Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
't Is vast al eens aan de orde gekomen in dit draadje, maar stel je koopt een SR-PUP met metallic lak en 19" wielen, zit je waarschijnlijk net onder de €50.000 en dus binnen 4% bijtelling. Een paar maanden later koop je softwarematig EAP/FSD. Hoe zit het dan met de bijtelling?

Bijtelling is inclusief alle accessoires af fabriek. Alles wat je daarna koopt wordt niet meegeteld.
 
Hi iedereen

Ik ben volgende week in San Francisco en heb de hand kunnen leggen op een Model 3 voor 24u. Zijn er specifieke zaken die jullie nog graag hadden geweten die nog niet beantwoord zijn in de verschillende Youtube video's?

Let me know ...

Geweldig! Een test voor efficiëntie bij 75-80 mph/120-130 km/u en bepaalde temperatuur? Bij voorkeur dus een stuk rijden van minimaal 50 km/30 mile (heen en weer of vlakke weg zonder veel wind). Tweede punt zou kunnen zijn wat je ervaring is met rijden en scherm bedienen. O.a. bij autopilot volgafstand.
 
  • Like
Reactions: ElecFan
Tweede punt zou kunnen zijn wat je ervaring is met rijden en scherm bedienen.

Voor mij ook het belangrijkste om eens te bekijken, men leest er steeds meer klachten over.
Ik vraag mij trouwens af of dit geen 'hot' item gaat worden dit omdat, buiten het rijden, in de auto tegenwoordig bijna alles verboden is.
In een Duits Tesla forum vroeg men zich zelfs af af dit scherm (met de huidige bediening) wel toegelaten gaat worden.
 
Voor mij ook het belangrijkste om eens te bekijken, men leest er steeds meer klachten over.
Ik vraag mij trouwens af of dit geen 'hot' item gaat worden dit omdat, buiten het rijden, in de auto tegenwoordig bijna alles verboden is.
In een Duits Tesla forum vroeg men zich zelfs af af dit scherm (met de huidige bediening) wel toegelaten gaat worden.

De Europese toelating is al rond. In feite doet het scherm niet veel anders dan dat we nu hebben alleen zit de snelheidsaanduiding niet voor je ogen maar ergens tussen wat we nu hebben en wat gewoon is in een Mini. Daarbij zal, op het moment dat hij in Duitsland op de weg komt veel meer van de AP suite geactiveerd zijn. Maar heel veel plezier met het rijden in de Model 3.

Tom, mijn tip is erop letten hoe hij aanvoelt en hoe snel alles logisch voelt, want dat is wat ik heb ervaren.
 
Voor mij ook het belangrijkste om eens te bekijken, men leest er steeds meer klachten over.
Ik vraag mij trouwens af of dit geen 'hot' item gaat worden dit omdat, buiten het rijden, in de auto tegenwoordig bijna alles verboden is.
In een Duits Tesla forum vroeg men zich zelfs af af dit scherm (met de huidige bediening) wel toegelaten gaat worden.
Tesla is van plan de voice control uit te breiden en dan kun je dat gebruiken voor bijvoorbeeld snelheidsaanpassingen, ruitenwissers, afstand tov voorligger etc.. Ik vermoed dat dan de hele discussie over het scherm voorbij is.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
De Europese toelating is al rond. In feite doet het scherm niet veel anders dan dat we nu hebben alleen zit de snelheidsaanduiding niet voor je ogen maar ergens tussen wat we nu hebben en wat gewoon is in een Mini. Daarbij zal, op het moment dat hij in Duitsland op de weg komt veel meer van de AP suite geactiveerd zijn. Maar heel veel plezier met het rijden in de Model 3.

Tom, mijn tip is erop letten hoe hij aanvoelt en hoe snel alles logisch voelt, want dat is wat ik heb ervaren.

Klopt en met updates krijgen spraakbesturing en scrollwieltjes op stuur meer functionaliteit. Ik zou zeggen dat het makkelijk is te regelen door met spraak bijv autopilot te “selecteren” en dan werken scrollwieltjes voor autopilot. Als je dan muziek selecteert werken ze voor die app. Of met een van scrollwieltjes deze “apps” selecteren. Hoef je je handen niet meer van het stuur te halen.
 
Tesla is van plan de voice control uit te breiden en dan kun je dat gebruiken voor bijvoorbeeld snelheidsaanpassingen, ruitenwissers, afstand tov voorligger etc.. Ik vermoed dat dan de hele discussie over het scherm voorbij is.
Ik zie mezelf niet elke vijf minuten tegen de auto praten, helemaal als ik samen met anderen in de auto zit. Zit je gezellig te praten moet je even de ruitenwisser wat sneller zetten of de CC snelheid van 50 naar 60 verhogen. En twee minuten later weer terug naar 50 etc... Ik zie het mezelf niet doen.
 
Ik weet nu al dat ik mijn Smartphone als key bijna niet zal gaan gebruiken, te veel handelingen.
Ik weet wel je kunt via de App het openen en sluiten op automatisch zetten maar dit is, zo heb ik ondervonden, zwaar irritant. Overigens denk ik dat je ook elke keer de App moet openen, maar dat weet ik niet zeker.

Ik rij nu een Ioniq en deze heeft dit automatisch openen en sluiten ook, maar dan via de autosleutel.
Nu staat mijn auto naast de voordeur en elke keer als ik buiten kom klappen de spiegels uit, gaan de deuren open en begint een hele riedel aan verlichting te branden, vlug uitgezet dus.
Nu heb ik mijn autosleutel aan de huissleutels en dat vind ik weer makkelijk.
 
Klopt en met updates krijgen spraakbesturing en scrollwieltjes op stuur meer functionaliteit. Ik zou zeggen dat het makkelijk is te regelen door met spraak bijv autopilot te “selecteren” en dan werken scrollwieltjes voor autopilot. Als je dan muziek selecteert werken ze voor die app. Of met een van scrollwieltjes deze “apps” selecteren. Hoef je je handen niet meer van het stuur te halen.
Nou, of ik heb een spraakgebrek of de UI en ik begrijpen elkaar gewoon niet. De UI belt geregeld anderen dan ik bedoel. En bij muziek krijg ik altijd coverbands.
Als ik, stel, met spraak de stuurverwarming zou willen aanzetten of de vering verhogen ben ik bang dat de frunk open zal gaan.
 
  • Funny
Reactions: simonsmidt
Ik zie mezelf niet elke vijf minuten tegen de auto praten, helemaal als ik samen met anderen in de auto zit. Zit je gezellig te praten moet je even de ruitenwisser wat sneller zetten of de CC snelheid van 50 naar 60 verhogen. En twee minuten later weer terug naar 50 etc... Ik zie het mezelf niet doen.

Hmm, ruitenwissers gaan nu vanzelf. Voor CC heb je nog het handeltje dat je een keer of twee omhoog of omlaag klikt.
 
Ik weet nu al dat ik mijn Smartphone als key bijna niet zal gaan gebruiken, te veel handelingen.
Ik weet wel je kunt via de App het openen en sluiten op automatisch zetten maar dit is, zo heb ik ondervonden, zwaar irritant. Overigens denk ik dat je ook elke keer de App moet openen, maar dat weet ik niet zeker.

Ik rij nu een Ioniq en deze heeft dit automatisch openen en sluiten ook, maar dan via de autosleutel.
Nu staat mijn auto naast de voordeur en elke keer als ik buiten kom klappen de spiegels uit, gaan de deuren open en begint een hele riedel aan verlichting te branden, vlug uitgezet dus.
Nu heb ik mijn autosleutel aan de huissleutels en dat vind ik weer makkelijk.
Die vele handelingen vallen wel mee. Als je de smartphone bij je hebt hoef je niets te doen. De auto ontgrendelt zichzelf en je kunt rijden via Bluetooth als hij eenmaal gekoppeld is. Ik heb het over Model 3.