Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Na BMS calibratie volgens YT video's van Steven Peeters, CAC reset in SC Zaventem (ik denk niet dat dit op afstand kan), en een nieuwe laaddiscipline van +- 20-90% kom ik nu op +- 463km bij 100% ipv 439km.
Dat is wel echt een verschil! Ik geloof niet dat ik zoveel kan winnen dan, maar ik ga het morgen gewoon vragen. Recent heeft mijn accu al zo goed als alle regionen gezien dus als ze de CAC willen resetten meld ik me hier terug. :)
 
Zo. De eerste vijfhonderd vandaag meteen maar gereden. Vergeleken met de S rijdt het echt wel anders maar voelt toch heel vertrouwd. Auto zit meer “om je heen” en sturen gaat wat korter en strakker. Grootste verschil is wel het verbruik. Denk dat, wanneer ik stug max 100 had gereden, op één lading in Breda was gekomen. Witte bekleding geeft nog meer ruimtelijk gevoel. Deur hendels zijn even wennen maar werkt makkelijk. Duurde een aantal uren voordat de app weer gekoppeld kon worden maar dat schijnt normaal te zijn wanneer je al tesla rijder bent. Alle aansluitingen zijn usb c en nog een ouderwetse aansteker aansluiting in het middenconsole vak. Vond de winterbanden relatief weinig lawaai maken maar heb geen referentie bij een model 3.
het Verschil in autopilot is ook wel duidelijk te voelen. Volgt veel strakker dan de S en het voelt aan alsof de auto beter anticipeert op de snelweg. vond het rijden behoorlijk vloeiend gaan op een drukke autobahn.
een jaar premium connectiviteit is nat erg leuk. Vroeg mij wel af of ik hetzelfde kan bereiken met een hotspot op mijn mobiel. Wanneer ik de temperatuurregeling op 19 graden heb staan voelt het warmer aan. Mijn vrouw klaagt nog wel eens over koude benen in de S. daar heeft ze in de 3 geen last van.
al met al erg blij met onze Grijze Kat.
 
Zo. De eerste vijfhonderd vandaag meteen maar gereden. Vergeleken met de S rijdt het echt wel anders maar voelt toch heel vertrouwd. Auto zit meer “om je heen” en sturen gaat wat korter en strakker. Grootste verschil is wel het verbruik. Denk dat, wanneer ik stug max 100 had gereden, op één lading in Breda was gekomen. Witte bekleding geeft nog meer ruimtelijk gevoel. Deur hendels zijn even wennen maar werkt makkelijk. Duurde een aantal uren voordat de app weer gekoppeld kon worden maar dat schijnt normaal te zijn wanneer je al tesla rijder bent. Alle aansluitingen zijn usb c en nog een ouderwetse aansteker aansluiting in het middenconsole vak. Vond de winterbanden relatief weinig lawaai maken maar heb geen referentie bij een model 3.
het Verschil in autopilot is ook wel duidelijk te voelen. Volgt veel strakker dan de S en het voelt aan alsof de auto beter anticipeert op de snelweg. vond het rijden behoorlijk vloeiend gaan op een drukke autobahn.
een jaar premium connectiviteit is nat erg leuk. Vroeg mij wel af of ik hetzelfde kan bereiken met een hotspot op mijn mobiel. Wanneer ik de temperatuurregeling op 19 graden heb staan voelt het warmer aan. Mijn vrouw klaagt nog wel eens over koude benen in de S. daar heeft ze in de 3 geen last van.
al met al erg blij met onze Grijze Kat.
Zelfde ervaringen hier sinds eind augustus. Verbruik idd veel minder en megameer bereik. Rijdt ook pittiger. Enige wat ik mis is het display vóór mij. En natuurlijk ook de veel lagere bijtelling. Maar voor de rest mis ik mijn S niet echt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Zelfde ervaringen hier sinds eind augustus. Verbruik idd veel minder en megameer bereik. Rijdt ook pittiger. Enige wat ik mis is het display vóór mij. En natuurlijk ook de veel lagere bijtelling. Maar voor de rest mis ik mijn S niet echt.
Het relaxte van de S gaan we zeker nog wel gebruiken voor de vakanties denk ik. Dan maakt de laad snelheid ook minder uit.
 
een jaar premium connectiviteit is nat erg leuk. Vroeg mij wel af of ik hetzelfde kan bereiken met een hotspot op mijn mobiel.
Allereerst gefeliciteerd met je grijze Kat Job!
premium connectivity is meer dan alleen internet onderweg en een hotspot is niet surrogaat premium connectivity want slechts sommige functies zijn via wifi beschikbaar zijn voor eigenaren van Standard Connectivity, zoals videostreaming, Caraoke en de internetbrowser. je mist dan dus (volgens de premium connectivity pagina van Tesla zelf, degenen zonder kunnen hieronder melden of met hotspotzij toch gebruik kunnen maken van):
Live verkeersweergave (en die vind ik zelf het allerbelangrijkst uit het pakket,
Satellietkaarten (persoonlijk gebruik ik die zelden)
Muziek streamen (Spotify en Tidal)


Voor mij een no-brainer, gewoon abonneren na afloop van de proeftijd..
 
  • Like
  • Informative
Reactions: job-lek and Xfrank
Model 3 en Y 2022 krijgen een lijst met updates:

Behalve acoustic glas voor&achter, zijn nu ook o.a. de nieuwe CPU, nieuwe UI en in-cabin radar confirmed.
 
  • Informative
Reactions: job-lek and Epyx