Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben ietsje positiever. Eerder twitterde Elon namelijk dat alle 3/Y met FSD-computer de nieuwe UI zouden krijgen.

Edit: "Mind of Car" view betekent overigens niet per se de nieuwe UI realiseer ik me nu, maar ziet op de objecten die de auto detecteert en projecteert op het scherm. De tijd zal het leren...
 
Last edited:
I'm a little more positive. Earlier, Elon tweeted that all 3/Y with FSD computer would get the new UI.

Edit: "Mind of Car" view does not necessarily mean the new UI I now realize, but looks at the objects that the car detects and projects on the screen. Time will tell...
This sounds very weird to me, UI is being rendered by the Atom processor in the infotainment not the "FSD computer", that one is necessary for the machine vision part but not the rendering. Hopefully the old and slow Atom is still capable to handle this...
 
Jazeker.
Ik heb Duurzamehenk al gecontacteerd.
Maar het is dus uitzoeken of alles gaat matchen met mijn toekomstige M3.
Steek/maten en vooral de sensoren.
Sec Zaventem kon eergisteren over een andere set geen uitsluitsel geven. Of ze wilden niet kan ook ;-)

Als er dus iemand tips heeft ?
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Interessant draadje met alle nieuwigheden ivm model 3/Y 2022 refresh: upgrade van de M3P motor 😒

 
  • Like
Reactions: job-lek
Wij staan op het punt om een M3P te bestellen, maar nu wil ik zeker zijn van de 2022 upgrades. Volgens de site worden nieuwe bestellingen geleverd in februari, maar ik vermoed dat dit nog 2021 modellen zullen zijn? Moest iemand meer info hebben, delen aub...
 
Sinds kort af en toe krakend geluid bij stoppen en starten, voornamelijk na het nemen van een drempel.
Intussen al een service afspraak geboekt. Zou dit het verhaal van de draagarmen kunnen zijn?
Bij een vorige service afspraak (die helaas niet is kunnen doorgaan), hadden ze vanuit het SeC zelf een lijn toegevoegd voor het sealen van één of ander.
Dat laatste is dus nog niet uitgevoerd.

M3 LR is van maart 2020 en heeft intussen 60 000 km.
 
Wij staan op het punt om een M3P te bestellen, maar nu wil ik zeker zijn van de 2022 upgrades. Volgens de site worden nieuwe bestellingen geleverd in februari, maar ik vermoed dat dit nog 2021 modellen zullen zijn? Moest iemand meer info hebben, delen aub...

Blijft gokken, vrees ik, vooral met die hele supply chain problemen. Kijk even op die link naar het andere deel van het forum heb geplaatst hierboven. Daar wordt wat gespeculeerd…
 
Al enkele keren had ik melding gekregen de de stekker van de model 3 niet goed was aangesloten.
Vandaag stak ik de stekker er eens zelf in en voelde dat hij niet diep genoeg ging. Na een "bugfix" met de compressor was het probleem opgelost.
Screenshot_20211214-192845_WhatsApp.jpg
 
Sinds kort af en toe krakend geluid bij stoppen en starten, voornamelijk na het nemen van een drempel.
Intussen al een service afspraak geboekt. Zou dit het verhaal van de draagarmen kunnen zijn?
Bij een vorige service afspraak (die helaas niet is kunnen doorgaan), hadden ze vanuit het SeC zelf een lijn toegevoegd voor het sealen van één of ander.
Dat laatste is dus nog niet uitgevoerd.

M3 LR is van maart 2020 en heeft intussen 60 000 km.
Een draagarm issue ligt voor de hand. Het sealen doen ze bij mijn weten alleen voor de draagarmen die (nog) niet vervangen hoeven te worden. Bij mij is afgelopen zomer één kant vervangen en de andere zijde geseald.
 
  • Like
Reactions: SebastienBonny
Een draagarm issue ligt voor de hand. Het sealen doen ze bij mijn weten alleen voor de draagarmen die (nog) niet vervangen hoeven te worden. Bij mij is afgelopen zomer één kant vervangen en de andere zijde geseald.
Bedankt! Vandaag na rit eens in stilstand stuur helemaal naar links en rechts gedraaid en vooral links was het niet om aan te horen.
Gepiep en geschuur langs alle kanten! Waarschijnlijk is dit niet direct een probleem om te rijden?

EDIT: dit is wat ik hoor, maar nog niet zo erg: video_2021-05-26_14-18-34.
 
Last edited: