Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik begrijp het tumult om de "kleine" kofferbak voor die zeldene gevallen niet helemaal.
Ten eerste hebben we nu gezien, dat een imperiaal op het dak kan, en ten tweede er een trekhaak zal worden aangeboden.

Als ik me herinner aan 30 jaar geleden toen een kadett of golf met 4 weken levensmiddelen en een tent ook verder geen probleem was, je bij iedere vliegreis ook maar weinig meeneemt...

Koop er anders 2 en ga geld verdienen met de ene, zolang je die niet nodig hebt en stuur deze tweede dan volgepakt autonoom naar de camping in Spanje o_O
Ja, vroeger heb ik ook met mijn kruin tegen het dak gezeten richting Spanje. Echter...tijden veranderden. Ik kan onze kleine niet op dezelfde manier meenemen ;). Verder is laadruimte prettig. Zeker met kleinere kids... Maar zoals al opgemerkt... Liters zeggen niet altijd alles...

Het is primair een opmerkelijk verschil tussen de 3 en de plofplof concurrenten.

En we hebben een 3 gezien met imperiaal...we hebben niet gezien dat een 3 de mogelijkheid hiervoor krijgt en onder welke voorwaarden. Kan net zo goed een tijdelijk rig geweest zijn voor testapparatuur.

Een 'trekhaakbak' is mogelijk...zonder de range te veel geweld aan te doen. En wie weet, kan er inderdaad een bak op het dak.

Over kofferbakken....moet je voor de gein eens naar de IAA gaan in Frankfurt...en dan letten op hoe serieus Duitsers de kofferbak nemen...
 
Voor mij duidt dat er op, dat er in juli toch echt wel een paar verassingen komen, die nu nog niet uit mogen lekken.:)

Grappig maar die uitspraak is van één niet met name genoemde medewerker gekomen. Vaak is het zo dat ook binnen het bedrijf niet iedereen alles weet. Maar als we de lijn volgen dat is het volgende Model 3 event het Delivery event (in juli, zoals Elon heeft bevestigd). Niet een tweede onthulling, want waar heb je het dan over? De auto is in maart 2016 "onthult" en sindsdien het hele jaar wel ergens on display geweest.
Er zijn bij ons dagelijks filmpjes zoals deze en eigenlijk is er niet veel meer te onthullen. Welke batterijen? We hebben gezien hoe dat bij de S zich ontwikkelt en dat zal ook daar wel zijn. Dat er één scherm is weten we ook al en wat er op dat scherm getoond wordt is weer volledig software-afhankelijk en ook die evolueert. Welke stoelbekleding of kleuren? Wel of geen extra audio optie? Wel interessant maar daar hoef je geen event voor te maken.
Autonomy? HW2 en die is niet anders dan bij de huidige S en X.
Wat wel interessant is geworden in de bagageruimte. Die is niet extreem, bij de S is dat wel het geval.
Door alle roering over de bagageruimte wordt het feit dat de echte binnenruimte niet veel onder doet van die van de S ondergesneeuwd. Zitruimte bij een auto als Model 3 met alle toekomstige inzetbaarheid is essentieel.
Ik ben er volgende week en zal doorgeven wat mag. Volgens de uitnodiging is er ook pers aanwezig dus ik verwacht weinig beperkingen (wat de private viewing betreft, de factory-tour zal wel zeker geheimhouding en no pictures vragen).

Weer volgens de referral lijst zal de eerstkomende echte unveil de Semi truck in september zijn. Dat zal veel leuker zijn dan een extra Model 3 unveil. Dan is het aangekondigde delivery event leuker.
 
Koop er anders 2 en ga geld verdienen met de ene, zolang je die niet nodig hebt en stuur deze tweede dan volgepakt autonoom naar de camping in Spanje
Er zijn bij ons dagelijks filmpjes zoals deze en eigenlijk is er niet veel meer te onthullen. Welke batterijen? We hebben gezien hoe dat bij de S zich ontwikkelt en dat zal ook daar wel zijn
Juist. Het betere idee is: eerst de bagage naar Spanje brengen en dan op de rest van de acculading terug thuis de familie halen :D
 
  • Like
Reactions: MissAutobahn
Gewoon omdat het kan... Mooi ontwerp, complimentje waard straks.


Schermafbeelding 2017-05-26 om 16.48.53.png
 
  • Love
Reactions: simonsmidt
Het lijkt of Tesla met de model 3 er voor gekozen heeft om met de beschikbare ruimte zoveel mogelijk ruimte voor passagiers te creëren door laadruimte op te offeren. Mijn huidige wagen DS3 heeft weliswaar een kofferruimte van 285L (minder dan een Model 3 ) MAAR bij de DS3 kan wel de achterbank in 2 keer neergeklapt worden waardoor er ineens 980L ontstaat.
 
Het lijkt of Tesla met de model 3 er voor gekozen heeft om met de beschikbare ruimte zoveel mogelijk ruimte voor passagiers te creëren door laadruimte op te offeren. Mijn huidige wagen DS3 heeft weliswaar een kofferruimte van 285L (minder dan een Model 3 ) MAAR bij de DS3 kan wel de achterbank in 2 keer neergeklapt worden waardoor er ineens 980L ontstaat.

Er kan een surfboard in, zei Elon vorig jaar maart. Dus de leuningen zullen best ingeklapt kunnen worden.
 
Om de geruchtenmolen weer van wat energie te voorzien: EXCLUSIVE: Tesla Model 3 battery pack details, Musk approves $216M budget for production line at Gigafactory 1

Mogelijk dat Model 3 een 60 kWh en 74 kWh batterijpack krijgt. 4 modules per pack, ipv 16 modules voor S/X.
Dat zou erg netjes zijn! Meer dan de gemiddelde speculatie. Wel erg opvallend wat een groot verschil er is tussen handwerk en volledige automation. Wow.

Zag net een 'signature'(let op quootjes) red op electrek. Ik heb naast het gigantische afknapprobleem van de kleine koffer (;)), nu nog een negatief punt gevonden van de 3. Die auto ziet er in te veel kleuren te goed uit. Hoe moet ik nu kiezen? :eek:
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN and NicoV
Artikel is inderdaad verwijderd, had het nog staan:
EXCLUSIVE: Tesla Model 3 battery pack details, Musk approves $216M budget for production line at Gigafactory 1

Tesla CEO Elon Musk has approved an increase in budget of $216M into automating the Model 3 battery module production line at Gigafactory 1, following a 2017 capex meeting held at the company’s Fremont, California factory on Wednesday, May 24. According to our source, the first battery modules for Model 3 test vehicles are being hand-built by a team 150 employees over a 24 hour shift. The source tells Teslarati via Teslanomics (video below) that it takes approximately 10 minutes to complete 1 section of a battery module with 2 employees moving 2170 lithium ion battery cells from a box and into the battery module. There are a total of 7 sections in each battery module. The manual production has been taking place for “several months now” according to our source, who says Tesla is currently building approximately 20 Model 3 battery modules per day by hand.

The newly approved $216M investment will automate this process which according to our source will take roughly 10 seconds to produce by robots. According to a release sent by Tesla:

Details on the Model 3 Battery Production Line capital expenditure:

Model 3 Battery Module Lines 1, 2 and 3 are capacitized to produce 5,000 cars/week by running parallel at 61 second ideal cycle time (TAKT) time operated at 75% overall equipment efficiency (OEE). The current overall budget for the equipment is $216.0M. The budget is allocated to:

  • Current Collector Feeder Line: $13.0M
  • Cell Handling: $19.2M
  • Cell to Tube Attach (CTA): $30.7M
  • Mount Attach Module Close (MAMC): $22.0M
  • Current Collector Clamshell Attach (C3A): $27.5M
  • Cell Position Mapping (CPM): $2.8M
  • Interconnect: $20.8M
  • Interconnect: $5.0M
  • Module Test: $1.1M
  • Buffering & Conveyance: $29.4M
  • Module Configuration: $42.5M
  • Controls Contractors: $2.0M
Tesla’s automated production line will be capable of producing over 4,000 battery modules per day. It’s worth noting that the battery modules being built are “specific to the Model 3” says our source and separate from the 2170 modules used in Tesla’s Powerwall 2 and Powerpack 2 energy products. Tesla is building three separate module lines at this time, which run in parallel to produce a battery module every 61 seconds. Tesla’s Model S and X 100kWh battery pack distributes 8,256 18650 battery cells across 16 modules while the Model 3 will utilize only 4 modules containing the larger and higher energy density 2170 lithium ion cell.

According to our source, the base Model 3, as of now, will start at 60kWh. This capacity comes in higher than what we originally expected and will meet the “at least 215 miles” of range that Tesla had first announced for the vehicle. Tesla is reportedly concentrating on the production of the premium battery at first, which is slated to be 74kWh, and likely badged as a Tesla Model 3 75.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Het druppelen van info gaat door. Blijkbaar is de vergelijkingssheet aangepast.

Glass roof zou optional zijn. Er komen 18 of 19 inch wielen en er zouden wokkels onder de auto komen.

Niet verrassend, maar wel leuk natuurlijk. :)