supercharger-payments".
Daarnaast vond ik nog een tag "Supercharger Credits". Lijkt me een goed alternatief voor het sparen van airmiles.

Wat ik me nog afvroeg; zou het gebruik van Destination Chargers gekoppeld worden aan je SuC abbonement of credits? Of zouden die naast de SuC's 'gratis' blijven...

Ik las ook ergens dat de SuC per kWh zou afgerekend worden.
 
Nu ik er aan denk. Om kWh-en te mogen verkopen moet je daarvoor geen stroomleverancier zijn? Mogelijks gaat ze nog moeten aanpassen en afrekenen in %batterijcapaciteit of minuten aan de SuC (wat het dan weer moeilijk maakt omdat de eerste 30 minuten meer waard zijn dan de daarop volgende).
 
Nu ik er aan denk. Om kWh-en te mogen verkopen moet je daarvoor geen stroomleverancier zijn? Mogelijks gaat ze nog moeten aanpassen en afrekenen in %batterijcapaciteit of minuten aan de SuC (wat het dan weer moeilijk maakt omdat de eerste 30 minuten meer waard zijn dan de daarop volgende).

Hier heb je wel een punt. Door af te gaan rekenen per gebruik worden ze energieleverancier en zullen ze energiebelasting moeten gaan afdragen zoals ook gebeurt bij gewone laadpaaltjes. Uiteraard zal het pas gaan gelden bij Model 3 straks maar ik ben ook benieuwd hoe men het gaat aanpakken.
 
Nu ik er aan denk. Om kWh-en te mogen verkopen moet je daarvoor geen stroomleverancier zijn? Mogelijks gaat ze nog moeten aanpassen en afrekenen in %batterijcapaciteit of minuten aan de SuC (wat het dan weer moeilijk maakt omdat de eerste 30 minuten meer waard zijn dan de daarop volgende).

Afrekenen per minuut voorkomt wel dat mensen hem laten staan als hij vol is of het doorladen tot 100% terwijl dat heel langzaam gaat en bijna nooit nodig is.
 
Kort filmpje in hoge kwaliteit om beter beeld te krijgen van exterieur van Model 3:
Persoonlijk vind ik hem zeer geslaagd en dit filmpje toont hem ook duidelijker dan de meeste andere filmpjes die ik heb gezien. Helaas niet helemaal rondom.
Die neus is echt geslaagd, het zou doodzonde zijn als ze alsnog die gestroomlijnde neus breken met een fake grill/moustache.
Aan de achterlichten is er nog wat werk want die ziet er wat oubollig uit. De vorm is goed maar het binnenwerk kan toch iets beter met fijnere led strepen alla Mercedes. Voor de rest mag hij blijven zoals hij is.
 
Kort filmpje in hoge kwaliteit om beter beeld te krijgen van exterieur van Model 3:
Persoonlijk vind ik hem zeer geslaagd en dit filmpje toont hem ook duidelijker dan de meeste andere filmpjes die ik heb gezien. Helaas niet helemaal rondom.
Dit is de niet rijdende design mockup die ook bij de unveil in LA stond (is echt alleen maar een huls). Van de drie daar getoonde auto's waarschijnlijk de eerste en minst definitieve. Dus let vooral niet op de details.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
tot daar krijg je een +1 van mij :D
Ok, mercedes als voorbeeld is erover. Maar die doorschijnende achterlichten zijn toch al lang passé en die dikke led streep daar is ook niet echt lang over nagedacht. Smaken verschillen natuurlijk en het zou voor mij geen dealbreaker zijn als het deze worden.
Die moustache daarentegen, ik zou toch nog eens goed moeten nadenken ...