You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Laten we ook zeker niet vergeten dat Amerikaans premium en Europees premium, beide gerekend naar aanschafprijs, zeker niet hetzelfde zijn. Amerikanen kijken nu eenmaal anders naar afwerking dan Europeanen. Naden-fetisjisten en dashboard-knuffelaars hebben gewoon iets minder bij Tesla te zoeken. Voor hun biedt de (vnl. Duitse) gevestigde orde inmiddels volop perfect afgewerkte alternatieven voor Tesla S3X ...
Interessant stuk uit ER :
Cells used in Model 3 are the highest energy density cells used in any electric vehicle. We have achieved this by significantly reducing cobalt content per battery pack while increasing nickel content and still maintaining superior thermal stability. The cobalt content of our Nickel-Cobalt-Aluminum cathode chemistry is already lower than next-generation cathodes that will be made by other cell producers with a Nickel-Manganese-Cobalt ratio of 8:1:1.
De Model 3 heeft dus NCA cellen en dat is nu direct door Tesla gecommuniceerd. Focus op energie-dichtheid en kostenreductie zoals eerder door Tesla al gecommuniceerd. Uit de conference-call werd al duidelijk dat de reductie van Cobalt mede ingegeven was door kostenreductie.
De Model 3 heeft dus niet dezelfde cellen als de Powerwall/Powerpack en Semi, maar deelt nog steeds de "basis" chemie met de 18650s uit de Model S en X.
Had de ER nog niet gelezen, tnx voor je bericht !
@Hans Noordsij; Het enige wat ik daarover weet, is wat ik gehoord heb in een oude toespraak van JB. Dat de chemie tussen automotive en storage "anders" is. Dat was de reden dat Tesla niets ziet in V2G.
Tot nu toe heeft Tesla dus volgehouden dat er twee bloedgroepen zijn voor cellen. Waarom het erg belangrijk was in dit topic? Er was onduidelijkheid over de chemie van de cellen van de Model 3. Nu is duidelijk geworden welke basis chemie er gebruikt wordt door Tesla en waarom (energiedichtheid en dus kostenreductie). Hoe interessant dat gegevens is, moet iedereen voor zich bepalen.
Overigens een bijzonder verschil ten opzichte van bijvoorbeeld de iPace die NMC pouchcellen gebruikt.
We hebben daarnaast de presskit van de Semi waarin duidelijk staat dat de Semi cellen heeft die wel hun roots hebben in de storage producten en dat cycle life hier het aller belangrijkste is. -> NMC meest waarschijnlijk
Elon is altijd een "fan" geweest van NCA voor automotive. Jeff Dahn is inmiddels een poos aan Tesla gekoppeld om vooral cycle life te verbeteren en de levensduur van de cellen op te rekken van 10 naar 20 jaar minimaal. Jeff is een NMC specialist. Of automotive NcA (weinig C dus c ) blijft gebruiken en storage (plus Semi) NMC , is afwachten. Ik denk van wel, maar wie weet wat Tesla van plan is.
Begin je er genoeg van te krijgen?Jullie hebben wederom allebei gelijk. In dit Model 3 draadje
Interessant stuk uit ER :
Cells used in Model 3 are the highest energy density cells used in any electric vehicle. We have achieved this by significantly reducing cobalt content per battery pack while increasing nickel content and still maintaining superior thermal stability. The cobalt content of our Nickel-Cobalt-Aluminum cathode chemistry is already lower than next-generation cathodes that will be made by other cell producers with a Nickel-Manganese-Cobalt ratio of 8:1:1.
? ER waar staat die afkorting voor. Ik ken deze info alleen van de Tesla site op
Investor Communication | Tesla, Inc.
en dan
http://files.shareholder.com/downlo...1-495ED74E4194/TSLA_Update_Letter_2018-1Q.pdf
Bloomberg schat in dat er op dit moment 1561 per week gebouwd worden, toch wat teleurstellend maar het zal wel een tijdelijke hickup zijn. Hopelijk wordt snel het oude record verbroken van 2665 auto's per week. Ben benieuwd wanneer die 5000 per week gehaald gaat worden, einde q2 lijkt me toch wat krap. ( We Set Out to Crack Tesla's Biggest Mystery: How Many Model 3s It's Making )
Hoeveel maanden voordat de eerste 3's hier geleverd worden zullen we hier de Europese prijzen te weten komen eigenlijk? Een maand of 4?