Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nogal boven budget, ik heb 25.000km per jaar nodig met een full operational leasebudget van max 800 eru ex BTW :)
Mijn dilemma is dat mijn huidige lease eind februari al afloopt. Is wel een groot gat straks: een leasecontract kan altijd verlengd worden. Zijn leasemaatschappij en werkgever meestal dol op.

een budget van € 800 p/mnd ex branstof vertaalt zich in totale leasekosten van 950-1000. Wat ongeveer de kostprijs is (onderhoud, verzekering, banden, fin lease/afschrijving met gegarandeerde restwaarde) van de instap Model S.
 
Nee joh, leaseprijs van de S is veel hoger. Kijk maar eens op leasetrader.nl, als je operationeel lease wilt, en dat wil ik, met 25.000km, dan zit je op minimaal 1300 euro..

Als je inderdaad operational lease wilt. Maar waarom zou je met de huidige 0,4% rente van Tesla zelf? Onderhoud is minimaal. Operational Leasebedrijf wil natuurlijk ook verdienen.
 
omdat mijn werkgever dat wil, die heeft geen zin in meer administratief gedoe
Dan is het geen goede ondernemer. Administratief gedoe. Pff. Wat een onzin. Denk als hij vraagt of je het zelf administratief wilt regelen allemaal dat je dit graag ervoor over hebt. Verzekering, bandjes en thats it. Geeft je gewoon een budget van 250 euro tbv kleine onkosten en hij bespaard 3000 euro per jaar....
 
Bij een financial lease heb je daarbij nog wat fiscale voordelen, zowel werkgever (MIA) en werknemer (bijtelling 4% ipv 22%). Brandstof is daarbij zeker het dubbele aan kosten ten opzichte van stroom.

Een suggestie is om je werkgever aan te bieden een eigen bijdrage te betalen. Deze kun je verrekenen met de bijtelling en daarmee rij jij een stuk goedkoper, maar wel een Tesla. Voor je werkgever zijn de kosten ook lager als bij een reguliere auto bij een budget van €800,- en daarbij heeft hij een blije en gemotiveerde werknemer...:)
 
  • Like
Reactions: Keezje and PaulusdB
Bij een financial lease heb je daarbij nog wat fiscale voordelen, zowel werkgever (MIA) en werknemer (bijtelling 4% ipv 22%). Brandstof is daarbij zeker het dubbele aan kosten ten opzichte van stroom.

Een suggestie is om je werkgever aan te bieden een eigen bijdrage te betalen. Deze kun je verrekenen met de bijtelling en daarmee rij jij een stuk goedkoper, maar wel een Tesla. Voor je werkgever zijn de kosten ook lager als bij een reguliere auto bij een budget van €800,- en daarbij heeft hij een blije en gemotiveerde werknemer...:)

Is allemaal waar maar als werkgever zou ik het mogelijk ook niet willen extra rompslomp een auto op de balans. Zijn ook genoeg redenen om het niet te doen natuurlijk.
 
Bovag cijfers over augustus 2017... Zou er dan toch ergens een Model 3 in NL zijn?
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2017-09-07 om 09.17.31.png
    Schermafbeelding 2017-09-07 om 09.17.31.png
    78.6 KB · Views: 64
Bovag cijfers over augustus 2017... Zou er dan toch ergens een Model 3 in NL zijn?
Zou een mooie zijn...misschien geïmporteerde Roadster?

Beetje stil op het Model 3 vlak ;). Wachten tot resultaten Q3 (eerste week oktober) voor nieuws over production hell :). Dan komen "eindelijk" de normale (niet tesla) mensen aan de beurt om rond te rijden. Ben benieuwd of en zo ja, welke issues en ervaringen online komen in Q4...