Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
8E348A36-6DC8-4DC8-A67E-32143642DB03.jpeg


Klopt dit bericht?
 
“Tesla will roll out upgrades to its Superchargers by adding CCS charger plugs to fit Model 3 before deliveries of the new car commence in Europe early next year“

Wellicht mis ik iets maar in de M3 zit toch gewoon de hardware om DC over de AC plug te laden?
Doen ze in de US immers ook. Dus CCS plugs op bestaande SuCs lijken me niet nodig.
 
Last edited:
Goed nieuws voor S/X owners dat er een CCS adapter komt! Eigenlijk ook niet echt lastig, de twee CCS pinnen moeten verbonden worden naar de onderste twee Type 2 pinnen. Lastige is de CCS handshake in de electronica.

Ik vermoed dat Tesla een deal heeft gemaakt dat het Supercharger netwerk ook CCS gaat ondersteunen en mogelijk in de toekomst gewoon open gaat voor andere merken.

Edit:

Nou dat is ook super duidelijk in het artikel:

“We’re definitely open to talking to other car manufacturers who want to have access to the network,”
 
Goed nieuws voor S/X owners dat er een CCS adapter komt! Eigenlijk ook niet echt lastig, de twee CCS pinnen moeten verbonden worden naar de onderste twee Type 2 pinnen. Lastige is de CCS handshake in de electronica.

Ik vermoed dat Tesla een deal heeft gemaakt dat het Supercharger netwerk ook CCS gaat ondersteunen en mogelijk in de toekomst gewoon open gaat voor andere merken.

Edit:

Nou dat is ook super duidelijk in het artikel:

“We’re definitely open to talking to other car manufacturers who want to have access to the network,”

Sterker nog:

You’re going to be installing CCS cables across the Supercharger network: when will this process start?

And we’ll continue to aggressively switch from the single connector per post to the dual connectors per post.
 
Configurator open in december; testritten in januari; levering voor early birds april-juni.

Deze info komt van dezelfde verkoper die bij hoog en laag beweerde dat de M3 in Zaventem 18" velgen had, terwijl dat overduidelijk de 19" velgen waren... DUS: ook de eerste alinea is met een zak zout te nemen.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Als er ook CCS plugs op de superchargers komen, is het ook weer aannemelijker dat er niet-Teslas gebruik van kunnen maken. Ofwel in samenspraak met de andere fabrikant waarbij die een deelname doet in de investeringen (dit kan interessant zijn voor kleinere merken zoals Jaguar) ofwel zonder samenwerking waarbij die autos dan een markt-conforme prijs wordt gerekend.

De best case timeline voor de Model 3 in Europa is dus productie start eind December, dan 6 weken verzending met eerste leveringen begin februari.
 
Kijk! CSS is mooi. Jammer is wel dat ze nu voor de demo's toch nog wel de amerikaanse versies hebben laten overkomen. Ben toch ook wel benieuwd hoe ze de mistverlichting achter gaan implementeren en daarnaast ook het knipperlicht aan de achterzijde.
 
Wow...CCS op de Model 3. Dat is prima nieuws. Alleen als ik deze quote lees, dan krijg ik duidelijk de indruk dat de EU Model 3 alleen aan de SuperCharger kan laden wanneer deze is voorzien van 2 stekkers. Dus blijkbaar geen DC via een Type2 stekker bij de SuC voor de Model 3.:

Tesla will roll out upgrades to its Superchargers by adding CCS charger plugs to fit Model 3 before deliveries of the new car commence in Europe early next year. “It’ll start ahead of deliveries,” Bennett confirmed. “There’ll be a significant retro-fit and the goal is to make sure for all the main travel routes, as Model 3 launches, that owners will be able to go anywhere on the Supercharger network. We’ll continue to aggressively switch from the single connector per post to dual connectors per post.”

CCS aanbieden voor DC snelladen is inderdaad verplicht in de EU wanneer men nieuwe stalls en/of locaties wil bouwen. Er gaat voor de introductie van de Model 3 (einde Q1 komend jaar) een agressieve retrofit plaatsvinden waardoor je via "TeslaType2" of CCS kunt snelladen met je Tesla bij een SuperCharger.

Bij FastNed is net champagne geknald denk ik :p.
 
  • Like
Reactions: widodh