Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
onderhoud daarentegen... hopelijk hebben ze alle vermogenselectronica intussen goed uitgeëngineerd.

de batterij van de ModelS/X is net aangepast om makkelijker bij bepaalde componenten te raken.
nu zit echt alles in de batterij die bovendien moeilijker te verwijderen is.

Klopt, maar bij Tesla telt morgen (productie) en overmorgen (onderhoud) is een zorg voor later. Uit ervaring wordt er vandaag in het sec ook niet aan de batterij gewerkt, die sturen ze op. Ik vermoed dat in de model 3 de batterij verwijderen nu niet overdreven complex zal zijn, misschien niet de swap stijl maar wel een relatief eenvoudig sec opdracht.
 
aero wielen zonder cover toegevoegd aan de Model 3 online configurator

Loading...

std white with covers removed and button.png
 
  • Informative
Reactions: FVO
Iemand een idee over hoe de nieuwe motoraandrijving, permanente magneet ipv inductie, een invloed heeft op range. Volgens speculaties zou het een kleine 5 procent energiezuiniger zijn.

Wat ik begrijp is dat inductie efficiënter zou zijn bij deellast en PM bij vollast... maakt overall misschien niet zoveel uit?

Wat ik wel denk is dat PM makkelijker stil te krijgen is (inverter en motor lawaai) en dat hogere koppel/vermogens makkelijker te halen zijn met Inductie... het blijft een interssant antwoord op de vraag waarom Tesla PM gaat voor M3?
 
Wat ik begrijp is dat inductie efficiënter zou zijn bij deellast en PM bij vollast... maakt overall misschien niet zoveel uit?

Wat ik wel denk is dat PM makkelijker stil te krijgen is (inverter en motor lawaai) en dat hogere koppel/vermogens makkelijker te halen zijn met Inductie... het blijft een interssant antwoord op de vraag waarom Tesla PM gaat voor M3?

Bron aub.

Mijn kennis hierover is misschien gedateerd; maar een syncrone motor met permanente magneten heeft altijd; bij ieder toerental, een hoger rendement dan een asynchrone motor.

Dat is ook logisch, een asynchrone motor maakt via inductie een electromagneet in de rotor en dat gaat nooit aan 100%.

Verder is een sychrone motor beter overbelastbaar dan een asynchrone motor.
Eerst was er niets, dan insane, dan ludicrous. Dit wordt warp of zo.
 
Bron aub.
Mijn kennis hierover is misschien gedateerd; maar een syncrone motor met permanente magneten heeft altijd; bij ieder toerental, een hoger rendement dan een asynchrone motor.

Dat is ook logisch, een asynchrone motor maakt via inductie een electromagneet in de rotor en dat gaat nooit aan 100%.

Verder is een sychrone motor beter overbelastbaar dan een asynchrone motor.
Eerst was er niets, dan insane, dan ludicrous. Dit wordt warp of zo.
plaid!
 
Air suspension staat op mijn wensenlijstje. Tijdelijk verhogen van de afstand tussen grond en onderplaat is prettig bij in- en uitstappen, maar ook bij het passeren van drempels.
Het aantal verkeersdrempels met idiote hellingshoek is in ons dorp de laatste jaren fors toegenomen: over een traject van nog geen kilometer kom je er 8 :( tegen! Het gaat om een smalle vrij kronkelige drukke straat dwars door het centrum, waar je in ieder geval toch ernstig veel moeite moet doen om snel te kunnen rijden zonder drempels. Levensgevaarlijk ook voor fietsers gezien de steile hellingshoek en het materiaal waarin de drempels zijn uitgevoerd (steensoort die spekglad wordt bij vocht).