SpeedyEddy
Active Member
MRB is tot 2020 nihil, BPM had ik nog nergens gelezen, maar bedankt voor de aanvulling!BPM is tot 2020 nihil voor elektrische auto's, lees ik net op Rijksoverheid.nl
Dus dat is mooi.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MRB is tot 2020 nihil, BPM had ik nog nergens gelezen, maar bedankt voor de aanvulling!BPM is tot 2020 nihil voor elektrische auto's, lees ik net op Rijksoverheid.nl
Dus dat is mooi.
Mijn dilemma is dat mijn huidige lease eind februari al afloopt. Is wel een groot gat straks: een leasecontract kan altijd verlengd worden. Zijn leasemaatschappij en werkgever meestal dol op.Nogal boven budget, ik heb 25.000km per jaar nodig met een full operational leasebudget van max 800 eru ex BTW
Nee joh, leaseprijs van de S is veel hoger. Kijk maar eens op leasetrader.nl, als je operationeel lease wilt, en dat wil ik, met 25.000km, dan zit je op minimaal 1300 euro..
Als je inderdaad operational lease wilt. Maar waarom zou je met de huidige 0,4% rente van Tesla zelf? Onderhoud is minimaal. Operational Leasebedrijf wil natuurlijk ook verdienen.
omdat mijn werkgever dat wil, die heeft geen zin in meer administratief gedoe
Dan is het geen goede ondernemer. Administratief gedoe. Pff. Wat een onzin. Denk als hij vraagt of je het zelf administratief wilt regelen allemaal dat je dit graag ervoor over hebt. Verzekering, bandjes en thats it. Geeft je gewoon een budget van 250 euro tbv kleine onkosten en hij bespaard 3000 euro per jaar....omdat mijn werkgever dat wil, die heeft geen zin in meer administratief gedoe
Bij een financial lease heb je daarbij nog wat fiscale voordelen, zowel werkgever (MIA) en werknemer (bijtelling 4% ipv 22%). Brandstof is daarbij zeker het dubbele aan kosten ten opzichte van stroom.
Een suggestie is om je werkgever aan te bieden een eigen bijdrage te betalen. Deze kun je verrekenen met de bijtelling en daarmee rij jij een stuk goedkoper, maar wel een Tesla. Voor je werkgever zijn de kosten ook lager als bij een reguliere auto bij een budget van €800,- en daarbij heeft hij een blije en gemotiveerde werknemer...
Welke rompslomp? Is slechts een paar facturen per jaar meer en de rest regelt de accountant.Is allemaal waar maar als werkgever zou ik het mogelijk ook niet willen extra rompslomp een auto op de balans. Zijn ook genoeg redenen om het niet te doen natuurlijk.
Mag ik t nummer van die gratis accountant?Welke rompslomp? Is slechts een paar facturen per jaar meer en de rest regelt de accountant.
Moet er bespaard worden nu de X besteld is?Mag ik t nummer van die gratis accountant?
Zou een mooie zijn...misschien geïmporteerde Roadster?Bovag cijfers over augustus 2017... Zou er dan toch ergens een Model 3 in NL zijn?
BPM is er (nog) niet op EV's.
Maar dat kan natuurlijk veranderen.
Hetzelfde geldt voor wegenbelasting.