Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
zie hier, de Tesla model 3!
plaatje

Het is komkommertijd wat betreft de Model 3. Te herkennen aan vele onderwerpen die op zijn best indirect iets te maken hebben met de auto die een centrale rol inneemt in de S3XY line up.

Misschien volgt er nog productienieuws begin mei tijdens de conference call....en daarna is het wachten tot mei/juni wanneer langzaam maar zeker meer info moet verschijnen voor de "overige opties"...lees de:

- SR pack
- AWD (performance?)
- standard interior (steel roof)
- white seats
- CHAdeMO adapter?
- dakdragers?

Misschien spreek ik te snel...maar ik vind het tot nu toe redelijk stil omtrent "issues" van de Model 3. Terwijl er toch best veel rond rijden. En dan issues los van de "standaard Tesla" issues zoals een vastlopende MCU of een kiertje/rammeltje hier en daar. Paar 12V problemen gezien, maar lijkt beperkt verder.

Juist! Ik kan eigenlijk niet meer wachten. Mijn vriendin zou het toch wel zien zitten om volgend jaar de "oude" S uit 2013 weg te doen en dan een Model 3 er naast te nemen. Een S100D en dan een 3LR. Kunnen we beiden prima mee uit de voeten.

Maarja, wanneer kunnen we de 3 eens in alle "rust" bekijken in NL en wanneer komen ze hier überhapt heen? Ik denk toch pas Maart/April 2019, zeg nog een jaar vanaf nu.

(niet verder vertellen....) Maar ik gok Groningen...lijkt me een relatief "rustig" ServiceCenter te zijn. Mijn steekproef was n=1 op een mooie einde winterdag.

De auto's zullen hopelijk in Q1 in NL komen om te bekijken...en natuurlijk in te rijden. En dan liefst niet die 10 minuten in een rondje om de "Elonkerk".
 
Last edited:
Heb je een reservering?
Sinds dag 1 in Rotterdam!

Het is komkommertijd wat betreft de Model 3. Te herkennen aan vele onderwerpen die op zijn best indirect iets te maken hebben met de auto die een centrale rol inneemt in de S3XY line up.
Het is zeker stil. Eigenlijk weinig echt Model 3 nieuws afgezien van de productie aantallen.

Maarja, laten we ze vooral gewoon lekker produceren en de kleine dingen steeds beter fixen.


(niet verder vertellen....) Maar ik gok Groningen...lijkt me een relatief "rustig" ServiceCenter te zijn. Mijn steekproef was n=1 op een mooie einde winterdag.

De auto's zullen hopelijk in Q1 in NL komen om te bekijken...en natuurlijk in te rijden. En dan liefst niet die 10 minuten in een rondje om de "Elonkerk".
Wel een stukje rijden!
 
Heerlijk die komkommertijd. Lekker produceren zonder gedoe. En voor de voortgang dit invites spreadsheet. Kunnen we mooi ons eigen nieuws maken. O.a. dat de productie na een kleine week stilstand weer op gang is gekomen. Ik hoop nog steeds eind dit jaar de eerste leveringen in ons landje te zien. En de eerste showroom modellen na de zomer. Zou moeten kunnen als de nieuwe productiemodule zijn werk gaat doen. Dan zouden ze richting de 5000 of 6000 per week moeten kunnen gaan.

Schermafbeelding 2018-04-23 om 14.54.45.png
 
  • Like
Reactions: eelcodb
Heerlijk die komkommertijd. Lekker produceren zonder gedoe. En voor de voortgang dit invites spreadsheet. Kunnen we mooi ons eigen nieuws maken. O.a. dat de productie na een kleine week stilstand weer op gang is gekomen. Ik hoop nog steeds eind dit jaar de eerste leveringen in ons landje te zien. En de eerste showroom modellen na de zomer. Zou moeten kunnen als de nieuwe productiemodule zijn werk gaat doen. Dan zouden ze richting de 5000 of 6000 per week moeten kunnen gaan.
View attachment 296098

Je loopt achter, net weer 5170 VINs geregistreerd :)
 
Geen nieuws is goed nieuws...en het meeste nieuws is fakenews (door shorts of n00bs in de media) :p

Het zou theoretisch kunnen "zomer" in NL. Maar aangezien Tesla nu Canada pushed tot de productie flink hoger ligt -> dan met flinke productie rammen over die 200k in de VS en het belangrijke kwartaal daarna. Dan kunnen zoveel mogelijk Amerikanen genieten van hun belastingaftrekpost.

Misschien Q4 bij ons en dan begin leveren ergens (eind) Q1 2019. Lijkt me prima. Laat ze maar lekker optimaliseren op de 5000-6000 auto's per week. Dat zou in 2019 rond de 300k exemplaren opleveren. Waarschijnlijk een prima productieniveau om voorlopig redelijk aan de vraag te voldoen.
 
Last edited:
Geen nieuws is goed nieuws...en het meeste nieuws is fakenews (door shorts of n00bs in de media) :p

Het zou theoretisch kunnen "zomer" in NL. Maar aangezien Tesla nu Canada pushed tot de productie flink hoger ligt -> dan met flinke productie rammen over die 200k in de VS en het belangrijke kwartaal daarna. Dan kunnen zoveel mogelijk Amerikanen genieten van hun belastingaftrekpost.

Misschien Q4 bij ons en dan begin leveren ergens (eind) Q1 2019. Lijkt me prima. Laat ze maar lekker optimaliseren op de 5000-6000 auto's per week. Dat zou ik 2019 rond de 300k exemplaren opleveren. Waarschijnlijk een prima productieniveau om voorlopig redelijk aan de vraag te voldoen.

Een "probleem" daarbij is dat het grootste deel van de reserveringhouders, zeker in US, "gaan" voor de SR versie die er dit jaar nog niet zal zijn. Bij het opschalen van de productie gaat het eind van de wachtlijst op een gegeven moment in zicht komen. Daarom is Canada in beeld gekomen volgens mij. Ik hoorde (maar dat hoeft niets te zeggen) dat in juli wordt gestart met de mix productie met de Europese versies. Alles kan dus nog en laten we hoopvol blijven.
Het is voor Tesla strategisch van belang dat de Model 3 ook op onze markten gezien en gevoeld kan gaan worden.
 
Mijn oude Nissan lijkt het te gaan begeven. Geen zin om daar nog veel kosten aan te doen en met levering van de M3 ergens in 2019 kom ik voor een mobiliteitsprobleem te staan. Aangezien ik me nu al driedubbel moet plooien om die M3 te bekostigen heb ik geen zin in nog een tweedehands te kopen voor een jaar ofzo. Autodelen lijkt mij wel iets, maar niet echt een optie aangezien ik vrij afgelegen woon. Misschien opteren voor een minilease of gewoon een jaar zonder auto en rekenen op goodwill van familie en vrienden. :) Een wereldreis van een jaar is ook een optie;).
 
Mijn oude Nissan lijkt het te gaan begeven. Geen zin om daar nog veel kosten aan te doen en met levering van de M3 ergens in 2019 kom ik voor een mobiliteitsprobleem te staan. Aangezien ik me nu al driedubbel moet plooien om die M3 te bekostigen heb ik geen zin in nog een tweedehands te kopen voor een jaar ofzo. Autodelen lijkt mij wel iets, maar niet echt een optie aangezien ik vrij afgelegen woon. Misschien opteren voor een minilease of gewoon een jaar zonder auto en rekenen op goodwill van familie en vrienden. :) Een wereldreis van een jaar is ook een optie;).
Hier ook zo'n situatie; hopelijk houdt de Opel Zafira van mijn vriendin het nog vol tot volgend jaar.
 
Mijn oude Nissan lijkt het te gaan begeven. Geen zin om daar nog veel kosten aan te doen en met levering van de M3 ergens in 2019 kom ik voor een mobiliteitsprobleem te staan. Aangezien ik me nu al driedubbel moet plooien om die M3 te bekostigen heb ik geen zin in nog een tweedehands te kopen voor een jaar ofzo. Autodelen lijkt mij wel iets, maar niet echt een optie aangezien ik vrij afgelegen woon. Misschien opteren voor een minilease of gewoon een jaar zonder auto en rekenen op goodwill van familie en vrienden. :) Een wereldreis van een jaar is ook een optie;).


Ondanks dat ik al jaren een fan van het tesla totaal-concept ben en hier al heel lang lees, wacht ik, mits mijn huidige auto het niet voortijdig begeeft, op de sion van sonomotors.

Een betaalbare multifunctionele en innovatieve BEV voor jan modaal.

Als die al beschikbaar komt zal het toch al snel 2020 zijn en waarschijnlijk in kleine aantallen.

(mocht mijn posting niet goed ge-quote zijn, dan bijvoorbaat exuses daarvoor, zit een beetje te zoeken naar de mogelijkheden om de posts goed te krijgen)
 
Even terug over de timing van de komst van de M3 in Europa: ik neem aan dat eindassemblage in Europa zal gebeuren, vermits dat toch een slok op een borrel kan schelen (gelet op de 10% importheffingen voor alle toegevoegde waarde die in de VS en niet in de EU wordt gerealiseerd). Heeft iemand zicht op hoe dat wordt voorbereid? Is Tilburg haar capaciteit aan 't uitbreiden (is naar verluidt op maximum capaciteit vandaag)? Of zijn er geruchten van gesprekken zijn met andere autobouwers, die leden van dit onvolprozen forum ter ore zijn gekomen?

Ik moet toegeven dat het gebrek aan nieuws daarover (en over testvoertuigen, homologaties, CCS etc.) mij sterkt in het idee dat geduld een deugd is :-( en er geen M3 onder de kerstboom zal staan (en misschien zelfs niet bij de paaseieren, en dat zou toch wel balen zijn!).
 
Bij de delivery tour eind maart, lieten ze doorschemeren dat de m3 niet in de huidige hal erbij kan, deze staat zoals bekend niet op hetzelfde platform dus kan niet naast de S en X geassembleerd worden. Zij hadden het vermoeden dat ze compleet naar nl zouden komen. Wisten ze nog niet zeker ( of mochten niks zeggen). Reden dat S en X voor europa in Tilburg in elkaar gezet worden is behalve import tax ook om de fabriek in fremont meer capaciteit te geven.
 
Bij de delivery tour eind maart, lieten ze doorschemeren dat de m3 niet in de huidige hal erbij kan, deze staat zoals bekend niet op hetzelfde platform dus kan niet naast de S en X geassembleerd worden. Zij hadden het vermoeden dat ze compleet naar nl zouden komen. Wisten ze nog niet zeker ( of mochten niks zeggen). Reden dat S en X voor europa in Tilburg in elkaar gezet worden is behalve import tax ook om de fabriek in fremont meer capaciteit te geven.

Dat klopt. In eerste instantie ging het om drie delen die afzonderlijk kwamen. De auto zelf (glider genoemd), de drivetrain en de batterij. Een paar jaar geleden zijn er meer werkzaamheden naar Tilburg gekomen waaronder de eindcontrole. Daardoor had men in Fremont er minder werk aan.
Model 3 lijkt in zijn totaal direct naar de delivery-centers te gaan straks maar dat is vanuit ons denken met de fabrieken hier in gedachten. We weten niet of er elders voorbereidingen zijn. Dat weten ze goed geheim te houden. Geruchten zijn er genoeg maar die vind ik niet echt sterk genoeg.