Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, laat de foto's maar komen :cool:
IMG_20181114_111130[1].jpg IMG_20181114_110823[1].jpg IMG_20181114_112738[1].jpg IMG_20181114_113010[1].jpg IMG_20181114_113250[1].jpg IMG_20181114_113324[1].jpg IMG_20181114_113356[1].jpg
 

Attachments

  • IMG_20181114_113737[1].jpg
    IMG_20181114_113737[1].jpg
    217.7 KB · Views: 49
  • IMG_20181114_114150[1].jpg
    IMG_20181114_114150[1].jpg
    267.9 KB · Views: 49
  • IMG_20181114_113423[1].jpg
    IMG_20181114_113423[1].jpg
    342.7 KB · Views: 56
Jammer genoeg moest ik vandaag naar het hospitaal voor een kleine ingreep, waardoor ik niet op de uitnodiging kon ingaan.
Mijn dochter en haar echtgenoot is dan maar even gaan kijken toen ze op de terugweg was van een citytrip in Sofia.
Ze heeft een lang geprek gehad met Florin M. (county manager België) en ze is met een leuk (voor mij persoonlijk) nieuwsje naar huis gekomen.:cool:
Maar ik nog niet meer over kan vertellen....Gok er maar op los...:p

Ik ga waarschijnlijk morgenavond een poging wagen om op tijd in Zaventem te geraken (mijn echtgenote heeft haar toekomstige auto nog steeds niet gezien)
 
Jammer genoeg moest ik vandaag naar het hospitaal voor een kleine ingreep, waardoor ik niet op de uitnodiging kon ingaan.
Mijn dochter en haar echtgenoot is dan maar even gaan kijken toen ze op de terugweg was van een citytrip in Sofia.
Ze heeft een lang geprek gehad met Florin M. (county manager België) en ze is met een leuk (voor mij persoonlijk) nieuwsje naar huis gekomen.:cool:
Maar ik nog niet meer over kan vertellen....Gok er maar op los...:p

Ik ga waarschijnlijk morgenavond een poging wagen om op tijd in Zaventem te geraken (mijn echtgenote heeft haar toekomstige auto nog steeds niet gezien)
Laat me raden...je krijgt de eerste M3 van België geleverd.......;)
 
Jammer genoeg moest ik vandaag naar het hospitaal voor een kleine ingreep, waardoor ik niet op de uitnodiging kon ingaan.
Mijn dochter en haar echtgenoot is dan maar even gaan kijken toen ze op de terugweg was van een citytrip in Sofia.
Ze heeft een lang geprek gehad met Florin M. (county manager België) en ze is met een leuk (voor mij persoonlijk) nieuwsje naar huis gekomen.:cool:
Maar ik nog niet meer over kan vertellen....Gok er maar op los...:p

Ik ga waarschijnlijk morgenavond een poging wagen om op tijd in Zaventem te geraken (mijn echtgenote heeft haar toekomstige auto nog steeds niet gezien)
Tesla heeft jouw dochter gesmeekt om weer in dienst te komen: ze zien nu in hoe ongelofelijk dom ze zijn geweest door haar contract destijds niet te verlengen!
 
Had een dubbel gevoel bij de M3 "in person" vandaag te zien in Zaventem (disclaimer: heb er niet meer dan vijf minuten in gezeten dus korrel zout is gepast):

- er zijn (zelfs stilstaand :)) dingen die duidelijk beter zijn dan in een (2016) MS: reactiesnelheid middenconsole; deurknoppen (binnen), zetels (zowel vooraan als achteraan - het kan zijn dat die niet beter zijn dan die van 2018 MS maar ik vergelijk met wat ik ken, en M3 zetels zijn een stuk beter dan 2016 MS zetels naar mijn smaak, ook de achterzetels); armleuning achter, USB-poorten, etc.
- design is ook wel écht OK, zowel van buiten als van binnen: eigenlijk bijna onovertroffen naar mijn smaak; doet me denken aan een 1950 Kever, qua perfecte schoonheid en minimalisme; maar het straalt toch minder luxe/comfort uit dan MS (2016 bedoel ik dan: fluwelen dashboard, zetels in echt leer, piano black inserts :));
- een paar andere dingen zijn ook wat minder luxe: stuur is sportiever, en zou dus leuker moeten rijden, maar ziet er toch wat meer plastiek-achtig uit;
- beenruimte achteraan: min of meer even groot als bij S maar om een of andere reden kan je je voeten minder goed kwijt onder de voorzetels, vond ik, en dat maakt wel een verschil;
- koffer: als je gewend bent de hatch van een MS te laten opengaan en er dan gewoon alles in te gooien zonder je zorgen te maken over plaatsgebrek, tja dan is M3 even wennen. Toch een oefening voor de ruggengraat soms, lijkt me. En vier golfzakken lukt ook zeker niet (bij de MS lukt vier golfzakken, plùs vier trolleys, bijna moeiteloos);
- frunk is echt klein, voor boodschappen/kabels of zo; je kan er denk ik geen twee Thule-zakken in kwijt;
- geen luchtvering: ik heb mijn laatste MS (dual motor zonder luchtvering) op 100.000km ongeveer 1000x geschraapt aan uitgangen van garages (en heb me dus al 1000x beklaagd dat ik geen luchtvering heb), en af en toe ook aan een verkeersdrempel; ik vrees dat M3 niet noodzakelijk beter zou doen.

En verder heb je natuurlijk die grote range van M3, de (waarschijnlijk) schitterende wegligging, CCS (als het waar is), enz. Maar anderzijds: ook geen gratis supercharging meer, snif (idiote irrationele reflex, hooguit 400 EUR per jaar waard, maar een mens is een mens en gratis is gratis).

En testen kan pas in januari, terwijl bestellingen opengesteld worden in december. En natuurlijk komt er wel ergens eind 2019 of 2020 een nieuwe MS, die de nieuwe flagship wordt... Tesla, je maakt onze eerste-wereld-problemen moeilijk :)


 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Ik vond de frunk nog wel meevallen eigenlijk. Hij heeft een andere vorm dan die van de S (minder diep maar wel breder).
Het 15" scherm toonde groter dan ik had gedacht op basis van de foto's. Vooral de ventilatiebediening oogt nogal futuristisch.

Het is wel duidelijk dat we moeten wachten tot de configurator openstaat (december) om te weten hoe het zit met de uitrusting. Volgens de ene verkoper is het nog niet duidelijk hoe het zit met het panoramisch dak, volgens de andere is dat steeds inbegrepen. Autopilot zou ook standaard aanwezig zijn, maar dat lijkt me sterk.

Jammer dat de trunk niet elektrisch opent, dat wordt wel weer even wennen. Maar eindelijk ook eens opbergvakken, dat wordt ook weer wennen :)

IMG_7563.jpg IMG_7569.jpg IMG_7570.jpg IMG_7560 (2).jpg
 
Ik vond de frunk nog wel meevallen eigenlijk. Hij heeft een andere vorm dan die van de S (minder diep maar wel breder).
Het 15" scherm toonde groter dan ik had gedacht op basis van de foto's. Vooral de ventilatiebediening oogt nogal futuristisch.

Het is wel duidelijk dat we moeten wachten tot de configurator openstaat (december) om te weten hoe het zit met de uitrusting. Volgens de ene verkoper is het nog niet duidelijk hoe het zit met het panoramisch dak, volgens de andere is dat steeds inbegrepen. Autopilot zou ook standaard aanwezig zijn, maar dat lijkt me sterk.

Jammer dat de trunk niet elektrisch opent, dat wordt wel weer even wennen. Maar eindelijk ook eens opbergvakken, dat wordt ook weer wennen :)

View attachment 352763 View attachment 352764 View attachment 352765 View attachment 352766
Autopilot zit er standaard op ja. Maar is niet standaard actief. Daar betaal je voor.