Zo. De eerste vijfhonderd vandaag meteen maar gereden. Vergeleken met de S rijdt het echt wel anders maar voelt toch heel vertrouwd. Auto zit meer “om je heen” en sturen gaat wat korter en strakker. Grootste verschil is wel het verbruik. Denk dat, wanneer ik stug max 100 had gereden, op één lading in Breda was gekomen. Witte bekleding geeft nog meer ruimtelijk gevoel. Deur hendels zijn even wennen maar werkt makkelijk. Duurde een aantal uren voordat de app weer gekoppeld kon worden maar dat schijnt normaal te zijn wanneer je al tesla rijder bent. Alle aansluitingen zijn usb c en nog een ouderwetse aansteker aansluiting in het middenconsole vak. Vond de winterbanden relatief weinig lawaai maken maar heb geen referentie bij een model 3.
het Verschil in autopilot is ook wel duidelijk te voelen. Volgt veel strakker dan de S en het voelt aan alsof de auto beter anticipeert op de snelweg. vond het rijden behoorlijk vloeiend gaan op een drukke autobahn.
een jaar premium connectiviteit is nat erg leuk. Vroeg mij wel af of ik hetzelfde kan bereiken met een hotspot op mijn mobiel. Wanneer ik de temperatuurregeling op 19 graden heb staan voelt het warmer aan. Mijn vrouw klaagt nog wel eens over koude benen in de S. daar heeft ze in de 3 geen last van.
al met al erg blij met onze Grijze Kat.